OK, ik weet het even niet meer, ben ik een te strenge moeder o wat....? Ik heb een dochter van net 12, prachtige meid om te zien, begint serieus te puberen, alles erop en eraan op het lijf (heeft ondertussen meet tiet dan ik als ik niet zwanger ben ) maar goed....... Ze wil niet meer in bikini of korte broek,want volgens haar heeft ze zwarte haren op haar benen en als ze daarmee gezien word gaat iedereen daar wat van zeggen! (let wel, is dus nog niet gebeurd, maar staat volgens haar helemaal vast ) (ik wil hieraan toevoegen dat als ze echt zwarte haren had dat het van mij mocht, maar ze is hoogblond en heeft blonde haartjes!) Ze wil dus haar benen scheren...... Ik vind haar te jong, ze is net 12, of ben ik nou achterlijk ouderwets?? Ik vind dat ze ineens zoooo snel groot word, echt waar, dat lijf is in een half jaar tijd waanzinnig gegroeid, ze is ongesteld, kwam erachter dat ze al zoent (ja tongzoent ) met haar vriendje en ik kan het eigenlijk niet zo goed bijbenen nu ben ik hoogzwanger, hormonen razen door mijn lijf en ben zeker mezelf niet. HELP me! Ben ik ouderwets en moet ik het mijn kind gunnen haar benen te scheren, of is het niet onredelijk om haar te laten wachten tot na de zomervakantie als ze in de brugklas zit...?
Ik begon er al mee toen ik 11 was. Als zij zich onzeker voelt daarover, vroeg of laat komt het er toch van denk ik.
mijn eerlijk antwoord? Ik zou dat meisje even helpen met haar benen te scheren. Ze is 12 en vind het fijn om er goed uit te zien... Ik neem aan dat je graag hebt dat je als mama vertrouwd bent en je als begripzame mama gezien wordt? Ze is echt wel zo slim om anders gewoon zelf scheermesjes te kopen denk ik. Ik zou haar helpen zodat je weet dat ze het goed doet. en sluit een compromis en hou het bij de onderbenen??? {doe ik nog steeds omdat ik blonde haartjes op mijn boven benen heb } Ik begrijp wel dat je het moeilijk vind hoor... ze is nog jou kleine meisie, logisch!
Ook ik zou dit zeker toelaten, hoewel t nu nog niet gebeurd is kan ze misschien zelfs wel gelijk hebben.. Kinderen lijken allemaal snel ouder te worden en een botte opmerking of geintje (of uitlachen zelfs) over zelfs lichtblonde haartjes op benen is zo gemaakt! en dat lijkt me toch inderdaad niet leuk voor haar, en niet leuk voor jou als jij daar de schuld van zou krijgen.. en ze zal het idee ook ergens vandaan hebben toch? misschien wel omdat jij t ook doet? Ik zou t dus ook gewoon toelaten, het is toch iets wat vrijwel iedere vrouw doet en heel normaal is.. en ik vind t heel iets anders als de bikini-lijn scheren!
Pfff, ik kan me niet herrinneren dat ik daar ooit toestemming voor heb gevraagd aan mijn moeder, ik scheerde gewoon mijn benen Wel alleen mijn onderbenen, maar ook ongeveer vanaf die leeftijd...
Ik weet dat toen ik in de 1e zat dus ook 12 was in de klas gepest werd omdat ik mijn benen niet scheerde... ik heb toen stiekem scheermesje van mijn vader gepakt en zonder water en scheerschuim mijn benen gescheert... die lagen daarna dus helemaal open (tjah wist ik veel, ik kon niet bij mijn moeder ermee terecht) Ik zou samen met haar een goed mesje en scheerschuim kopen en het samen doen... uitleggen dat 1x in de zoveel tijd genoeg is... beter zo dan op mijn manier experimenteren
ik begrijp ergens ook dat je haar nog te jong vind, ik geloof niet dat ik het zou willen als mijn meiske naar me toe zou komen, maar aan de andere kant, idd, als het haar help en het haar zekerheid geeft.... en zo te lezen gaat ze het anders toch wel doen dus toch maar die zooi halen en er samen voor zitten. wat worden ze dan ineens snel groot he....
