Hey Meiden, Even een vraagje,voor een vriendin van mij.. Haar zoontje zijn eerste plasluier alleen sóchtends ruikt naar de ammonia.. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn,hij drinkt voldoende,en het is alleen zijn eerste plasluier. En dan zit de luier niet eens vol met urine,het is nu zo'n 1,5 week. Graag ervaringen/tips.
Dat ruik ik ook wel eens. Nooit echt aandacht aangeschonken eigenlijk. Volgens mij komt dat omdat ze de hele nacht een luier om hebben.
Ik heb het bij mijn dochtertje nog nooit geroken eigenlijk! Zal morgen eens ruiken,maar dat kan geen kwaad dus??
oh dat ruik ik ook weleens bij de ochtendluier... is niks ergs hoor... is nou eenmaal urine wat de hele nacht in de luier zit te broeien....
Hier komt uit de 1e luier ook een ammoniaclucht, heb er nog nooit aandacht aan geschonken verder. Lijkt mij dat het komt door de hele nacht in dezelfde luier te plassen... Laat je urine maar eens een nacht in de wcpot liggen dan krijg je dezelfde geur haha
hier ook regelmatig hoor, geen probleem! wat evt kan helpen tegen de geur is een ander merk luier, maar het kan geen kwaad, dus is eigenl,ijk niet nodig..
het zit idd in urine, maar als je bijvoorbeeld een griepje oid onder de leden hebt komt de lucht vaak nog sterker naar boven. ook bij mensen met diabetes ruik je vaak ammonia in de urine. als het alleen bij de ochtendluier is is er (bijna zeker) niks aan de hand. erg gecontreerde urine meestal.
mijn eerste gedachte is ook meer geconentreerd of langer in de luier gezeten. zou me niet druk maken als het alleen in de eerste luier is. ik zie zelf slecht en ik ruik heel goed,vaak ruik ik welke fruitsoort ik de dag ervoor heb gegeven. niet bij alle soorten maar sommige wel. maar jullie hebben daar waarschijnlijk ook nooit aandacht aan geschonken.
De ochtendluier van onze dochter stonk een paar weken geleden ook. Een ontzettend indringende lucht. Voor de zekerheid even urine naar de dokter gebracht. Was hier dus blaasontsteking . Na een antibiotica-kuur geen luchtjes meer in de luier. Als ze twijfelt zou ik even urine bij de dokter brengen...
Dat ( een stinkende ochtend-luier) is niet alleen bij ukkie's zo.. Ook in mn werk, verzorgende in verzorgingshuis, kom ik 's morgens inco-materialen tegen die vol zitten met urine en ontiegelijk vies ruiken.. ( om maar niet van meuren te spreken hier 8)) Dan liever die van mn eigen zoon!!