Weet iemand wanneer een onregelmatige cyclus zorgwekkend is? Zie onderschrift naar mijn onregelmatigheid.. en zit inmiddels op dag 36. Ben al sinds 2008 van de pil af en ik vond mezelf aardig regelmatig 30-33, maar de laatste maanden zien er niet zo goed uit..
Oh oh Zo anders ziet het er bij jou niet uit als bij mij.. Ben er ook een beetje bang voor.. Had namelijk 28-29 vruchtbaarslijm en eikrampen maar nu nog altijd geen ongi... Zou het te vroeg zijn om naar een HA te gaan? 1 zus zit in MMM (ICSI) andere zus kon geen kinderen krijgen zou ik erfelijk belast zijn....... pff k wil me geen zorgen maken, maar doe het toch. Heb in 2008/2009 wel altjid ei kunnen vinden met ovu.testen, jij ook wachtende? Gezien een ovu.test bij PCO soms lang posi. blijft toch? Maar toen leek m'n cyclus iets beter dan nu.
Wachtende of iemand anders met PCOS, hebben jullie ook (enkele van) de 'standaard' symptomen die online te lezen zijn? Kga vanmiddag naar de HA, heb wel enkele PCO symptomen... maar vond mijn menstruatie nog zo regelmatig dat ik dacht dat zit wel goed, maar ff checken!!
@Amona Misschien verschilt het toch wel per vrouw hoor. Je 55 dagen valt buiten de boot, maar verder mwa. Zie mijn onderschrift. Geen diagnose PCO hier. De gyn zei ook dat er een grijs gebied is tussen het wel en niet hebben, en bij de inw echo zag hij 2 blaasjes, dus het kon een hele milde vorm zijn. Andere andere kant kwam m'n eisprong ook super vroeg (dat is deze ronde), dus misschien stond er toen al 1-tje half klaar. Wsl kom ik op max 29 dagen uit dit keer.
Ik had voor mijn dochter na het stoppen met de pil twee cyclussen van rond de 120. En daarna is het altijd tussen de 35 en 55 gebleven. Ik was gewoon de eerste ronde zwanger van mijn dochter. Dus tjah... Het hoefd niks uit te maken.
Cyclus zwanger willen worden: 52-29-39-36-mk-74-61-3-42-zwanger Cyclus na 1e bevalling 83-36-28-36-zwanger Cyclus na 2e bevalling: 104-21-? Zoals je ziet heb ik dus een hele onregelmatige cyclus, maar wel 2 gezonde kindjes
Mijn cyclus zit normaal ergens tussen de 30-35, maar ook uitschieters naar boven, tot 45 en zelfs 60.. Toch ben ik 2 keer zwanger geworden en gebleven, in de eerste en de derde maand.. Dus het hoeft geen probleem te zijn.. Ondanks dat mijn ouders en schoonouders jaren bezig zijn geweest om kinderen te krijgen incluus miskramen, mijn zusje minimaal 6 maand moet klussen en een miskraam heeft gehad, mijn schoonzusje ook een miskraam.. En bij ons dus direct raak.. Het is pas zorgwekkend als je inderdaad niet zwanger wordt..
Ik heb begrepen dat tussen de 27 en de 35 als 'normaal' wordt beschouwd, hoewel dat er ook aan ligt wie je het vraagt. Het hoeft ook niet perse iets te betekenen. Ik zou als ik jou was mijn temperatuur bij gaan houden dat is toch wel betrouwbaarder dan ovu testen (als je dat nog niet doet). Dan kan je zien toch wel iets meer zeggen over of je wel een eisprong hebt, hoe lang je lf is etc. En niet onvoordeling als je ei een keer laat is weet je dat je je menstruatie ook later kan verwachten. Toen ik naar de gyn ging wilde ze ook dat ik mijn temperatuur bij ging houden, het kwam dus niet slecht uit dat ik ze al wat maandjes kon laten zien. Buiten de uitschieter van 55 dagen vind ik je rijtje er niet heel schokkend uitzien.
Jullie reacties stellen me enigszins gerust. Dacht ook dat het wel meeviel, maar de laatste maanden lijkt het erger.. (paar kilo zwaarder misschien? Daardoor meer PCOS-achtige trekjes?)... ben sowieso wat te zwaar en alles verzamelt zich bij mijn buik (ook PCOS signaal)? Heb wat overbeharing ook helaas .. ook PCOS symptoom... dan beide zussen waarbij het niet lukt of gelukt is... dus ik breng het vanmiddag maar even ter sprake bij de HA, wellicht wijst een simpele bloedtest het tegendeel uit. En tempen moet ik dan ook maar aan gaan geloven pff wilde juist niet zoveel poeha! Het is niet anders...
