Uit huis plaatsing door bjz

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SamDennisDemien, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamDennisDemien

15 mrt 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van slechts 5 weken oud is sinds gisteren tijdelijk uit huis geplaatst. Ons is niet duidelijk verteld worden wat hier de reden toe was. Het enigste wat ze zeiden was dat de situatie momenteel niet stabiel genoeg was en omdat mijn vriend en ik in het verleden flinke agressie problemen hebben gehad. En dit baseerden ze op het feit dat er momenteel wat stress in huis is omdat zaken niet zo lopen als ze moeten. (Maar dit gebeurd toch wel eens in ieder huishouden of niet?) Met onze agressie problemen hebben mijn vriend en ik ondertussen leren omgaan en als we een moeilijk moment hebben met ons zoontje als hij flink aan het huilen en stampen is. Dan roept die persoon wat het te veel word de andere erbij en die neemt het dan over. En aangezien we beide niet werken zijn we allebei 24/7 bij ons zoontje en kunnen we de zorg ook zo verdelen. Nou zijn we wel om te veel stress te voorkomen vrijwillig akkoord gegaan hiermee, maar we willen het toch aanvechten. Alleen hebben we geen flauw idee hoe we deze zaak zouden kunnen winnen. Want tegenover bureau jeugdzorg sta je behoorlijk zwak, ondanks dat hun ook fouten maken. Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan die me tips geven hoe ik me zoontje terug kan krijgen. Want we missen hem verschrikkelijk en zijn bereid alles te doen wat we moeten om hem terug te krijgen.

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik heb geen idee maar wil je veel sterkte wensen!

3. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    In gesprek gaan met bureau jeugdzorg.
    Je hebt recht op een bezoekregeling.
    Zorg dat je er flink achteraan zit op een positieve manier. Laat je goeie kant zien. Dat je mee wil werken, geen grote mond maar echt inzetten.
    Vraag duidelijk wat er verwacht wordt om hem terug te krijgen. Dit zal uiteindelijk denk ik via de rechter gaan.

Ik ben pleegouder en zie het vaker voorbij komen... sterkte! Je kan me altijd pb en!

4. SamDennisDemien

15 mrt 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bezoekregeling is er en bureau jeugdzorg wil hem het liefste weer naar huis laten komen, maar pas als ie ouder is en niet meer volledig van ons afhankelijk is. En begeleidbaar opstellen hebben we vanaf het eerste moment gedaan en eerst kregen we nog te horen dat hij naar huis kwam en we een voogd zouden krijgen en gisteren hoorde we opeens dat ie toch uit huis geplaatst werd. En toen zijn we om het ouderlijk gezag en het bezoekrecht niet te verliezen vrijwillig akkoord gegaan, maar we willen hem toch zsm thuis hebben en hun geven ons nergens duidelijkheid over. Hopelijk kan ik die wel krijgen zodra de raad van kinderbescherming ingeschakeld is. En zou jij me misschien kunnen vertellen hoe lang het duurt voor er een gezinsvoogd is aangesteld want die krijgen we er ook nog bij.

5. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk dat het onmogelijk is voor ons om hier antwoord op te geven aangezien wij niet alle ins en outs kennen. Ik denk nl dat je heeeel ver gegaan moet zijn willen ze een kindje van 5 weken uit huis plaatsen.
    En dat jullie beiden niet werken?? Zullen allemaal factoren zijn die het plaatje compleet moeten maken.

Sowieso begrijp ik niet wat je bedoeld met het huilen en stampen van je zoontje...mijn kindjes konden met 5 weken nog niet stampen hoor.

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik kan mij niet anders dan mij hier volledig bij aansluiten.
    Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel en beetje een bijzonder verhaal.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Ik neem aan dat ze daarmee haar oudere kind(eren) bedoelt?

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij bedoelt ze met 'stampen' gewoon dat hij huilt en druk is/lastig te troosten, niet dat hij letterlijk staat te stampen.

Maar dit soort situaties zijn heel specifiek; wij kunnen nooit bepalen wat jij moet doen en waarom jeugdzorg doet wat ze doen. Enige wat we kunnen geven is algemeen advies; hou je aan de afspraken, blijf communiceren en blijf laten zien dat jullie je volledig inzetten voor je zoon en 'm dolgraag weer thuis willen hebben.
    Als je vragen voor jeugdzorg hebt, schrijf die dan helder op en maak een afspraak om jullie vragen door te nemen. Bv wat jeugdzorg nu van jullie wil zien voor je zoon weer bij jullie mag komen. En als niet duidelijk is waarom hij nu uit huis is geplaatst, vraag dat dan! 'Het is ons niet duidelijk uitgelegd waarom hij uit huis is geplaatst, wat zijn daar de redenen voor?'

