Beinvloed Clomid een ovu test?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roos36, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Hai dames,

Ik heb even een vraagje. Ik heb nu een kuur van 5 dagen Clomid geslikt. En ben vandaag gestopt. Nu had ik net een knaltest in handen:D Eindelijk!

Maar kan Clomid zo'n test beinvloeden?? Dat ie vals positief is bijvoorbeeld?

En dan nog een vraagje: komt een eisprong na het stoppen op gang? Of tijdens de kuur?

Ik krijg woensdag een eicel meting. Maar als ik nu positief test, valt er dan woensdag nog wel wat te meten???:)

Dit is mijn eerste kuur vandaar.

Hoop dat iemand me antwoord kan geven.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een ovulatietest wordt niet beinvloed door Clomid. Maar hou er wel rekening mee dat ovulatietesten niet altijd goed werken als je PCOS hebt. Je hormoonwaardes zijn zo uit balans dat een test daar op kan reageren in de zin van altijd een positieve test of altijd een negatieve.

Clomid zorgt ervoor dat er een follikel (eiblaasje gaat groeien). Als Clomid goed aanslaat, dan begint de groei aan het begin van je cyclus. Een eisprong zou zo ongeveer tussen cyclusdag 12 en 20 moeten zijn.

Als je nu positief test, dan is je eisprong over 36-48 u. Als je woensdag een echo hebt, kan het zijn dat je eisprong al geweest is. Maar dat is dan vaak wel te zien, dan blijft er wat vocht achter in je eierstok.

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je reactie. Het probleem is ook een beetje dat ik al heel lang geen cyclus meer had. Dus geen idee zeg maar. Moest Provera slikken om het op te wekken maar dit ging niet ivm erge mirgraine.

Toen mocht ik wel meteen doorstarten met Clomid om een eisprong op te wekken. Ik moet ondertussen door testen met ovulatie testjes.

Dus mocht er een eisprong geweest zijn, dan moeten ze dat sowieso kunnen zien??

Als dat zo is ben ik al heel blij ook al heb ik hem dan misschien gemist..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als een eisprong net geweest is, dan kunnen ze dat vaak wel zien op de echo. Je ziet dan nog een restant van een follikel of wat vocht in je eierstok. Als het langer geleden is, dan is het niet meer zichtbaar.

Om duidelijkheid te krijgen zou je 5-7 dagen na je vermoedelijke eisprong je progesteron-waarde kunnen laten bepalen. Is deze waarde dan minimaal 20-30, dan weet je dat je een goede eisprong hebt gehad.

Deel Deze Pagina