Ervaring Aventflessen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kaat1984, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hoi dames,

In maart verwachten wij ons tweede kindje. De eerste heb ik borstvoeding gegeven, dat wil ik bij de tweede ook gaan doen. Op enig moment ga je ook voeding uit een fles geven. Bij onze eerste heb ik een Medela kolfset gehad met de daarbij behorende fles en calmaspeen. Deze vond ik heel handig i.c.m. BV. Later ben overgestapt op flesvoeding en ben ik deze blijven gebruiken.

Omdat kolven de vorige keer heel slecht ging, weet ik nog niet of ik dit nu wel ga doen. Ik ga dus nog geen kolf aanschaffen. Nu zitten er in de zwangerschapsdozen veel Aventflessen en heb er ook nog een aantal gekregen nieuw in de verpakking.

Ik vraag met af wat de ervaring zijn met deze flessen i.c.m. BV?
    Dan zou ik deze nadat de BV opgang is gekomen wel willen proberen en hoef ik niet direct nieuwe flessen te kopen. Zeker omdat ik nog niet weet of het kolven wel goed gaat nu of dat ik het niet ga doen.

2. LianneE

LianneE Niet meer actief

De eerste fles waar dl uit dronk was ook een avent. Ik geef volledige bv maar ben vanaf een week of 4 begonnen met wennen aan de fles met gekolfde melk. Ze had geen last van tepel-speen-verwarring. Calma-speen ook gekregen bij mijn kolf maar vond dat een onding.

Ze drinkt nu uit een dokter browns fles overigens maar dat is omdat het een gulzige dame is :D

Al met al: Avent is prima icm bv vond ik :)

3. Leniemienie

19 dec 2014
    81
    5
    8
    België
    Mijn dochter is nu 5 maand, ik geef nog steeds borstvoeding maar op de creche krijgt ze de afgekolfde melk in avent natural flesjes. Ik gebruik de glazen flesjes van 125ml met natural speentjes. Ze heeft in het begin (op 4 maand) even de fles geweigerd, we hebben alle flesjes geprobeerd maar dat is het enige dat ze neemt. Ik gebruik ook medela om af te kolven maar die calma speen vond ze maar niks.
    Ook hier geen last hier van speen-tepel verwarring.

4. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Ik gebruik ze ook. Ik vind ze super, maar ook ik gebruik de glazen flessen.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb in het begin (ivm bijvoeden) de avent fles uit 1 van de dozen gebruikt bij dl. Drama, fles ging veel te snel. Heb al snel de dr brown gekocht en die ging super goed icm borstvoeding.

6. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat er goede ervaringen zijn met de fles en borstvoeding.

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Avent vonden wij vreselijk, wij zijn van de difrax flessen...super

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn dochtertje dronk niet goed uit de Advent fles. Door de vorm van de speen verloor ze steeds haar vacuüm en verslikte ze zich enorm vaak.
    Zijn over gegaan op Difrax, omdat die speen een natuurlijke ronding heeft. Werkt als een tierelier. Zijn daar dus erg tevreden over.

9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Het is heel persoonlijk wat je kindje fijn gaat vinden.
    Zl accepteert alle flessen, als er maar voeding uit komt :p
    Ik ben in principe fulltime kolver maar geef soms de borst, hij accepteert het prima.
    Maar niet uit alle flessen drinkt hij even goed. Na vee testen zijn we toch bij difrax flessen uitgekomen. Dr Brown is op zich ook fijn maar hij doet er zo'n 40 minuten over een voeding en moet vaak stoppen om een boertje te laten..met een avent fles verslikt hij zich vaak.
    Je hebt die flessen al., dus ik zeg probeer het even. Als het niet gast kun je altijd nog verder kijken.

10. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Mijn dochter dronk 6 jaar geleden ook uit de aventflessen, ideaal. Duidelijke afmeetstreepjes, handig in gebruik en slijtvast. Ik ga ze bij deze baby weer gebruiken (wel nieuwe dan haha).

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik gebruik avent (paarse). En die bevallen erg goed. Zijn makkelijk vast te houden voor de kleine. Nooit een probleem dat hij de fles niet leeg krijgt (heeft ie wel problemen mee met chicco flesjes.

Ik vind alleen de maandentelling van de speentjes niet helemaal goed lopen. Die zou ik een beetje negeren en niet overstappen als het niet nodig is.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Dit hier ook toen ik begon met af en toe een voeding kolven en fles geven.
    Jongste dochter wou überhaupt geen fles en/of kunstvoeding, maar zwichtte uiteindelijk voor een Nuby fles.
    Oudste dochter en zoon hadden moeite met Avent, het ging ze echt te snel.
    Uit de fles drinken is echt anders dan uit de borst drinken.

13. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik denk dat dit kindafhankelijk is...
    Door problemen met borstvoeding, heb ik beiden gecombineerd en onze zoon hapte zonder problemen over van de borst naar de avent natural fles en weer terug...

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Dat kan dus liggen aan de speen die he erop zet. De speen voor 1mnd was hier bij 9 maanden nog prima toen de bv te weinig werd.

Deel Deze Pagina