Hoi allemaal, ik hoop wat tips. Ik geef fulltime bv. Mijn baby van 4,5 maanden drinkt overdag om de 1,5 uur aan 2 uur. Enog s nachts ook. Ik heb ook nog 2 andere kinderen en ben echt kapot. Dit al vanaf de geboorte nu merk ik echt dat ik er doorheen ben overdag slapen kan ook niet. Graag advies gr, visitor
Ik heb helaas geen tips voor je. Mijn dl heeft zeker 6 mnd elke 2 uur gedronken en tot 22 mnd nachtvoedingen gehad. Vroeg naar bed, goede vitaminen en gezond eten. Drinkt je kindje effectief? Kun je eenkeer kolven zodat je partner een voeding over kan nemen?
mijn tweede dronk ook heel vaak en wat mij hielp was samen slapen. Zo hoefde ik snachts niet echt wakker te worden voor de voedingen. Ik trok gewoon mijn shirt omhoog en hop hij kon drinken. Zelf sliep ik meestal binnen 5 minuten weer en als hij klaar was met drinken viel hij ook weer rustig tegen mij aan in slaap. Dit heb ik tot een maand of 6 volgehouden, daarna is hij naar een eigen kamertje gegaan. dat gaf trouwens geen problemen.
Ik denk dat je het meeste hebt aan een gesprek met een deskundige, van moeder tot moeder. Als je met VBN of LLL belt krijg je een ervaren goed opgeleide collegamoederaan de lijn die je door naar je te luisteren en de goede veagen te stellen kan helpen om de bv fijner te laten verlopen. Je kunt ook eens vragen op het borstvoedingsforum, daar zijn verschillende lactatiekundigen die advies geven. Borstvoedingsforum.nl :: Index VBN: 0343-576626. LLL: 0111-413189
Ik vraag me af wat je ritme is qua voeden? Ikzelf voed eerst mijn ene borst (hoogstens 20 minuten en dan biedt ik de andere borst aan of totdat madame aangeeft dat ze niets meer hoeft), dan laten boeren, luier verschonen, en dan verder met voeden (borst 1 als ze daar maar heel kort aan gedronken heeft en anders borst 2) en weer laten boeren. Hierdoor heeft ze om de 3,5 tot 4 uur zitten tussen het begin van de voedingen. Als ik de tweede ronde niet doe, dan meldt ze zich ook al weer heel snel. Nu is mijn situatie sowieso niet te vergelijken. Mijn kindje is nu een maand oud.