HELP overgeven eerste maanden oja en foliumzuur...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door liefmevrouwtje, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    bleeuggh ben nu 7week.. en heb het erg moeilijk...
    ik eet nauwelijks... krijg het gewoon niet binnen.
    en veel smaakt niet en ruikt niet...

heb me de hele dag ziek gevoeld
    en pas na een paar hapjes avondeten toen moest ik overgeven..
    ik dacht het lucht vast op..
    maar erna heb ik alleen water gehad....
    je raad het al...
    water ook weer overgegeven....
    nu drink ik nog water...
    maar ben nog telkens aan het (schaam) kokhalzen..

ik heb vandaag mijn portie foliumzuur nog niet geslikt....
    maar ben bang zodra ik dat doe dat ik gelijk weer moet overgeven...
    wat moet ik doen? help?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    en een cracker eten? heellangzaam stukje voor stukje?Of rijstewafel?
    En kleine slokjes water drinken, Wat mij heeft geholpen is cola drinken, enals het lang aanhoud deha bellen voor emesafene..

3. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja crackers gaan nog wel met enige moeite..
    maar inderdaad langzaam, doe zeker een uur over 1 crackertje :(
    verschrikkelijk....

hoe zit het met de foliumzuur?kan ik die zo gewoon nemen?
    ook als ik gelijk weer ga overgeven? kan dat kwaad? want komt dan die stof wel bij de baby?

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    duurt het langvoordat je overgeeft als je wat eet of drinkt? alshet een half uurtje duurt dan heb je iig iets binnen.of spuug je gelijk weer?

5. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    10 minuten of gelijk.... :(

heb nu ook het gevoel dat ik moet, maar als ik naar toilet ga hoeft het niet.. rotgevoel....

6. Laust

Laust Niet meer actief

Probeer eerst vooral aan jezelf te denken. Ik denk dat het belangrijker is dat je wat vocht binnen krijgt. Mijn gyn zei deze week dat als vrouwen echt heel ziek zijn, de baby's het vaak heel goed doen.

Ik heb amper foliumzuur geslikt ivm HG en de baby ziet er goed uit. Wacht niet te lang met aan de bel trekken. Je huisarts kan je evt medicijnen voorschrijven tegen de misselijkheid.

Veel succes en denk goed aan jezelf.

7. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    kun je ook al medicijnen krijgen in de vroege stadium van de zwangerschap?

ja ik zou graag de dokter willen bellen. denk echt dat ik nu niet gezond bezig ben dat voel ik gewoon.
    maar als ik kon dan deed ik het heus wel anders... :(

mijn partner begrijpt me ook niet.
    dat vind ik erg frustrerend.. ook al probeer ik hem uit te leggen.. :(
    ik hou van hem ik wil hem dit ook niet aandoen..

8. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps wat is hg?

9. Laust

Laust Niet meer actief

HG= hyperemesis gravidarum ofterwel extreme misselijkheid tijdens de zwangerschap. Er is ook een topic van verderop bij gezondheid.

Ik kreeg medicijnen vanaf 5,5 week. Helaas deden ze bij mij niet wat ze moeten doen maar hopelijk biedt het jou wel wat verlichting.

Voor een partner is het ook lastig. Die kan ook niks voor je doen helaas. Die voelen zich natuurlijk behoorlijk macheloos.

Trek echt op tijd aan de bel want als je zelfs een slokje water uitspuugt gaat het erg hard.

10. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb in alle paniek net dokterswacht gebeld.
    die zei alleen kleine slokjes water drinken is wel ok.
    foliumzuur hoefde ik me niet druk om te maken.
    en morgen moet ik mijn arts bellen om te vragen hoe of wat..

verschrikkelijk zeg..
    ik vind het knap dat je het al een paar week langer dan me hebt volgehouden... ik hoop dat dat mij ook gaat lukken...
    respect voor jouw.

ps mijn partner was eerst boos op me.. omdat ik veel zeur.
    nu praten we geeneens... zucht.... niet leuk..

11. Laust

Laust Niet meer actief

Wat vervelend dat je vriend je niet serieus neemt. Ik hoop dat hij dat snel gaat doen want het kan echt slopend zijn.

Ik heb inmiddels bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen, 1 week sondevoeding gehad en op dit moment eet ik alleen nog vloeibare dieetvoeding. Dus inmiddels neemt iedereen me wel serieus ;)

Bij mij is totale rust trouwens het enige wat helpt. Ik lig nu dus hele dagen in bed en zodra ik me in ga spannen wordt dat meteen afgestraft.

Probeer goed op jezelf te letten en ik hoop dat de dokter morgen iets voor je kan doen. Op internet staan trouwens veel huis-tuin-en-keukenmiddeltjes die je wellicht kunnen helpen. Veel sterkte en ik hoop dat je snel opknapt!

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien kun je hier even een kijkje nemen www.steunpunthg.nl, daar staat veel info over hyperemesis gravidarum. Misschien ook handig voor je partner om te lezen. Als je zo veel overgeeft als jij nu doet, dan moet er echt wel iets gebeuren. Je hebt snel kans om uit te drogen. De huisarts kan je emesafene of primperan voorschrijven en je eventueel verwijzen naar een gyneacoloog.
    Wat je het beste nu kunt doen is bijhouden hoeveel je drinkt/eet en hoeveel je overgeeft. Dan kun je dat morgenochtend aan de dokter laten zien. Sterkte! Probeer rustig aan te doen en evt kleine slokjes te nemen, evt met een rietje terwijl je blijft liggen (omhoog komen kan je weer misselijk maken). Als je het gevoel hebt dat het drinken niet gaat, dan niet forceren en later weer proberen.

Deel Deze Pagina