Mijn vraag is dus: als je een zwangerschapstest doet rond je ovulatie, klopt het dan dat die test altijd 'positief' aangeeft? Dit heb ik namelijk wel eens gehoord. Of heeft de ovulatie totaal geen effect op de zwangerschapstest? Iemand zei een keer; nooit testen rond je ovulatie want dan denk je altijd dat je zwanger bent? Klinkt wel vreemd toch? Wat vinden jullie?
nee dat is niet waar volgens mij. Het is juist andersom. Als je zwanger bent zal je altijd een positieve ovulatietest krijgen.
Een zwangerschapstest zal nooit positief geven rond een ovulatie, en een ovulatietest hoeft ook niet positief te zijn als je zwanger bent.. Er zijn ook vrouwen die zwanger zijn en op of voor hun nod een negatieve ovulatietest hebben
Het simpele antwoord: Als je niet zwanger bent is een zwangerschapstest nooit positief, of hij moet vals positief zijn maar dat kan bijna niet en is NOOIT door ovulatie. Als je geen ovulatie hebt of gaat krijgen, maar wel zwanger bent kan een ovulatie test WEL positief worden van de zwangerschap..
Aha daarin zijn jullie mis! Matcare geeft ook + bij een eisprong indien niet zwanger (ben het levende bewijs ervan !
Dan was dat ee indroogstreepje of zoiets.. Hoe kan een hcg test positief testen tijdens de ovulatie? Er komt dan geen hcg aan te pas.
Kan wel tijdens de eisprong geweest zijn, maar was niet door de eisrpong dan was t een fout in de test....