Help! Opvang gezocht voor 2 katten (eventueel apart van elkaar)

Discussie in 'De lounge' gestart door Kuona, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ohh wat zijn er toch nog lieve mensen op de wereld;)

2. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Oh dat ben ik er dan waarschijnlijk vergeten bij te vermelden. Uiteraard zijn de kosten voor voeding, dierenartskosten, kattenbakvulling enz. voor onze rekening!
    Ik woon in de buurt van Breda maar voor een goed opvangadres zijn wij wel bereid een eindje te rijden.

Tja... wat te doen als het niet klikt, dan houdt het natuurlijk op. Tot nu toe ben je de eerste die het eventueel overweegt, dat is al heel wat! Als het niet klikt zijn we terug waar we nu zijn, en ja... daar zijn we nu ook al, haha.

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    mijn man is al half om, zegt ie :D

nog even wat vraagjes.

per wanneer heb je de opvang nodig?
    dus wanneer trekken jullie in het huis van je vriendin?

heb je foto's van je katten? (wil mijn man toch wel graag zien;))

zijn ze gecastreerd/gesteriliseerd?

hoe lang hebben jullie deze katten nu zelf?

mijn man roept nu nog een keer, ik zeg nog niet meteen 'ja' hoor!:D
    maar als alles vantevoren goed duidelijk op papier staat,
    dan voorzie ik geen problemen. :)

4. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

zou mooi zijn als je iemand vind!
    Ik woon echt ver van je af,
    al zou ik het graag doen hoor
    maar denk niet dat mijn katten het leuk vinden!

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    daarom zeg ik ook, onder voorbehoud dat het klikt met onze katten!
    wij hadden eerst 4 katten, dat ging goed.
    afgelopen november ging de oudste dood.
    toen hadden we er dus nog 3. 1 was een echte bangerik
    (eigenlijk altijd al geweest). maar wel heeeeel lief natuurlijk!:)
    en die is 2 weken geleden overleden..:(:(

als die er nog was geweest had ik het ook echt niet aangeboden,
    want die zou er dus absoluut niet tegen hebben gekunnen.

de 2 die nu nog overzijn, zijn eigenlijk heel makkelijk.
    maar je weet natuurlijk nooit hoe ze reageren op ineens 2 nieuwkomers!

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben ook benieuwd naar ze, en voor mij ook dezelfde vragen vanaf wanneer enz.
    Kunnen ze overweg met een Jack Russell?
    Spike kan heel goed met katten overweg en laat ze ook met rust behalve als ze wegrennen dan wil hij spelen.
    Verder loopt hij katten vaak straal voorbij!
    Zijn ze gechipt en alle vaccinaties gehad?
    Twee is denk ik wel te veel voor hier maar het valt altijd te proberen.

Ik moet het wel nog met m'n vriend over hebben, dus ik beloof nog niks.

7. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Als het voor vast is, kun je misschien hier ook een advertentie plaatsen?

www.kittentekoop.nl en dan bij herplaatsingen

8. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Moes: Super dat jij en je man er serieus over nadenken!!
    Wat erg dat er in zo'n korte periode 2 van jullie katten zijn overleden :(
    We hebben op zeer korte termijn de opvang al nodig. (vandaar mijn hulpkreet hier ;)) We verhuizen 12 september en uiterlijk 15 september hebben we echt een plaatsje voor ze nodig. (tot dan loopt het contract van ons huidige huis).
    Beide katten zijn gesteriliseerd. Wij hebben de katten van kitten af aan. De ene dus 7 jaar en de andere 5 jaar. Ze hebben dezelfde moeder, wel een andere vader (denk ik :D)
    Ik zal zo van beiden een foto posten.

@Mamvannu: Toch bedankt hoor :)

@Happynienja: Geen idee of ze overweg kunnen met een jack russel. Wij hebben een labrador (die is er later bijgekomen als pup) en dat gaat goed. Hier kunnen ze ook vrij hoog in de huiskamer op plekjes gaan zitten zodat ze sowieso niet geplaagd worden door de hond ;) Maar als jullie hond er niet naar om kijkt zou je zeggen dat dat geen probleem moet zijn.
    Ze zijn gechipt maar de laatste vaccinatie is van ruim 2 jaar geleden. Ze komen hier ook niet buiten natuurlijk dus ieder jaar vonden wij niet nodig. Maar dit kan natuurlijk wel nog van tevoren geregeld worden.

Bijgaand een foto van Grover:

9. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    En Noa:

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wat een snoepies!

wij willen uiteraard wel dat ze vantevoren nog ingeënt gaan worden.
    ze komen hier bij ons ook nooit buiten, maar krijgen wel elk jaar hun inenting.
    dus stel dat ze hier langer dan een jaar 'moeten zijn', dan moeten ze volgend jaar dus ook nog een keer ingeënt worden.

en mijn man is volgens mij het meest bang dat je ze over een jaar toch maar niet terugwilt...
    dat willen we dus zeker ook wel op papier hebben staan.

1 van onze katten heeft wel chronische niesziekte,
    dit is absoluut niet besmettelijk voor andere katten!
    maar wou het toch even gemeld hebben.
    (wij nemen altijd de kneusjes uit het asiel, vandaar dus ook die met de niesziekte)

mijn man wil het nog even laten bezinken en overdenken.
    morgenavond zal ik definitief antwoord geven.

11. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wat doe je eigenlijk met de katten als het onverhoopt bij ons niet lukt?
    bv dat het totaal niet klikt tussen de katten?

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Wat een mooie katten :) m'n vriend wil er even overna denken, hij heeft de foto's nog niet gezien.
    Ik laat nog van me horen,maar ga nu naar bed.

13. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Moes: Ja we moeten voor de hond ook nog voor de entingen dus dan nemen we de katten gelijk mee.
    Hahaha moet wel lachen om de opmerking van je man. Dan zetten we dat gewoon zwart op wit ;)
    Ik ben benieuwd of je er met je man uit gaat komen :)
    Als het niet klikt met jullie katten dan moeten we gelijk iets anders regelen.
    Mag ik vragen waar jullie wonen?

@Happynienja: Bedankt dat jullie het willen overwegen!! Mag ik vragen waar jullie wonen?

14. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij wonen op een uurtje rijden van breda, ook in brabant.

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik kom ook uit Brabant en ben ook bereid om je te helpen.
    Heb zelf een hond en 2 jonge katten die nog kunnen wennen aan een nieuwe situatie.
    Hopelijk krijg je het rond met Moes , maar anders heb je iig toch 2 dingen achter de hand.
    Wat een gedoe zeg! Wel petje af dat je ze erna terug wil nemen! Niet weer een MP adv met *we gaan verhuizen dus*.. super..

16. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik wil ze ook best opvangen hoor! Ik woon in Dordrecht en heb zelf drie katten, dan kunnen er ook nog wel twee bij voor een jaartje...no problemo :D
    Je mag ze meteen brengen!

17. Meiden niet om het 1 of ander, maar denk er aan dat:

Wat gebeurd er als er toch iets met de katten gebeurd als je ze in de "oppas" hebt??

Ik heb het zelf mee gemaakt, een kennis van mij had 2 katten en ging emigreren, kon de katten niet mee, dus we hadden een ander plekje voor ze gevonden maar het duurde nog even voordat ze daar terecht konden, dus ik zo lief om tijdelijke opvang te zijn, t waren 2 schatten van katten, maar 1 van de 2 was toch ook echt wel een schijterd.
    Die was dus naar boven gevlucht en is toen mijn vriend naar boven ging om de kat te halen uit het badkamerraam gesprongen (2de verdieping) dus best wel hoog, de kat is hem gesmeerd en we hebben hem nooit meer terug gezien. De kat was gechipt en alles erop en eraan, maar toch weg, hij is nog een paar keer gezien bij zijn oude baas, maar dat was het dan ook.
    De mensen heb ik het nooit durven vertellen, omdat ik wist dat ze dame van wie de kat was hier verschrikkelijk verdrietig om zou zijn en ze komt nooit meer terug, dus wat niet weet wat niet deert, maar dat is hier een ander verhaal.
    Diegene voor wie de katten waren vond het ook wel vervelend, maar had zich nog niet aan de beestjes gehecht, maar ik vond het wel heel erg, voelde me verschrikkelijk schuldig.

tipje dus zet hierover ook wat op papier als je toch al bezig bent is het een kleine moeite en het kan uiteindelijk wel veel problemen en conflicten voorkomen.

Meid ik wil wel zeggen dat ik het super vind dat je ze uiteindelijk weer terug wilt en dat ik het kanp vind dat je je katten zo aan een "wild" vreemde mee geeft voor tijdelijk en dat je ze niet net als een heleboel anderen op marktplaats zet en aan een een of ander katten handelaar mee geeft.

succes en ik hoop dat het voor jullie werkt.

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Wauw Kuona, wat goed dat er een aantal mensen zijn die je willen helpen!!!! :D Ik ben blij voor je!!

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb een kat tijdelijk in opvang. Een kennisje ging voor een half jaar naar haar lover op Curacao. Helaas had ze het daar zo naar haar zin dat ze niet is teruggekomen, en nu zit ik met die kat :(
    Echt een lief dier hoor, maar het werkt niet met mijn kat, hij krijgt veel klappen in de buurt hier door de buurtkaters (hij is een halve slappe).

Iemand interesse in een hele lieve rode kater? :-D
    Moet wel naar buiten kunnen en liefst geen andere katten (denk ik, maar het ligt wel voornamelijk aan mijn poes volgens mij).

20. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Moes: Oooh dat is goed te doen.

@Beertje: Super dat jij het ook overweegt. Een heel fijn idee om iig wat dingen achter de hand te hebben!

@Tam: En jij ook al, ik hou het zeker in gedachten als het niet wilt lukken.

@Ollekebolleke: Wat vervelend hoe het bij jullie is gelopen zeg! Goed idee om hier ook iets over op papier te zetten.

@Miireii: Ja wie had dat gedacht he! Ik ben ook erg blij!

@Zinaa: Hee, je kaapt mijn onderwerp :D Dat is ook een vervelende situatie zeg. Eigenlijk zou dat kennisje een andere plek voor haar kat moeten zoeken natuurlijk.
    Maar goed, waarschijnlijk heb je meer kans als je je eigen topic opent ;)

Deel Deze Pagina