Help! Overleden familielid staat tussen ons in!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Wendy333, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ga op je gevoel af zou ik zeggen, maar ik weet uit ervaring dat om de naam van de overledene een roepnaam te maken er ook mensen zullen zijn die er erg veel moeite mee zullen hebben!
    kun je niet van de naam van de overledene een andere naam maken?
    zo heet mijn broertje nu nick vernoemt naar overlede nico?
    suc6!

2. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hier hebben we gelukkig qua roepnaam en eerste officiële naam geen probleem :) Ik vind Rik een hele leuke naam en mijn man wil zijn zoon graag vernoemen Hendrik. Dus dat zit wel goed.

Verder willen we allebei onze vaders vernoemen en daar is wel het e.e.a. over te doen geweest. Mijn vader heet Lambertus en dat vindt mijn man echt een vreselijke naam. Zijn vader heet Rudolf en daar heb ik weer een associatie bij van een rendier met een rode neus :) .
    We hebben nu voor beide namen een verbastering gevonden. Toen nog even over de volgorde gediscussieerd. Maar gelukkig zijn we er uit! Ach...het is geven en nemen...

Mijn advies zou zijn: probeer een verbastering te vinden, of maak er de 2e naam van.

3. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Sowieso kun je deze vraag niet stellen zonder beide namen te noemen...

Wat als jouw 'stoere' naam bijv. Alessandro zou zijn? Dan krijg je 'Alessandro Ton Achternaam' dat kun je een kind niet aandoen.

Deel Deze Pagina