Hey Majkuh, Ik heb je topic verplaatst naar Schoolkinderen en Pubers. Ik was ook vroeg met benen scheren, zeker als je de puberleeftijd bereikt dan schaam je je voor alles en zeker voor haren op je benen. Je bent niet ouderwets, alleen aan het overwegen wat het beste is voor je dochter. Misschien is epileren anders een idee? Dan blijft het ook wat langer weg. Groetjes Elvira
Hey Majkuh, Ik heb ook eentje van 12 (immers...) en die scheert haar benen ook al. Mijne is een halve pinda (halfbloedje) en heeft idd zwarte haartjes op haar benen, maar qua pesten en er goed uitzien, maakt het volgens mij niet zoveel uit wat de kleur is. Ik denk dat je gewoon met d'r moet gaan shoppen (als het nog lukt ) en haar even moet helpen de 1e keer. Heb ik ook gedaan met die van mij. Toch weer even zo'n moeder/dochter moment dat je kunt koesteren. Die van mij heeft trouwens eerst Veet gekregen (dan lijkt 't nog niet zo heftig) maar gebruikt nu echte scheermesjes, waarmee ze trouwens regelmatig zichzelf een klein beetje openhaalt hahahhah. (Dan wil ze te snel) Ik zou er geen probleem van maken. En ik weet niet meer wie het zei, maar ik vind het wat anders als ze begint over het scheren van haar bikinilijn... dat hoeft voor mij ook nog even niet! Succes meis, Net
Ik was ook een jaar of 12/13 en ik denk dat 't er gewoon bij hoort. 'k Zou idd goede mesjes voor haar halen, 'k heb in 't begin ook vaak m'n benen open gehaald. Ik zou het haar niet gaan verbieden, dan doet ze 't waarschijnlijk een keer zonder dat je er vanaf weet, terwijl 't juist goed is denk ik dat je dochter met alles bij je terecht kan komen.
Dankjulliwel allemaal ben vandaag met haar naar de DA geweest en heb mesjes en alles gekocht voor haar, ze werd helemaal rood en was superblij, nah, dat maakt mijn moederhart ook weer blij Afspraak is alleen de onderbenen
Tja die ontwikkelingen houd je niet tegen. Nou heb ik dan geen dochter van 12 maar een zoon die ineens voor een spiegel met zn haar staat te prutsen en te doen En mij allerlei dingen vraagd over wanneer ik voor het eerst dit of dat deed (kussen etc...sex NOG niet) Volgend jaar brugklas....houd mn hart vast! Knap hoor dat je het zo hebt opgelost!
Geweldig dat je zo'n band met je zoon hebt dat hi dat vraagt! De band tussen mijn dochter en mij is gelukkig oo zo, al sta ik ook wel eens met mijn oren te klapperen haha, maarja, beter dat dan als ik hoor ho het bij sommige van haar vriendinnetjes gaat. Mijn dochter zat laatt met haar vriendin achter in de auto en toen zei ze:'toe nou maar, zeg het nou maar tegen mijn moeder, die kan je namelijk ALLES vertellen!" Ik heb geglimt van trots!
Oh gaaf dat ze dan zoiets zegt! Mag je idd trots zijn hoor! Zoiets had ik op n gegeve moment hier toen mn dochtertje geboren was en ik dr de borst gaf waar n vriendje van mn zoon bij was die onlangs zelf ook grote broer geworden was. Daar was thuis schijnbaar niet al te veel over verteld. Toen die eenmaal bezig was met vragen kwamen we op n gegeve moment al op naweeen en wat dat dan wel niet was