Ik kreeg na het stoppen met de pil last van acne. Ik kwam aan hoe weinig ik ook at. Mijn cyclus was onregelmatig en ik werd maar niet zwanger. Ik ben naar de dermatoloog geweest, maanden antibiotica zalfjes cremes etc gehad zonder resultaat. Ze vond het niet nodig om mijn hormonen te controleren, ook al vroeg ik hierom. Ze wist ook dat onze kinderwens onvervuld bleef. De huisarts vond mijn cyclus niet onregelmatig en ik moest maar leven met de acne. Verder moest ik maar meer brood eten (juist niet bij PCOS) en maar meer sporten (gaat makkelijk als je 5 operaties in 1 jaar hebt). Uiteindelijk was ik het zo zat...ben naar een andere huisarts gegaan en meteen een verwijzing voor de gyn geeist. Hij deed het wel maar vertelde mij dat mijn cyclus helemaal normaal was en dat ik er waarschijnlijk voor niets naartoe ging. Geduld...dat moest ik maar hebben. Toen ik bij de fert arts kwam kreeg ik meteen een echo want hij dacht het al te herkennen. En ja hoor...eierstokken vol met cystes. Meteen aan de Clomid en naar een dietiste voor hulp. Ik had een BMI van 27 (voor stoppen pil zat ik op 23). Nu met behulp van meer eten (weinige eten legde mijn stofwisseling plat) en andere dingen kiezen een BMI van 24. Helaas nog steeds acne en een lege buik (op de cystes na dan)
oh wachtende wat vervelend allemaal!! En qua zwanger worden waar sta je nu? omdat k antwoord op tel kan ik even niet zien of't in onderschrift staat. Ik heb jaren last van vreselijke acne gehad, ben toen aan dianepil gegaan en met behulp van clinique producten heb k het onder controle gekregen. Acne is nu niet zo erg meer zelf al die jaren zonder pil, wel meer haargroei en ik kom ook aan zonder gek te eten, tuurlijk eet ik ook slechte dingen maar niet zo extreem. Mijn BMI is inmiddels zelfs 33, word er zo ongelukkig van! Jaren geleden bloedgeprikt, daar kwam toen niks uit... Nu net weer twee buisjes afgestaan, nu 2 weken wachten of daar iets uitkomt, zo niet dan denk ik naar gyn. En maar weer wat strenger zijn met eten en vaker sporten
oh je zit op't wachtbankje na 2e IUI, heb je een (goed) voorgevoel? Of heb je al vroeg getest? Sterkte meid.
Hier nog iemand die een onwijs onregelmatige cyclus had, maar wel gewoon zwanger is geraakt. Dit waren mijn cycli na het stoppen met de pil: 33-27-28-34-62-30-30-85-34-29-71-38-39 De 30-30 en 34-29 rondes heb ik de Etos zwanger worden pillen gebruikt, waardoor mijn cyclus wel een stuk normaler was. In ronde 13 op natuurlijke wijze zwanger geworden, ondanks dat ik volgens echo's geen eisprong had gehad (liepen al een half jaar in de MMM toen). Zouden de volgende ronde beginnen met clomid, maar was dus niet nodig. Mijn cycli na het verwijderen van de mirena waren 85-34, en in de tweede ronde zwanger. Heb toen alleen een beetje vals gespeeld omdat ik nog clomid had liggen van toen we bezig waren voor onze eerste, en niet zo'n zin hadden om weer zo lang te moeten wachten. En hier heeft 't dus direct gewerkt. Tja, om heel eerlijk te zijn vind ik de cycli van TS onwijs netjes, afgezien van die ene uitschieter van 55 dagen. Zou wel gaan temperaturen, want zo kon ik voorkomen dat ik helemaal in de stress zou schieten omdat ik een lange cyclus had, want aan mijn temp kon ik zien dat er nog geen eisprong was geweest, en er dus ook nog geen ongi aan zat te komen.
Ik had een vrij goed gevoel ondanks de slechte resultaten na opwerking van het semen. Misselijk, pijnlijke borsten (nog nieet eerder gehad in al die tijd)...maar helaas de ultra gevoelige test was omo wit vanmorgen. Ga er dan ook maar vanuit dat het bloedonderzoek morgen ook negatief zal zijn. Ik had mezelf zo veel tijd kunnen besparen als ze eerder die echo gemaakt hadden. Ik heb nu het gevoel om bijna 2 jaar voor niets bezig te zijn geweest. Dus als jij je zorgen maakt...zou ik er naar laten kijken. Dit klinkt misschien makkelijk maar ik heb altijd zo'n voorgevoel gehad dat er iets niet goed zou zijn bij mij. En volgens de artsen zat het allemaal tussen mijn oren. Nou zie het resultaat, bezig sinds mei 2010 en nog niet eens een keer een twijfeltest gehad.
Mijn cyclus is ook niet heel regelmatig.. Ook met uitschieters... Ik was de eerste keer in 7 maanden en de tweede keer in 6 maanden zwanger...
Saz, de HA vond ze toch wel onregelmatig. Kzelf vond ze eerder wel regelmatig, nu de laatste paar lange cycli denk ik dat k geen ei heb gehad. Ik word ook minimaal ongesteld. Hoe is jou ongesteldheid Wachtende?? Meestal heb k de eerste volle dag wat meer, dat je echt voelt 'oh ik moet m'n tampon verwisselen' (sorry voor de details) de dag erna al niet meer zo.. soms met dag 3 kan ik het al met alleen een inlegkruisje af. Soms dag 4. Dan heeft m'n lijf dus neit zoveel af te voeren (ook geen stolsels ofzo), dus denk ik nu: zeker geen eitje en geen goed bmslijm? Het voelt voor mij iig goed dat het bloed onderzocht wordt... en daarna kijken we wel naar de volgende stap. Ondertussen oefenen we thuis gewoon verder en zien we wel of het komt. Wachtende, balen van je omo-witte test.. na zo'n lange tijd wil je ook een 2e streepje zien he!! Bij elke witte test is de droom weer een stukje verder van me verwijderd heb ik het gevoel. Hoop dat je bloedtest toch nog het tegendeel bewijst, maar herken ook het gevoel van dat die witte testen al genoeg zeggen....... duim toch nog even voor je Oh en tempen wil ik nu mee beginnen. Kwoon in DLD en daar vragen ze volgens mij niet zo naar!! Maar voor mezelf geeft het miss wat inzicht... Vind het alleen niet fijn... wakker worden en gelijk dat ding in je behind moeten duwen en opschrijven ergens etc etc!