Zoonlief van 9 maanden kruipt sinds een week en trekt zich overal aan op. Het liefst aan de spijlen in bed, totdat hij staat. En maar lachen, gieren, brullen. Probleem is dat hij snel omvalt of achterover kukelt. Als ik hem op bed leg gaat hij gelijk staan feesten. Durf hem vanwge het vallen niet alleen te laten. Zojuist een uur over gedaan tot hij sliep (elke x weer neerleggen etc). Moet ik hier doorheen? Hoelang duurt dat? Mede lotgenoten? Andere tips? Ik heb maar een blikje Red Bull opengetrokken, pffff want met zn nachtelijke wakker worden voel ik me al een behoorlijke dweil!
Snel leren dat hij met zn handjes langs de spijlen naar beneden moet glijden om te gaan zitten Net als achteruit ergens vanaf kruipen hebben ze dit zo door
Kan je hem niet een langer slaapzakje aandoen zodat je de onderkant onder het matras kan zetten? En dan stevig een dekentje om hem heen. Dit doe ik bij mijn zoontje die het veelste interessant vond om heel zijn bed door te draaien.
Ik laat mijn dochter gewoon gaan. Ze is net een jaar en sinds een aantal weken kan ze zich optrekken tot staan, maar nog wankeling allemaal. Vooral in bed, zodra ik haar neerleg gaat ze gelijk staan. Ik laat haar, want het heeft echt geen zin om steeds terug te gaan. Op een gegeven moment is ze moe en gaat ze wel slapen. Ze moet het ook zelf leren, als ik er steeds bij blijf uit angst dat ze valt dan blijf je bezig en leert ze het nooit. Kortom, ik laat haar haar gang gaan. Ze is echt weleens met haar hoofd tegen de spijlen gevallen, dan troost ik haar maar vervolgens gaat ze weer net zo staan hoor. Je moet er even doorheen.
Overdag oefenen, slaapzak aan maar niet vastleggen, tijdens slaaptijd gewoon laten gaan, extra koffie, het is meestal een korte fase, succes! 😃
Hier hetzelfde probleem. Hij kan al zelf gaan zitten inmiddels. Alleen mijn zoontje gaat er ook keihard bij huilen. Heel lastig! En uiteindelijk slaapt hij altijd maar een half uurtje in zijn bed, dus al die moeite voor zo'n kort slaapje!
Hier dat drama ook gehad wij zijn de safe to sleep gaan gebruiken ideaal ook omdat onze dochter er heerlijk rustig van werd en heel goed ging slapen sinds die tijd... Hadden we maar eerder geweten dat dit bestond.
In die periode sliep dochter tijdelijk in campingbedje. Kon ze omvallen zo vaak ze wilde zonder er hoofdpijn aan over te houden. Na een paar weken weer over naar t gewone bed en sindsdien gaat het (meestal ) goed. De nieuwigheid is er inmiddels ook vanaf.
Wat kan hem overkomen als hij valt? Enkel een bult op zijn hoofd, de schrik en even huilen neem ik aan? Dan zou ik dat voor lief nemen en mooi weg gaan. Hij zal helaas nog wel vaker vallen, als hij leert lopen, klimmen, gaat spelen of in een boom vast zit. Het hoort erbij, hoe zieilg het ook is soms!
Helemaal voorkomen dat hij valt kan ik natuurlijk niet, en hij stoot zich tijdens dat optrekken ook regelmatig, het is niet zo dat ik hem vasthoudt. Maar hij is zowel in bed als in de box al een aantal keer keihard achterover geknald met zijn hoofd, ik vind het gewoon niet nodig om dat bij het naar bed gaan nog een aantal keer te laten gebeuren zodat hij 'het wel leert'. Ik zou hem idd liever leren met zijn handjes langs de spijlen naar beneden te glijden, maar hoe? Hij buigt voor geen mogelijkheid zijn knietjes, zijn lijf is net een plank! (en dan maar lachen de hele tijd he, oh oh oh). Overigens heeft vastleggen dmv lange slaapzak of strak instoppen absoluut geen zin, hij wurmt zich in no time los. Kleine houdini.
zolang hij zich niet continue ernstig bezeert zou ik het geloof ik voor lief nemen. Niet omdat hij het dan wel leert (ik geloof dat een kind pas iets leert als het eraan toe is, als het begrijpt waarom dingen gebeuren, daar is hij nu echt nog te klein voor) Maar meer omdat het mij dan minder zou fustreren en iedereen meer rust zou hebben. Al met al is het een fase en komt het dan vast vanzelf wel goed!
Die periode hebben wij ook gehad. "Gewoon laten staan, hij valt vanzelf in slaap" werkte hier niet, meneer bleef gerust ruim 3 uur krijsend staan. Snoozz gekocht en gebruikt, werkte super! Kan zich wel op zn zij draaien, maar niet gaan staan. Zorgde voor rust, gaf het eerder op en viel beter in slaap. Op den duur alleen nog gebruikt bij onrustige nachten of als hij weer ging staan. Uiteindelijk 2/3 maanden intensief gebruikt (vnaf +/- 7mnd), daarna alleen wanneer nodig. Vanaf 1 jaar niet meer gebruikt/nodig gehad. Ook voor op kdv was het een uitkomst (gaf ik mee om te gebruiken wanneer nodig). Zij hadden het nog niet eerder gezien, en uiteindelijk zelf ook aangeschaft aangezien het onze zoon zoveel rust gaf en ze het ook voor anderen wilden proberen.
Het duurt nog heeeeel lang zeker Hier sinds 6.5 mnd optrekken en sindsdien is altijd gelijk opstaan. Ze kon toen ook niet zakken was drama. Met maand of 7 ging het beter toen ze zelf kon zakken. Nu is altijd zo dat ze gelijk opstaat en probeert uit te kruipen slaapzak of niet. Als ik haar neerleg ze draait gelijk en opstaat met zo veel kracht dat ik haar echt pijn zou moeten doen wil ik haar houden
Nou ik weet wel zeker dat wanneer een kindje hard valt door iets dat hij doet, dat hij de volgende echt eel voorzichtiger is. Met vallen en opstaan worden ze groot, en als je ze telkens maar helpt met het voorkomen van vallen dan leren ze het niet. En dan is leren niet zo letterlijk als iets uit je hoofd leren ofzo, want nee zo ver zijn ze nog lang niet, maar ik denk echt dat ze wel oppassen als het een keer fout gaat.
Ik liet haar staan zolang ze dat leuk vond, als ze begon te klagen, ging ik haar weer neer leggen. En ja, zo vermaak je je wel een paar avonden Maar op een gegeven moment was de nieuwigheid er af en ging ze gewoon zelf liggen.