Baby 3 maanden weigert de borst na de ochtenden

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sluijs, Jun 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sluijs

Sluijs Nieuw lid

Jun 12, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot op heden verliep de borstvoeding meestal zonder problemen. Kira dronk vaak, meestal om het 1,5 a 2 uur, en had aan 1 borst voldoende na 7 minuten te hebben gedronken. Sinds twee dagen weigert ze de borst na de ochtend en nachtvoedingen (1x), ze sabbelt heel veel op haar handjes en lijkt honger te hebben maar als ik dan de borst aanbied dan overstrekt ze zich en gaat hard huilen. Gister wilde ze maar niet in diepe slaap komen en toen heb ik uiteindelijk met moeite 50cc er in gekregen met de fles.

Vandaag uit beiden borsten maar 50cc kunnen kolven en dit na het weigeren met de vingermethode met moeite er in gekregen.

Wat is er toch aan de hand?? Komt dit bekend voor? Ik heb mij aardig ingelezen over het laten slagen van de borstvoeding en ben mij bekend met regeldagen en groei spurten maar dan zou ze nu toch juist vaker moeten komen?? Verder wilt ze veel slapen (45 minuten steeds) is humeurig als ze wakker word maar komt dan moeilijk in slaap en waar voorheen de borst altijd werkte, werkt dit nu dus averechts.

Ze weegt 6 kg en kwam tot op heden steeds minstens 200 gram aan per week.

Zijn er moeders die mij het nodige advies kunnen geven?

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ze heeft geen last van spruw oid? Ze drinkt uit de fles dus ook moeizaam? Geen idee wat het kan zijn, misschien een groei sprong..? Hoe lang is dit al aan de gang?

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Vaak rond 3 maanden verdwijnt het zuigreflex. Als ze slaperig zijn lukt het vaak wel, dus late avond, nacht, vroege ochtend.
    Ze weten dan tijdelijk even niet meer hoe het moet als ze wakker zijn. Herken je hier iets in?
    Wiegen hielp hier heel goed. Werden ze suffig en dan dronken ze. Maar pdf was even pittig. Andere houding wil misschien ook helpen.
    Inderdaad medische oorzaken uitsluiten zoals spruw, oortjes, keelpijn, verkouden ed....
    Succes. Soms kan het even lastig zijn.

4. Sluijs

Sluijs Nieuw lid

Jun 12, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de zekerheid net naar de huisartsenpost gegaan om inderdaad al het medische uit te sluiten. Ze is kern gezond en sinds afgelopen maandag toch 100 gram aangekomen. Als ik ook naar mijn melk kijk als het vet zich afscheid van het water dan is het vette gedeelte behoorlijk in de meerderheid zeg maar 3/4. Dus de kwaliteit van mijn melk zorgt dat ze iig blijft groeien.

Net om 7 en 10 uur kunnen voeden en twee borsten heeft ze half slaperig leeg gedronken. Nu ligt ze diep te slapen. Ik herken dus dat ze in de late avond, nacht en vroege ochtenden wel gewoon goed blijkt te drinken maar dan ineens vanaf 11 uur (meestal voed ik vanaf 5 uur 'sochtends om de 2 uur) als ze weer wakker word dan weigert ze de borst en als ik dan alles probeer ( zittend en staand madonna houding of zij in zit houding aan de borst zowel zittend als lopend) dan nog lukt het niet. Als ze al neemt dan sabbelt ze steeds, hapt aan sabbelt laat los, hapt aan sabbelt laat los en vervolgens schiet mijn melk is een keer toe en dan stopt ze met drinken en laat los.

Met andere woorden doorbijten? Wat gebeurt er met mijn productie als ze niet goed neemt overdag? En wanneer groeit ze hier overheen?

5. Sluijs

Sluijs Nieuw lid

Jun 12, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds twee dagen is dit aan de gang. En uit de fles heeft ze vanaf het begin nooit goed gedronken, snapt niet zo goed wat zo'n siliconenspeen in haar mond doet 😉.

6. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Dat,herken,ik,ook bij mijn zoontje 9 weken Aanhappen loslaten constant en dat gaat zeer doen. Hij is dam afgeleid en soms heel hard huilen en niet willen drinken moet ik hem eerst stil krijgen en dan wilt die pas wat ook helpt is madonna houding em dan de beetjes strak tegen je aandrukken dat vinden ze ook fijn

7. kyara

kyara Actief lid

Jul 21, 2008
    151
    155
    43
    Female
    Ja dit herken ik ook, mijn dochter heeft dit ook gehad toen ze zo'n 3,5 maand oud was. Ik heb toen toen uiteindelijk een lk ingeschakeld want ik werd er een beetje moedeloos van, het was echt een gevecht om overdag te voeden, s nachts en s ochtends ging het altijd gewoon goed. Bij mij hielp afzonderen tijdens het voeden, lekker rustig boven op bed, voeden na een badje, wanneer ze roezig en slaperig was, haar in de rugbyhouding voeden met haar beentjes een beetje schuin achter mij, zodat ze zich niet af kon zetten. Ook was mijn dochter erg gebaat bij een speentje, ze drinkt al vanaf t begin heel snel en krachtiig, 5 min ene borst, 2 min andere borst. Ze zit dan wel vol maar wilde nog wel zuigen alleen kreeg ze t niet voor elkaar om dat rustig aan de borst te doen, met een speentje kwam ze wel dan haar zuigbehoefte zonder dat ze woedend werd omdat ze nog meer melk binnen kreeg terwijl ze daar geen behoefte aan had.
    Weet wel dat een speentje eigenlijk afgeraden word bij borstvoeding, dus was het eerst ook zeker mijn keuze niet, maar na een week aangemodderd te hebben ben ik t toch gaan proberen, ik had toen bijna gelijk een heel rustig en tevreden meisje terug.

8. Sluijs

Sluijs Nieuw lid

Jun 12, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ergens wel geruststellend dat het blijkbaar ook een fase kan zijn. Mag ik vragen hoe vaak zij kwam voor de borst? Kira die laat er nu makkelijk 4 uur tussen zitten voordat ze uberhaupt meer neemt als een paar slokken. Ook zij drinkt, als ze drinkt, maar 5 a 7 minuten 1 borst.

9. kyara

kyara Actief lid

Jul 21, 2008
    151
    155
    43
    Female
    Jammer het gaat dus nog niet beter, Sofie kon rustig 2 voedingen overslaan voordat ze überhaupt weer een paar minuten wilde drinken, soms was dat dus na 5 tot 6 uur pas. Ik legde haar wel gewoon aan, maar meestal na 1 slok begon ze al te huilen (lees: krijsen) tot ze helemaal overstuur was. Het heeft wel echt een aantal weken geduurd voor ze weer gewoon dronk, daarna is ze om de 3 uur gaan drinken

Share This Page