diarree

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fokje, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    zo ben ik weer
    onze jongste is vanaf vorig jaar maart zeer regelmatig in de diarree :(
    aankomende zondag is hij alweer 2 weken in de diarree soms word het iets dikker en de kleur weer "normaal" bruin en dan de middag loopt het hem weer gewoon af boven/onder de pamper zo nu en dan ook snachts verdroog ik hem zijn billen zijn weer iets dicht want ook deze waren open gevreten en hij had blaarvorming
    word er soms moedeloos van hij is nu ook erg moe en word erg slap en valt nu met regelmaat maar weeeer de huisarts opzoeken
    heb het zo met hem te doen

de diarree is geel met slijm herkent iemand dit??
    maart was het melk met stukjes ze dachten aan hepatitusvirus maar hij was niet "ziek"genoeg maar dit leek de ha wel erg sterk en zo hebben ze maar bedacht dat het zeer waarschijnlijk door zijn lever komt die de vetten niet snel genoeg kan afbreken

2. Dana

Dana Niet meer actief

Jeetje, sinds vorig jaar maart? Het wordt echt tijd voor een kinderarts dan of loopt hij daar al? Het klinkt mij als een ontsteking of allergie dit kan beiden de slijm veroorzaken. De gele kleur komt vaker voor bij diarree omdat het niet goed verwerkt wordt. Het kan (hoeft niet) ook gal zijn.

Ik zou er echt op staan dat ze nu eens goed onderzoeken wat dit is, dit houdt je ventje toch niet vol zo?

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Naar de huisarts en doorverwijzing vragen! En ondertussen ook ontlasting naar het lab laten sturen en laten onderzoeken op voedselallergiën, virussen en parasieten.
    Niet mee doorklooien nu, een jaar is echt lang genoeg.

Wij lopen mijn DL ook al een poosje bij mdl-arts ivm diarree.
    Eerst had ze kma, maar dat is over. Vervolgens bleek ze een parasiet in haar darmen te hebben (kan van de zandbak komen bijv). Maar na een kuur is dat nog steeds niet over, dus nu verder onderzoek.

Overigens kan het ook peuterdiarree zijn, maar dat moet wel even worden aangetoond of uitgesloten.
    JE zou iig een peuterdiarree dieet kunnen volgen om dat uit te sluiten.

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he dames bedankt!!
    maandag word zijn ontlasting verzameld en opgestuurd.
    verder s hij er niet ziek van en gaat het altiujd weer over maar tja we gaan zo maar door en dat al een jaar bah word nu verder onderzocht

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    oke er is niks mis met zijn darmen alle onderzoeken waren negatief dus er is nietys uitgekomen ha wil nu even afwachten en even bij houden wat hij eet
    ik ga me even in peuterdieet verdiepen, hij is een alles eter en is er nu ook niet ziek van hij eet en drinkt prima (ondanks een dikke blaar in zijn mondje, tsja altijd wat) maar omdat hij er v erder niet ziek van i en op en af gaat wil de ha verder nog geen onderzoek
    tis ook wel vreemd gister 1x ontlasting dun maar geen diarree vandaag al 3x 1x vrij normaal dan weer erg dun waterig

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zou hem van dat darmflora poeder laten nemen van ortica ken je dat?
    Oja..misschien laten testen op voedselallergie? Ik krijg dat dus als ik teveel melk heb gegeten en gedronken. (drink dus geen melk maar soja...maar soms als ik een milkshake neem om te zondigen...)

Deel Deze Pagina