Hoi , Korte schets 1e cyclus na de pilstop : 18/12/2009 begin menstruatie 01/01/2010 beginnende + ovulatietest 02/01/2010 knallende + ovulatietest Tem nu erna licht ofwel niet positieve ovulatietesten , niet elke dag getest maar om eens te kijken hie die er dan uitzien (1e keer gebruikster ervan).ZIE ALBUM. NOD 15 16 of 17 /01/2010 ???? Gisteren een negatieve kruidvattest (2 voor 5),maar toch nog stomme kwalen als misselijkheid ,witverlies ,aders die duidelijk zichtbaar zijn over mijn borsten ,donkerder tepelhof... Vamiddag getest met een ovulatietest uit curiositeit mede ze meestal zeggen een + ovulatietest na eisprong kan een zwangerschap detecteren. En deze kwam eruit ,net zoals 1/01/2010 kwa snelheid verdonkeren en afleesbaarheid. Zou het zo zijn of niet en ik heb een ovulatietest gebruikt omdat ik er nog in overvloed heb ,zwangerschaptesten niet en wil ik niet zomaar verspillen eraan (begrijpen jullie wel denk ik). View attachment 43622 Groetjes
de naam van de test zegt t al.. Dus ik zou hier niert vanuit gaan. Er zijn idd meiden die getest hadden met een ovu test en zwanger zijn maar volgens mij is dit gewoon puur toeval geweest.
als deze nu zo is en je zwangerschapstest was negatief denk ik dat je er van moet uitgaan dat je niet zwanger bent.
Ok we zullen zien ,maar ik heb al gesurft en het is dus mogelijk. Zwtest was gistermorgen gedaan NIET vandaag zoals de ovulatietest. Bedankt!
deze ovutest is ook niet positief he hij is pas positief als beide strepen gelijk zijn dan zou je kunnen beginnen denken aan een zwangerschap je hebt heel de cyclus door LH in je bloed. succes
Maak je zelf dr alsjeblieft niet blij mee!!! Ik had net een MK achter de rug en de maand er na voelde ik alles weer zoals de maand te voren. Mijn HCG was al uit mijn lijf door eerder onderzoek. Ook ik pakte een ovu test en was zo ontzettend blij! Blij met een dooie mus ja! Want er was helemaal NIETS! Ovu test = ovu test ( LH ) Zw test = Zw test ( HCG ) De naam zegt genoeg!
ik ook eerlijk gezegt dat je je er niet te blij mee moet maken ik heb ook een zwaar positief ovulatie test week voor mijn nod maar ik ga er zeker niet vanuit van ik zwanger ben moet je ook echt niet doen hoor je lichaam maakt altijd lh aan meissie wacht je nod af komt er niks doe dan gewoon een zwangerschapstest. succes en mijn duimen draaien..
@lilalien, Ik had bij mijn laatste zw ook en ovutest gedaan gewoon om te kijken wat het bij mij deed. Nou hij knalde eraf ik had hem bij mijn ovulatie nog nooit zo donker gehad gewoon vier keer zo donker zeg maar. Dus daar lijkt jou ovu nu niet echt op. Maar je ziet het maar het kan wel. Maar zou je er maar niet op vast pinnen. Gewoon een aantal daagjes wachtten en dan weer een zwtestje doen. Succes ermee in ieders geval. Zal voor je duimen.
Toch bedankt ,heb nog mensen gesproken en die hadden dit wel voor plus dit artikel : Vragen over het gebruik van ovulatietesten. We zullen zien ben nog altijd niet ongesteld en morgen zullen we samen een testje wagen als mijn temperatuur nog zo mooi hoog is. Succes voor iedereen die aan't proberen is! Groetjes
bij werkte het ook..ik heb 2 dagen voor m`n nod(uit nieuwsgierigheid) een ovu test gedaan..gewoon voor de lol eigenlijk, ik had er ook nog genoeg liggen haha.. ik heb er wel vaker net voor m`n nod mee getest en hij was altijd negatief, noooooit positief (behalve op de vruchtbare dagen), maar nu was hij dus wel positief dus ik heb er meteen een zw test achteraan gegooid, deze was eerst ook negatief:x..(sensitest) volgende dag een test van de kv->2 voor 5 euro-> positief en nog 1 van clearblue..deze was ook positief het volgende heb ik gevonden over het gerbuik van ovutesten en zw.testen.. In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul: Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs). wil je hoop niet opvoeren, maar het is wel mogelijk dus.. ik zou zeggen gewoon een zwangeschapstestje halen..die van de kruidvat zijn wel betrouwbaar en niet duur succes
@ ikke ik heb ook waarschijnlijk zoiets meegemaakt andersom ik teste 8 januari posi (3dgn voor nod) daarna aleeen maar negatief en bloedtest ok negatief mn verloskundige zei dat het een lh piek zou kunnen zijn.. dat dat hormoon op zw schaps testen reageerd??? weet iemand dat? dan zou ik dus nu precies 10dgn na ovulatie zitten en heb dus vanaf gisteren licht kleurig bruinverlies soms draadjes zeg maar zou dat dan innestelling kunnen zijn aangezien ik nog nie ongi ben?? groeten mara xx
Ja, een zwangerschapstest kan ook positief kleuren op het moment van ovulatie, juist omdat LH en HCG veel op elkaar lijken. Ik werk in een ziekenhuis en daar kom ik het zo nu en dan tegen, dat iemand positief heeft getest maar dat dat dan op het ovultaiemoment blijkt te zijn geweest...
@ dopey oke 2 dgn voor die posi test teste ik dus negatief dus dan zou die dag de eisprong zijn geweest??? Ik heb 4 dgn ervoor en 2 dgn erna geklust nu precies 10 dgn erna bruinig verlies draadjes lijkt het wel met wit verlies aleeeen bij afvegen ongi is er nog niet!!! Zou dit een innesteling kunnen zijn?? Liefs mara
Ja, dat zou een innesteling kunnen zijn, of een naderende ongi... nog een paar dagen wachten, en dan een zwangerschapstestje doen