Ladies, Ik ben echt net zwanger, maar toch heb ik het gevoel dat mijn spijkerbroek al strakker zit dan normaal. En dan niet echt strakker om mijn heupen, maar echt bij mijn buik. Alsof je teveel hebt gegeten zeg maar, en dat je dus het liefst je knoop open doet. Zelf vind ik dit wel erg raar, aangezien ik bij mijn dochter nog mijn eigen broeken aan kon tot ruim 22 weken zwangerschap. Nou heb ik wel eens gehoord dat je bij een 2e (of een daaropvolgend kindje) eerder 'dik' wordt. Mijn vraag is dan ook of iemand deze ervaring ook heeft of totaal niet...
Nog niet. Ik kon tijdens mijn eerste zwangerschap ook heel lang mijn eigen kleren nog aan houden. Had wel eens de knoop los, maar tot 20 weken heb ik niet in het positiespul gelopen. Inmiddels zwanger van de tweede en nog geen broek die strakker zit dan anders. Een collega van mij had het over een buikje met 10 weken maar hier nog niks. Wacht gewoon rustig af. De zus van een vriendin van mij kon met 9 weken haar broeken niet meer aan toen ze zwanger was van nummer twee.
OH hier absoluut! Het gaat zoveel sneller nu met de 2e!! Met 12 weken kon ik mijn eigen broeken niet meer aan, met de eerste was dat pas tegen de 20 weken. Mijn buik is nu met 22 weken net zo dik als bij mijn dochter pas met een week of 28...
Mijn buikje is op 16 weken toch ook al VEEL dikker dan toen bij mijn 1ste zwangerschap... Toen ik 16 weken zwanger was van de 1ste zag je dat bijna niet... Ik draag ook al vanaf 12 weken zwangerschapsbroeken, geraak niet meer in mijn gewone kleding... Het is dus idd waar dat ze zeggen dat het bij een 2de veel sneller gaat en je dus veel vlugger een buikje krijgt... Geniet nog van je zwangerschap!!!
huuu hoor van iedereen dat hij bij de tweede sneller gaat kwa buik... Nou dat gaat hier niet op hoor. Mijn buik is echt stuk kleiner dan bij de vorige. Toen ik 38 weken was vroegen mensen of ik nog 2 maanden moest.. kan je voorstellen hoe het straks is met 38 weken..hihi heb nu pas positiekleding aan en kan sommige eigenbroeken nog aan...
Het verschilt denk ik sterk per persoon en per zwangerschap. Bij mijn zoon kon ik nog heel lang mijn eigen kleding aan en kreeg ik pas laat een buikje. Nu heb ik het zelf het idee dat - vooral 's avonds - mijn broek een beetje strak zit (ben 10 weken zwanger), maar volgens mij komt dat bij deze termijn door je darmen en niet perse je baarmoeder.
Ik ben nu zwanger van de derde maar alweer zie je er nog maar weinig van, nu 19 weken. Draag net een zwangerschapsbroek ,maar ik zou ook nog wel gewone broeken die iets ruimer vallen kunnen dragen. Ach op het eind komt het helemaal goed. Ik had de laatste ker echt een enorme watermeloen aan de voorkant zitten. En zo'n buik zit toch maar in de weg....
In het begin zijn het echt alleen maar je darmen hoor, door de hormonen enzo. Ik dacht in het begin ook 'jeetje' maar na 10 weken was dat over, had mijn eigen spijkerbroek aan tot 20 weken en nu tussen 21 en 22 weken opeens 4 dagen harde buiken (denk groeispurt) met als resultaat een enorme buik! Het gaat dus nu echt beginnen . Charlie
Nou meid, ik krijg nu mijn broeken niet meer aan en loop nu al in positiebroeken. Helaas hebben we het niet voor het zeggen, al vind ik het zonde dat ik nu mn goede broeken naar mn werk aan moet
hier ook al een wat opgezette buik, ik voel ook al dar mn baarmoeder boven mn schaambot uitkomt, vorige x was dat met ong. 10 wk (bm liep 3 weken voor). Mn echt strakke broeken kan ik niet meer aan maar heb nog wat wijdere broeken en veel leggings en tunieken. ik probeer t ook nog te verstoppen (al lukt dat niet erg gisteren 2x gefeliciteerd op me werk haha). ik zie wel wanneer ik positie kleding ga dragen zo en zo pas als t bekend is dat ik zwnager ben.
in het begin dacht ik... hoe hou ik dit in godsnaam verborgen voor 12 weken... voelde me zo opgeblazen (alleen maar darmen) dit nam dus sterk af waarop ik weer dacht rond de 18/20 weken... waar blijft mijn buikje toch, nu kun je wel iets zien, maar nog lang niet iedereen. de gewichtstoename staat nog op 0.... denk dat het heel verschillend is bij iedereen.
Thanx voor jullie reacties. We zullen zien, kan er toch weinig aan doen. Zou het alleen 'vervelend' vinden als mensen al iets aan me konden zien, voordat we onze eerste afspraak bij de vk hebben gehad. Maar ach, niet zo zeuren... Ik mag blij zijn dat ik zwanger ben!
Ik heb het net noodgedwongen op mn werk vertelt, mn buik is echt al huge! Ik weet dat bij de eerste bij 10 weken mn buik weer plat was, maar nu dus niet!