Help! Paniek...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tonneke, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Het gaat om het volgende:

mijn zoontje heeft op 30-11 een koortstuip gehad. Nou heeft hij zo'n zelfde aanval deze maand al 4 keer gehad steeds zonder koorts dus volgens mij was de eerste keer ook geen koortstuip ( had 37 voor en na de aanval). De huisarstenpost in het ziekenhuis doet het af als een angstaanval maar ik weet het dus niet. Het gebeurd steeds in de avond als hij al slaapt en er gebeurd dan het volgende:
    1 gil en weer stil
    2 sec later hard krijsen en ligt verkramd in bed
    ik pak hem op en hij blijft krijsen en zijn lichaam is slap
    ogen naar boven weggedraaid en hij maaakt dan geen contact
    hij komt weer bij na 5 min en kijkt weer normaal

herkent iemand dit en is dit echt wel een angstaanval. Pijn heeft hij niet daar ben ik van overtuigd! Word er zelf heel bang en angstig van

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb er geen verstand van hoor, maar ik zou toch eisen dat je wordt doorverwezen naar de kinderarts. Misschien is het wel epilepsie of ander soort aanvallen.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou ook zeker even een afspraak maken met een kinderarts!

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik zou ook een afspraak met je eigen huisarts maken hoor. Vind dit wel raar klinken, een angstaanval bij zo'n jonge baby.
    Mijn peuter van 3 heeft dit af en toe ook en daar is het wel paniek. Nachtangst of zo heet dat dan, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n jong kind dat al heeft.

5. Het lijkt op epilepsie. Ik zou dit zeker laten onderzoeken. suc6!

6. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    ik zou de huisartsenpost niet af gaan wachten als het weer gebeurd, ik zou gewoon 112 bellen als je het echt niet vertrouwd, weet jij veel wat het is, dan ben je gelijk in het ziekenhuis en is er een kinderarts bij de hand, heel veel sterkte.
    liefs angelique

7. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    dat waS ook het eerste waar ik aan dacht .ik hoop dat je gauw weet wat het is en dat het hij het niet meer zal doen ! Sterkte

8. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Het gekke alleen is dat bij epilepsie ze niet huilen en Thomas krijst echt. De eerste keer hebben we 112 gebeld maar omdat er verder niks was weer naar de ha post gestuurd. Hij loopt al bij de kinderarts voor baby astma maar de volgende afspraak is helaas pas over 2 maanden. Morgen maar eerst mijn eigen ha bellen. Nadat ik gister weer even was bijgekomen zat ik te denken dat als hij zo heel moe is zijn ogen ook weggedraaid zijn omdat hij dan praktisch slaapt. Misschien droomt hij inderdaad wel eng en zit hij nog in de droo
    als ik hem oppak of kan dat nu nog niet?

9. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ben het met de meiden eens!! Laat je doorverwijzen naar de KA of anders via de huisartsen post naar het ziekenhuis

10. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    he tonneke, ons zoontje heeft op verdenking van epalepsie in het ziekenhuis gelegen. Hij draaide ook met zijn oogjes en gilde het soms zomaar eens uit. De kinderarts gaf toen wel aan de epalepsie bij baby's uit met het volgende: heel hard gillen (vanuit niets), heel erg trillen of helemaal slap worden, ogen wegdraaien.
    Ik wil je absoluut niet bang maken, maar zou het wel laten checken. Ons zoontje had ook die symptonen maar had uiteindelijk geen epalepsie maar het kiss syndroom.
    Hij is een week opgenomen geweest en ze hebben echo's gemaakt van het hoofdje een een e.e.g. scan. Daar kunnen ze epalepsie vaststellen.
    Ik zou er als ik jou was niet te lang mee wachten, als je nog 2 maanden moet wachten zou ik de afspraak verzetten. Je kunt het beter zeker weten, want zelf ben je ook niet rustig zo.
    Weet dat het super klote is... maar dit is niet iets wat je kunt afdoen met angst hoor.
    Vind dit ook wel erg vroeg, en al helemaal als het vaker voorkomt. Meis succes ermee... waarschijnlijk is het helemaal geen epalepsie maar je kunt het beter uitsluiten.
    groetjes rensje

11. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ga nu bellen, het vervelende alleen is dat we morgen op vakantie gaan wel binnen Nederland. Dus weer niet goed wat ik moet doen. Hij slaapt ook elke keer als het gebeurd en nooit als hij wakker is. Pfffff vind het zo moeilijk. Ik laat me alleen niet doorsturen naar een huisarts omdat die hem altijd onderzoeken maar nooit wat te zien is, wil ook gewoon een scan van zijn hoofdje. Of een kinderarts die mij kan vertellen dat het wel een angstaanval kam zijn. Vertrouw die ha daar gewoon niet.

12. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Net de huisartenpost gebeld en de huisarts was het met me eens dat hij nu door een kinderarts onderzocht moest worden. Alleen kan ze me niet doorverwijzen omdat het zondag is dus morgen eerst eigen HA bellen en dan afspraak maken in het ziekenhuis

13. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey meis, heel veel succes... en hoop voor je op het beste!! kunt het beste uitsluiten toch....
    groetjes rensje

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Goed dat je gebeld hebt!!
    Ik vind t eerlik gezegd heel raar dat de HA post het af heeft gedaan als angstaanval; lijkt me toch dat zo'n kleintje daarvoor eerst eens goed onderzocht moet worden!! Klinkt mij ook in de oren als een vorm van epilepsie en van angstaanvallen heb ik nooit gehoord bij zo'n jong kindje...

15. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    je hebt er goed aangedaan om te bellen
    mss is het niks ernstigs, maar het zou wel kunnen en waarom dan een risico nemen

epilepsie bij baby's kan zeker, maar dient wel nagekeken te worden, als de aanvallen ernstig genoeg (en frequent) zijn kan er anders ontwikkelingsachterstand optreden

gewoon je gevoel volgen en eisen dat ze je baby onderzoeken!

xxx

Deel Deze Pagina