Hai dames, Wie kan me even antwoord geven? Ik heb vanmiddag om 3 uur positief getest met een ovu test. Had voor het eerst een kuur Clomid gehad, dus heel blij. Ik kon niet eerder klussen vanwege dochter die naar bed moest.. Test ik net weer, (had wel wat gedronken..) en nu is ie negatief!!:x Kan het door dat beetje drinken komen of heb ik mijn ei gemist? Kan het zijn dat ik net op het laatst van de LH piek getest heb? Gister had ik wel ovulatie klachten, vandaag niet. We hebben zaterdag nog wel geklust.. Is dat ook goed? Heeft het nu nog zin om te klussen?? Wie kan me snel antwoord geven? Ik baal best wel omdat ik nooit geen eisprong heb..
Hey meis, Ik snap dat het je onzeker maakt maar het zal gerust meevallen. Stel dat je gisteren je eisprong had, dan zit je met zaterdag klussen toch prima? De LH-piek geeft aan dat er een eisprong onderweg is/kan zijn. Volgens de bijsluiter zou die binnen 24-36 uur volgen. Dan zou je zelfs vanavond nog kunnen klussen. Er is in het test topic net een topic geopend over dat het best nog wel even kan duren na een positieve test voor je je eisprong krijgt. Kijk voor de zekerheid maar even. Ik denk dat je prima zit hoor. Heel veel plezier!
Je eisprong komt 36-48 u na de LH-piek. Een ovulatietest pikt de piek op, het zegt niks over het feit of je eisprong wel of niet geweest is. De LH-piek zet de eisprong in gang. Dus ik zou er vanuit gaan dat je morgen of overmorgen de eisprong hebt, als je van de eerste positieve test uitgaat. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Als je zaterdag geklust hebt, zou ik het voor de zekerheid vanavond/morgenochtend nog een keer doen. Dan weet je zeker dat je qua timing goed zit. Succes!
Hier zaterdaochtend geklust toen. En maandag ei (zelfde verhaal dus alleen andere maand) En zwnager.En was maar 1 keer klussen hihi.
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb net nog een ovu test gedaan en 2 uur van tevoren niet gedronken. Urine was nog wel aan de lichte kant. Die positieve test van vanmiddag was met wat donkerdere urine.. Ik weet niet of dat veel zou uitmaken? Het stelt me wel wat gerust. Alleen was mijn 3e test (net dus) weer negatief! Kan een test zo snel weer negatief worden? Dan zou ofwel mijn ei net in die uren tussen 3 uur en nu gesprongen zijn, of al geweest zijn? Of snap ik het nu niet goed?.. Is voor het eerst dat me ermee moet bezig houden van de gyn.. Maar mijn theorie van dat ik net het laatste stukje van die piek heb opgepikt met die test kan dus niet? Omdat ie zo snel nega werd. Gister ben ik vergeten te testen en heb zo'n vermoeden dat mijn ei dan tussen gister en vandaag gesprongen is. Omdat mijn test 5 uurtjes later al weer negatief was. Dat vond ik wel heel snel. Of is dat normaal?
Volgens mij snap je het niet helemaal... De ovulatietesten meten of je een LH-piek hebt. Als de piek in je lichaam aanwezig is, heb je een positieve test. De piek zorgt ervoor dat de eisprong in gang gezet wordt. Je lichaam heeft daar tijd voor nodig, dus je eisprong komt pas 36-48 u na de LH-piek. Dus nadat je positief getest hebt. De test zegt iets over de aanwezigheid van de piek, niet of je op dat moment een eisprong hebt. Een LH-piek kan kort of lang duren. Als je één keer per dag test, dan kun je de piek missen. Ik denk dat jij net het laatste stukje van de piek te pakken had met je test van vanmiddag. En dat je daardoor nu negatief test. Maar je moet dus gewoon rekenen vanaf je positieve test. Dus dan moet je 36-48 u bij de test van vanmiddag optellen, dus dan zou je eisprong morgenavond of woensdag zijn.
@Jippie, Hartelijk dank voor je snelle reactie. Stelt me wel wat gerust. Ik begrijp het nu beter hihi. Ik zat wel een beetje te balen namelijk. Omdat ik gister niet getest heb.. En de dagen daar voor wel netjes. Vandaag heb ik 3 keer getest waarvan dus vanmiddag nog een knaltest. Dus die kan ik dan wel rekenen als echt positief? Ook al was het het laatste stukje van de piek? Ik denk zelf ook wat jij zei, dat de echte piek er al zondag was en ik het laatste stukje oppikte. We hebben nog geklust, dus hopelijk nog op tijd hihi. Het kan dus echt nog wel even duren eer mijn ei echt springt. Zo leer ik nog is wat, leuk! Ik had alleen gister wel echt ovulatie klachten. Kon vroeger mijn ei ook voelen dus herkende het. Vandaag had ik dat niet.. Of zijn die klachten enkel een voorbode?
@Mamavanlucas10, Tjee dat geeft me moed zeg. Dat is mooi. In de hoeveelste ronde zat je toen het raak was, als ik vragen mag? Ik hoop het toch zo he. Kan er gewoon niet van slapen haha.