Hoi dames, Ik ga eindelijk samenwonen met E. Super gaaf natuurlijk Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit allemaal moet gaan regelen dadelijk. Ik ga natuurlijk van Zuid Holland over naar Brabant. Heel wat anders. Vriendlief werkt fulltime, jaarlijkse inkomen rond de 24000 euro. Ik ben student en werkloos. Als alleenstaande moeder/ thuiswonende krijg ik van DUO rond de 800 euro p/m. Dit gaat met samenwonen flink achteruit. Dit wordt, heb ik nagevraagd rond de 500 euro. Nou ja, Ik krijg daarnaast kinderbijslag en zorgtoeslag. Van de Sociale dienst krijg ik een voorschot van 245 voor KDV en daarnaast ook van de Belasting, wat heel gebruikelijk is. E betaald alimentatie, dit wordt vervangen door gewoon een bijdrage. Nou, met samenwonen gaat dat anders worden omdat al deze instanties rekening zullen houden met de inkomen van mijn partner. Weet iemand of ik dan nog recht heb op een voorschot van SozaWe (sociale zaken en werkgelegenheid). Of heeft iemand ook zoiets als deze situatie, en hoe ziet dat er dan ongeveer uit. Vanaf wanneer moet ik mijn adres gaan beginnen te wijzigen? En inschrijven in een nieuwe gemeente? Is het verstandig om naast mijn aanvullende studiebeurs nog een lening erbij te nemen zodat ik ruimer in kas ben, wil namelijk niet afhankelijk zijn van vriendlief. Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen. En in de zomer is het zover. Dan moet Cris een nieuwe KDV hebben in Eindhoven,.. Zit met mijn handen in mijn haar. helppp. Ow ja, en E. heeft ook vermogens.. gaan ze daar ook naar kijken??? zowel dan word ik arm...
Eindhoven dicht bij mij meid. En krijg je geen kgb kindgebondenbudget? Voor de rest zou ik niet echt weten meid. Ik wil je wel veel geluk wensen. En wens je het allerbeste. (wat andere er ook van zeggen of denken) geniet ervan meid. Xxxxxx
Uh nou als je samenwoont kijken ze bijna bij alles naar gezamenlijk inkomen. Dus heel vervelend maar denk niet dat je recht hebt op wat dan ook behalve misschien stufi..
Ik woon in Eindhoven, gezellig! Je moet je inschrijven op het adres en gemeente, zodra je daar intrekt. (bv je trekt er zaterdag in, maandag inschrijven) Check wel even de site van de gemeente, je kunt hier maar tot een bepaalde tijd 'binnen lopen' en de rest is op afspraak! Voor de rest kan ik je eigenlijk niet helpen.. Oja, waar in EHV ga je wonen? Misschien heb ik tips mbt een KDV. Succes!
Ik ben zelf student en getrouwd, en ik krijg uitwonende stufi en ik leen een gedeelte, puur omdat we het anders niet redden. Daarnaast krijg ik ook van de Sociale dienst een gedeelte voor het kdv. 1/6 deel geloof ik. Verder weet ik het niet meid.
Ik zou geen lening aangaan hoor, 24000 per jaar is voor een gezin best ok om op rond te komen, dus ik zie het probleem niet echt? Ja ok, je vriend zal wat meer moeten betalen, maar is dat dan zo erg in een relatie? Je moet niet denken in zijn geld en jouw geld, er is dan alleen nog maar gezin geld Ik ken je verhaal niet volledig, maar ik maak ergens op dat je studeert, of lees ik dat nu verkeerd? Dus daarna ook gaat werken? Dus dan is het tijdelijk, toch? Of is de bedoeling dat je huismoeder wordt?
Ik vraag me af of je straksnig recht hebt op een uitkering. Ik zou dit sowiezo informeren bij de gemeente waar je gaat wonen want de regels variëren nogal. Een bijdrage van de sociale dienst zul he ws niet meer krijgen omdat je een partner hebt. Verder zou ik niet bij lenen. Met zijn salaris moet het te doen zijn.
Hoi dames, Late reactie maar goed.. Kom er nu pas aantoe om te reageren. Ik zag hele toffe berichtjes tussen.. bedankt voor alle tips voor zover. Ik heb gisteren aan vriendlief gevraagd wat hij nou jaarlijks verdient en dat schijnt zelfs meer te zijn dan 24000.. 40.000 zegt meneertje doodleuk.. HUH???? zoveel maar goed Bruto is dat een pracht salaris maar netto is toch echt net 2000 euro. Nou ja, ik heb idd waarschijnlijk weinig rechten ben ik inmiddels bijna zeker van. Ik zag ook dat er mensen zijn die met mij willen meedenken over eventueel een KDV. Cris gaat waarschijnlijk naar het KDV op dezelfde terrein als papa zn werk. Maar wat me niet helemaal lekker zit is dat er een concierge loopt... Huh? op een kdv. nogal vreemd. Maar goed E. heeft er uitgebreid naar gevraagd en hij schijnt niet rechtstreeks contact te hebben met de kinderen. Dat geeft me dan toch weer een fijner gevoel. Ja, sorry maar ik vind mannen op een kdv tegenwoordig tja niet echt prettig.... Met alle gekte wat je op het nieuws hoort. Voor de rest, voor degene die iets dachten te missen... Nee jullie niets gemist, omdat ik niet echt uitgebreid verteld heb dat E. en ik weer samen zijn. We zien beide in dat samenwonen het beste voor ons allemaal is.. hij houdt van me en ik van hem... en zoals hij zegt, ondanks de breuk hebben we elkaar nooit echt los gelaten... en dat zegt veel. En hij wilt het heel graag, dat is alleen maar fijn. En hoe dat in een keer is ontstaan tja.. de afgelopen tijd zijn we heel erg close met elkaar geweest en zoals ik in een eerder topic schreef eigenlijk echt alles samen doen.. Dus we waren het samen eens uiteindelijk dat we wel degelijk een relatie hadden. Daarnaast heeft Cris, zijn kamer al bij papa nu gaan we aan de rest van het huis werken.. JOEPIEDEE.. kan niet wachten tot de schoolgekte voorbij is zodat we daarmee kunnen beginnen. En verder tja.. wat iemand hier al zei.. ik trek me idd niets meer aan van wat men denkt of zegt. Ik voel me mega gelukkig en voel dat dat wederzijds is bij E. En ben blij dat we opnieuw de kans krijgen om alles te herstellen die we een anderhalf jaar kwijt waren. Ik ben momenteel ontzettend gelukkig en hij ook. En dat is een heerlijk gevoel.
Ow ja... Kdv tips zijn nog steeds erg welkom... Het liefst waar minimaal wachtijd is, en in het centrum van Eindhoven... Vanaf het TU makkelijk bereikbaar.
In de huidige situatie zijn er bijna geen wachttijden meer bij KDV in Eindhoven. Veel succes met je keuze!