9. SamDennisDemien

15 mrt 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met stampen bedoel ik ook niet letterlijk op de grond stampen, maar de benen optrekken en weer strekken als we hem de luier aan het doen zijn. En soms raakt hij ons hierbij in onze maag. En ik denk ook wel dat jeugdzorg zijn redenen heeft om hem weg te halen, maar die worden dan niet tegen ons gezegd. Want het is allemaal begonnen om 2 kleine blauwe plekjes op zijn wangetje wat hij door mijn nagels had gekregen. Dit is gebeurd toen ik hem zijn flesje aan het geven was en hem zijn gezichtje tegen hield omdat deze anders opzij kiepte. En omdat we hier niet meteen een verklaring voor hadden en allebei een verleden hebben met agressie en hier pas sinds kort goed mee om kunnen gaan vond jeugdzorg het niet verantwoord als ons zoontje bij ons in huis bleef. En het voornaamste wat ik wil weten of het mogelijk is om zo'n beslissing aan te vechten en welke middelen je daarvoor nodig hebt. Ik snap dat je moet bewijzen dat je wel geschikt bent als ouder, maar op welke manier kan je dit bij een rechter bewijzen. Want als we dit van jeugdzorg laten afhangen dan kan het nog heel lang gaan duren en dat willen we voorkomen. En graag willen we ook weten hoe lang het duurt voor een gezinsvoogd is aangesteld, want dan kunnen we ook weer verder met vechten voor ons zoontje. Dan kunnen we ons gaan bewijzen bij de gezinsvoogd, maar we willen daar niet nog 3 maanden op moeten wachten.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh eh ok.. toch de jongste dus.. ja eh.. weet even niet wat ik moet zeggen.

Ik denk dat deze problematiek iets te ver voert voor ons "leken" op zwangerschapspagina? Ik zou in ieder geval proberen open en eerlijk in gesprek te blijven met jeugdzorg. Sterkte!

11. SamDennisDemien

15 mrt 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja is mijn jongste kind en me enigste kind. Dus ik moet me gaan bewijzen terwijl ze me nu in een ongelooflijk zware situatie neerzetten. Dit ben ik dan ook van plan om te gaan doen, maar ik hoop wel dat jeugdzorg ook naar ons wil luisteren.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een baby van 5 weken die je in de maag raakt? Wat een onzin... je voelt hooguit een paarvoetjes tegen je buik
    Twee blauwe plekken ivm het geven van de fles?

Sorry, ik volg het niet.

13. tuc

tuc Niet meer actief

maar de een moet de ander gaan helpen als je kindje van 5 weken met zn beentjes schopt tijdens het verschonen en je tegen je buik raakt??

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik kom uit het werkveld en weet alleen maar dat bjz niet zomaar kinderen uit huis mag halen. Jullie hele situaties ken ik verder niet, maar ik zou iig bij bjz gaan vragen wat de redenen zijn dat hij uit huis is geplaatst en waarom ze eerst zeggen dat hij thuis mag komen en dan ineens niet. Ze zullen er vast hun redenen voor hebben en denk dat jij pas wat kan gaan doen als je precies de reden ervan weer.

Daarnaast neem ik aan dat er een onderzoek komt van de raad van kinderbescherming. Hierin zou ik goed je verhaal doen en laten zien wat je kan. En laten merken wat jullie je kindje te beiden hebt en dat je bereid bent om hulp in huis te halen voor mogelijke begeleiding.

Verder kan ik er weinig over zeggen, ik ken niet jullie hele verhaal en voorgeschiedenis. Kan niet oordelen of bjz hierin wel of niet een fout heeft gemaakt.

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#15 Polletjepiek, 21 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2014
    5 weken en dan uit huis, wel erg jong. Die spartelen een beetje, maar trappen toch niet echt dat je hem niet houdt...
    Over een paar maanden zal hij gaan rollen, zitten etc, etc.
    Hoe ga je dat doen dan?

Blauwe plekken door nagels tijdens het flesje:(

16. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel het niet persoonlijk tegen TS, maar ik ben blij dat Bureau jeugdzorg dit baby'tje wilt beschermen tegen wat dan ook. Stel er gebeurt in een gezin wat onder toezicht staat wel wat, dan hoor je weer dat Bjz niks gedaan had.

Wel erg raar dat je zegt dat jullie zoon jullie in je maag schopt.... Erg vreemde opmerking.

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ook niet.

18. SamDennisDemien

15 mrt 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje maakt shoppende bewegingen en we verschonen hem met de benen naar ons toe en als ie dan zo'n schoppende beweging maakt dan raakt hij ons ook wel eens in onze maag en als hij dan ook flink aan het huilen is dan lopen 's nachts als we moe en chagrijnig zijn de emoties soms nog wel eens hoog op. En dan roept die persoon de andere erbij zodat diegene wat het te veel is op dat moment kan gaan afkoelen. Zodat er geen gestrest iemand met de baby bezig is. En hij is erg sterk voor zijn leeftijd. Dit zeiden de verpleegsters op het ziekenhuis ook al.

19. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

idd, daarom zei ik al ik vind dit een heel erg bijzonder verhaal. Het klopt naar mijn idee niet.

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Zelfde.

Hoe dan ook, bjz moet wel een goede reden hebben, want anderd mogen ze tegenwoordig echt niets.
    Enige wat je kan doen is hun reden achterhalen en daar wat aan gaan doen.

Deel Deze Pagina