Hoi ladies, Kennen jullie lekkere thee die wij zwangere vrouwen wel mogen drinken? Ik ga morgen langs de AH en wil graag thee inslaan maar niet op elke verpakking (zelfs op groene thee) staat er vermeld of er caffeine in zit of niet. Hoe kan ik hier het beste achterkomen? Pff, ik ga echt groene thee missen Alvast dank voor alle tips!!
Ik weet natuurlijk niet of je er van houdt, verse munt thee? Gewoon verse munt kopen en een paar takjes in je theepot doen en na een minuut of 4 heb je heerlijke thee die je evt. naar smaak nog kan zoeten met suiker, stevia, honing o.i.d. en anders Kamille of Sterrenmixthee? Eigenlijk kan alle kruidenthee, Celestial Seasons, Zonnatura en Piramide hebben een hoop smaakjes (ook zonder caffeine). Let er wel op dat je niet teveel thee met zoethout drinkt... Schijnt niet zo goed te zijn.
Maar je mag gewoon thee drinken hoor. Alleen niet teveel. Maximaal 8 koppen per dag. Dus groene thee is geen probleem. Maar als je echt thee zonder caffeine wil: kamille, brandnetel, rooibos, lindebloesem. Er is genoeg lekkers op de markt Kijk ook eens bij de biologische winkel, daar hebben ze vaak veel meer kruidenthee.
hallo lipton piramids heeft ook thee zonder caffeine. hele lekkere smaken infusion heten en het staat groot op de verpakking. gewoon te koop bij supermarkt. succes
In de pakjes van zonnatura zit volgensmij geen caffeine. Maargoed zoals al eerder is gezegt mag je wel gewoon caffeine, alleen niet teveel. Je kan sowieso beter niet teveel thee drinken, daar droog je van uit.
Hoezo droog je van thee uit?? Ik heb eigenlijk nooit rekening gehouden met thee drinken. Drink zo 5-6 kopjes per dag. Heeeeelijk!
Inderdaad rooibos, kamille, brandnetel. Citroenmelisse thee helpt ook nog eens tegen de misselijkheid. Maar inderdaad, je mág wel thee, met mate.
Zonnatura heeft ook theïne vrije zwarte thee, al vond ik die niet zo lekker. Ik dronk zelf gewone thee tijdens de zwangerschap. Al moest er wel in eens melk bij Hihi gekke tiks
hier volop zonnatura thee, heerlijk en dan vooral uit de bussen (korreltjes/visvoerthee) heerlijk, je hebt 4 smaken. 20 kruiden, groenethee met..., avondthee en rooibos ik drink de 1ste 3 heel veel, soms meer dan 8 koppen en nog nooit uit gedroogt hihihi
Uiteindelijk van AH (kamille en ochtend thee) en van Pickwick piramide gekocht (zomerfruit). Fijn om toch te kunnen genieten van een kopje thee
Waarom is groene thee niet goed tijdens je zwangerschap? Er is mij verteld door de vk dat dat juist hele goeie thee is om te drinken?
heb net zonnatura ontdekt (beetje laat haha) super lekker! verder rooibos thee (minder lekker ) al heb je ook wel rooibos met smaakjes dat is dan wel weer te doen. Af en toe kies ik er voor om bewust een kop zwarte thee te drinken... (lees 1x in de zo veel weken) ik heb caffeine bijna helemaal afgezworen maar ook gelezen dat af een toe een beetje caffeine best goed kan zijn. dus vandaar dat ik me dan een keer een kopje echte thee gun. tja je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt... voor mij is dat heel strikt, geen koffie, thee, geen cola, geen rood vlees... etc.. maar andere mensen vinden dat overdreven en kunnen zelfs een glas wijn drinken. t is maar net wat jouw geweten je toe laat
Ik drink gewoon een kop thee, koffie(1kop pw) of een glas cola(heerlijk met veel ijsblokjes bij me avond eten) Verder houd ik me netjes aan de regeltjes... Vind het wel best.... Waar "te "voor komt is niet goed.... Maar zo af en toe..... Heeeeeeeerlijk!!!...
Paardenbloem- en brandnetelthee zijn ook vochtafdrijvend, hoogzwangere ik dronk t in het warme weer, pasten de volgende dag mijn schoenen net wat beter wel gemengd met wat bloemenmixthee voor de smaak. Heb gewoon thee gedronken trouwens, maar wel gelet op de Total caffeine intake
zolang je maar geen 10 koppen per dag drinkt mag je gewoon alle thee. Denk je dat ze vroeger al die regeltjes aanhielden??Ik geloof er niks van. Net zoals ze zeggen: je mag niet teveel kaneel eten. Volgens m'n verloskundige is het schadelijk als je een potje per week eet