Geef jij hapjes in de wipstoel of gewoon in eetstoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ago, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Vanaf welke leeftijd zetten jullie je kindje in een gewoon eetstoeltje? Ik geef hem nu de hapjes nog in de wipstoel, maar wil ook met broodkorsten etc gaan beginnen en dat lijkt me in de wipper niet zo handig omdat hij dan nogal achterover ligt.

Wat doen jullie? Met stoelverkleiner in het eetstoeltje of ook nog in de wipper?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je kan het in de eetstoel proberen maar als hij niet goed zit kan je het ook bij jou op schoot geven.

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij doen het in de eetstoel met verkleiner, want hier ging ze met wipstoel en al om. Ze leunde zo ver voorover dat ze om viel en was zo 'wild' dat ze met wipstoel en al de kamer doorging haha!

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    in de gewone kinderstoel zou ik pas doen als je kleintje echt goed kan zitten, heel slecht voor de rug anders!

mijn zoontje heeft gewoon in de wipper gezeten en ging zelf recht zitten dan. maar ik bleef er wel altijd bij zitten dan anders kroop ie rond met de wipstoel op zn rug:D

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij gingen pas bijvoeden met ruim 6 maanden en onze zoon kon toen al goed zitten, dus die ging gelijk in de kinderstoel.

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij zetten haar gewoon in de kinderstoel, daar zit ze prima in. Zo zit ze lekker rechtop en kan ze ook zelf wat stukjes pakken en in de mond stoppen.

7. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Bij ons ook eerst in de wipstoel, aan 6 maanden kon ze zelfstandig zitten dus toen in de grote eetstoel :) In de bumbo is misschien ook een ideetje? Ondersteunt het kindje volledig, zodat het mooi recht zit!

8. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Tot ong. 6 maanden zat hij in de wipper (of bij ons op schoot), rond 6 maanden kon hij goed zitten en gingen we de eetstoel gebruiken, zo kon ie ook meteen bij ons aan tafel zitten :)

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij zitten ook beetje in de tussenfase nu..

Gaan binnenkort proberen in de kinderstoel.. Volledig los zitten kan ze nog niet, maar wel met steun, en dat geeft de kinderstoel ook wel.. En t is maar voor even.. Met die wipstoel is eigenlijk geen doen meer haha..

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    In een gewone eetstoel. Die kan je ook wat achteruit zetten indien nodig. Vanaf 4 maanden zit hij eigenlijk al in die stoel, die zijn daar toch op voorzien?

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

heb je dan een kinderstoel die je ook schuin na achteren moet zetten? zo'n plastic verstelbare zeg maar? daar kunnen ze idd al vroeg in, ik heb de trip trap, daar zal ie toch eerst zelf voor moeten zitten.

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier net zo. Kleine meid wou met 4,5 maand zo graag bij ons zitten als we aan het eten waren. Ze werd gewoon compleet pissed:x als ze in de box lag:D. Al zit ze heel erg graag rechtop, zelf kan ze het nog niet, hoewel ze zich al wel prima corrigeert door haar rug recht te doen enzo. Wij hebben kidsriver loup kinderstoel, van babypark. Kun je in 3 standen zetten. De zitting is voorgevormd, heeft riempjes en een blad wat je eraf kunt halen. Het is nu veel gezellig met eten, zij krijgt nu namelijk ook haar hapjes. Kan ze ook vast wennen aan vaste etenstijden. Soms zet ik haar in de stoel bij me in de keuken als ik aan het koken ben, blokken op het blad, en maar lol maken. Maar ze zit er geen uren in hoor!

13. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg hem tegen een kussen op de bank en ik ga dan voor hem zitten. Mijn zoontje kan nog niet zelf zitten en wil hem niet onnodig laten zitten om die reden. Wel houd ik hem zover mogelijk overeind.

14. meelezer

meelezer Niet meer actief

Mijn dochter kon met 9 maanden pas zitten maar zat met 6 maanden in de kinderstoel, 2x per dag max 10 minuten. Wipstoel was geen doen meer. Toen ze zelfstandig kon zitten zijn we haar direct ook gaan betrekken bij onze maaltijd.

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier met zes maanden gestart met bijvoeding en direct in kinderstoel. Sowieso met stoelverkleiner (tripp trapp) en in begin nog extra handdoek. Zoals gezegd, het is maar voor 10 minuutjes.

Deel Deze Pagina