Hoi meiden! Ik ben hier nieuw en lees mee met jullie berichten! Nu wilde ik zelf iets vrafen. Mijn man en ik zijn sinds januari bezig om zwanger te worden, maar helaas nog niet gelukt. De afgelopen maanden ging ik er vanuit dat ik een cyclus had van 28 dagen, omdat op het internet staat dat dit bij de meeste vrouwen zo is. Deze maand is het weer niet gelukt en wordt er erg verdrietig van. Toch maar eens naar mijn cyclus gekeken. Vorige maand was dit 31 dgn en deze maand 29 dagen. Moet ik nu van mijn gemiddelde uitgaan en zo ongeveer kijken wanneer mijn eisprong is? Ik vind het allemaal maar ingewikkeld Ook had ik afgelopen week veel symptomen van een zwangerschap: misselijk, moe, brandend maagzuur enz. De dag na mijn nod een test gedaan en deze was negatief. Aan het einde van de dag heb ik iets gebloed, maar de dag erna bloedde ik niet. Zou er nog een kans zijn of toch niet en dat het wishfull thinking is... Groetjes Grasspriet
Je zou dan inderdaad het gemiddelde van je cyclussen kunnen nemen om de eisprong te zoeken. Een fijne app daarvoor is Fertility Friend. In het begin wat ingewikkeld omdat je er heel veel info in kwijt kan, maar dat went wel en uiteindelijk is dat juist handig! Ook je temperatuur en ovulatietesten kan je daarin kwijt,mocht je die gaan gebruiken. Ik heb zelf ook altijd zwangerschapssymptomen voor NOD, vooral als ik erop ga letten. Aan de andere kant zou je niet de eerste zijn die pas een week overtijd positief test. Heb je na die ene bloeding niet meer gebloed, zoals een normale menstruatie? Het zou eventueel een innestelingsbloeding kunnen zijn, afhankelijk wanneer je eisprong is geweest. Het kan natuurlijk ook nog dat je menstruatie alsnog doorzet. Ondanks dat ik al 3 kids heb ga ik vanaf deze ronde op zoek naar mijn eisprong. Ik was altijd erg regelmatig en nu ineens niet meer.
Ook een handige app, en in het Nederlands, is Mama Apps. Het enige nadeel daarvan is dat je zelf in moet voeren hoe lang je cyclus is, en als die erg wisselt kan dat lastig zijn. Mijn cyclussen waren 27 26 26 25 25 en nu ineens 23. Fertility Friend pakt nu 25 als gemiddelde en geeft dan al de vermoedelijke eisprong aan.
Als je echt je ei wil opsporen moet je je temperatuur gaan bijhouden. Dan kan je achteraf zien dat je eisprong is geweest. Anders ovulatietests gaan gebruiken, dan heb je binnen 48 uur na een positieve test doorgaans je ei. Als je dan begint vanaf 10 dagen met testen mis je in ieder geval je meest vruchtbare dagen niet Succes!
Ik snap dat je het niet zo goed meer weet. Ga er vanuit dat je eisprong 14 dagen voor dat je ongesteld wordt is, dus bij een cyclus van 31 dagen rond de 18de dag bij 29 dagen dus 2 dagen eerder. Als je weet dat je altijd een beetje rond die 29 of 31ste dag ongie wordt is het dus het beste om het tussen de 15 en 20ste dag van je cyclus het erg gezellig te maken Ben je inmiddel ongesteld of wanneer was je laatste test? Als je nog steeds niet ongesteld bent en het is een paar dagen geleden dat je hebt getest zou ik zeker nog eens testen😉 succes me zwanger worden. Hoop dat het snel raak mag zijn!!!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga ovulatietesten kopen en hiermee beginnen vanaf de 15e dag, dan kan ik niet missen (hoop ik ) Volgens de cyclus die ik dacht te hebben (28 dan), zou ik afgelopen zondag mijn nod hebben. Gisterochtend menstrueerde ik nog niet, dus ik heb een test gedaan. Deze was negatief. Ik was echt zeker van mijn zaak dat ik zwanger zou zijn, want ik voelde me anders dan anders. Ik was erg teleurgesteld en toen ben ik eens goed naar mijn cyclus gaan kijken. Mijn eisprong, volgens de juiste cyclus van de maand ervoor, was op 14 juli. Ik was in de veronderstelling dat dit 12 juli was. Wij hebben het gezellig gehad op 9, 10 en 11 juli. Nu met de nieuwe berekening van mijn cyclus zou ik alsnog zwanger kunnen zijn geraakt op 11 juli. Gisteravond had ik iets bloed en vandaag een klein restje oud bloed, het soort dat je menstruatie voorbij is. Misschien zoek ik er teveel achter hoor, maar de symptomen en dat ik een erg korte bloeding heb... Ik hoop dat ik duidelijk ben, want voor mijn is deze wetenschap nogal nieuw.
Dag 15 is laat als je uit zou gaan van je kortste cyclus, 28 dagen. Goede kans dat je je piek dan mist en dus mogelijk je eitje. Je kan beter beginnen vanaf dag 10 of 11