Hoi allemaal, Ik heb even wat advies nodig want ik heb dit nog nooit met mijn meisje meegemaakt. Onze dochter is nu 15 maanden en tot nu toe een rustig, gezellig en heel tevreden meisje. Verbaal loopt ze aardig voor maar motorisch loopt ze flink achter: ze kruipt en loopt niet (kinderfysio heeft niks gevonden wat dat zou kunnen verklaren). Sinds een week hebben we een totaal ander meisje: ze huilt om alles, het lijkt alsof ze ineens super eenkennig is, als iets even niet lukt, dan zet ze een enorme keel op; echt krijsen, en ze is dan absoluut niet te troosten, ze houdt alleen op omdat ze op een gegeven moment uitgeput is. Het is ook totaal niet te voorspellen wanneer ze om wat gaat huilen, het lijkt soms (voor mij in ieder geval) totaal uit het niets te komen. Herkent iemand dit? Is dit iets wat een beetje bij deze leeftijd hoort? Of zou het voornamelijk komen doordat ze gefrustreerd is omdat ze niet beweegt? Graag hoor ik jullie mening en graag ook wat advies over hoe ik met haar moet omgaan, ik vind dat namelijk best wel moeilijk. Alvast heel erg bedankt, Groetjes, Een onzekere en ongeruste moeder
Hoort bij de leeftijd! Hier ook een dame van bijna 15 maand en hoewel ze altijd al wel duidelijk maakte wat ze wel en niet wilde, is het nu echt af en toe een driftkopje. Ze heeft het een beetje in fases, dan weer twee dagen veel jengelen, aanhankelijk, eenkennig en driftbuitjes, dan weer twee of drie rustige dagen waarop ze heel vrolijk is en ontzettend goed luistert. Hier volg ik haar een beetje erin, niet dat ze soms ineens alles mag, maar bv op dagen met driftbuitjes, hou ik haar wat meer bij me.
Ik denk dat het indd een soort frustratie is, ze wil vanalles maar het lukt haar niet en dan wordt ze boos. Althans dit herken ik van mijn dochter Hier was ze 16 maanden toen ze ging lopen en de maand daarvoor was ze vaak gefrustreerd omdat meer wildendan dat ze kon. Ook maken ze rond deze leeftijd veel verranderingen mee geloof ik. Veel nieuwe dingen en anders naar dingen kijken, dingen begrijpen enz enz, dit kan natuurlijk ook voor boosheid zorgen. Advies....tja probeer er niet al teveel aandacht aan te besteden anders blijft ze het misschien doen omdat ze dan aandacht krijgt van mama. Probeer haar veel te stimuleren maar dat doenje denk ik al wel Verder zijn beloop laten gaan. Over eenkennig kan ik je niet helpen want mijn meisje is altijdnal eenkennig geweest en ze moet altijd eerst een kwartier de kat uit de boom kijken en bij sommige mensen blijft ze standaard uit de buurt. Vooral mensen die zich opdringen, dan heb je pech want ontwijkt ze je gewoon. Succes ermee en denk vooral: Het is weer een fase
Herkenbaar. Mijn zoontje is ook bijna 15 maanden en hij ondergaat ook veel driftbuien, gillen etc. Ook eet hij slecht. Normaal een tevreden kindje wat zichzelf makkelijk kan vermaken, daar is nu even niets van te zien! Hij zoekt duidelijk de grenzen op!
Hier bij mijn oudste gehad rond 13-15 maanden dacht ik. Ze ging in die tijd loslopen en steeds meer praten. Toen ze zich steeds beter kon uiten, ging het ook beter. Zo tussen 1,5-2,5 vond ik de makkelijkste fase.