Huidproblemen en wisselend humeur sinds stoppen met pil...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ineke1983, Apr 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Hallo!

Sinds eind januari ben ik gestopt met de pil. Nu heb ik gemerkt dat ik sinds een maand ongeveer enkele vervelende hormonale probleempjes heb: Ik heb last van jeugdpuistjes op mijn voorhoofd (gelukkig onder m'n pony) en op mijn borst en rug, mijn hoofdhuid is erg vettig waardoor ik mijn haar bijna elke dag zou moeten wassen (probeer wel 2 dagen vol te houden), mijn humeur is erg wisselvallig en mijn gezichtshuid is ook veel vettiger...
    Oh ja en ik heb de indruk dat ik precies wat ben verdikt terwijl ik niet meer ben gaan eten!
    Wie heeft hier ook last van en wat kan je er aan doen? Ik zoek echt "baby safe" oplossingen omdat je niet alles mag gebruiken als je (misschien of bijna) zwanger bent!

Groetjes, Ineke

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik gebruik sinds een maand teunisbloemolie. Is een homeopatisch middel.
    Is voor een gezonde huid en ongemakken rond de menstruatie.
    Ik had erg veel last van humeurschommelingen rond eisprong en menstruatie en dat is nu veel minder! Ook de puistjes zijn een stuk minder!
    En, ik weet niet of het daardoor komt, maar na mijn zwangerschap had ik een cyslus van 30 dagen en meer ( uitschieters van 44 dagen ) en nu voor de allereerste keer duurde mijn cyclus 28 dagen :D

3. romaisa01

romaisa01 Nieuw lid

Apr 10, 2009
    2
    0
    0
    Ik ben sinds september vorig jaar gestopt met de pil en kreeg toen ook ontzettend last van jeugdpuistjes :confused:
    Bij mij zaten ze ook op mijn voorhoofd,rug en borst.
    heb toen de huisarts gebeld en heb een flesje lotion gekregen die ik 2 keer per dag op de puistjes moet smeren met een watje, en eindelijk na en maand alle puistjes verdwenen :D

De lotion die ik gekregen heb van de ha heet inderm en het helpt echt ontzettend goed :D
    dus ik kan het je echt aanbevelen :D

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Dank je wel! Ik ga zeker langs bij de natuurwinkel om het eens uit te proberen!
    Tis bij mij inderdaad ook het ergst rond de menstruatie en de vermoedelijke eisprong (al voel ik hem niet).
    Ook blij te horen dat de cyclus zich toch min of meer zelf herstelt! :D
    Groetjes

5. marit18

marit18 Lid

Mar 19, 2009
    6
    0
    0
    Hoi,

Tijdens (vermoedelijke) zwangerschap is teunisbloemolie geen goed idee.

Maar ja, die puistjes zijn niet leuk he..gelukkig komt er zonnig weer. Dus lekker in de zon en goed schoonhouden. Houdt wel even in de gaten of je geen pigmentvlekken krijgt (waar je meer kans op hebt bij zon en zwangerschap).

Tijdens mijn zwangerschap had ik de eerste 4/5 maanden ook veel puistjes en voor de rest héél droge en jeukerige huid. Ook veel roos op mijn hoofd.
    Bij het omkleden had ik hele sneeuwbuien..Visolie/Omega 3 hielp en kan wel tijdens zwangerschap.

Groetjes van Marieke

6. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

Jan 6, 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Ik ben sinds juni 2008 gestopt met de pil. Ook bij mij weer meer puistjes. Had ik altijd nog wel, maar nu erger en idd rond mijn menstruatie nóg wat erger.
    Mijn huid was de eerste maanden vetter, maar is nu weer normaal.
    Verder erg veel last van haaruitval. De eerste maanden hele plukken als ik onder de douche stond. Is toen weer een paar maanden minder geweest en sinds 2 maanden verlies ik weer meer haar. Het is gelukkig lang, dus valt niet zo op...
    Ik zal, als ik een keer bij de h.a. ben, ook eens naar die lotion vragen. Wie weet...

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi,
    Alvast bedankt voor de tips!
    Jammer genoeg moet ik wegens mijn zonneallergie (Uvstralen) de zon mijden, net als de zonnebanken voor de huid (PUVA), maar die lotion ga ik zeker eens proberen!
    Ik had ook al eens gehoord van die visolie, zal er bij de apotheek eens achter vragen zodra ik er weer eens kom!
    Groetjes

Share This Page