Hoi, Zaterdag hebben we een afspraak staan voor het geboortekaartje, dus ben even aan het nadenken over de invulling . Ik vraag me af welke rusttijden jullie op het kaartje hebben gezet, bij een 2e (of 3e, 4e, etc.) kindje? Vonden jullie het prettig om 's avonds nog visite te ontvangen als je oudste kindje(s) in bed ligt/liggen?
Hebben wij niet gedaan. Alleen de tekst: wil je even bellen als je jezelf komt voorstellen. Dan kun je gewoon concrete afspraken maken voor visite.
Wij hebben nu besloten tot 1 kraamfeest en GEEN bezoek aan huis. Dit om te wennen aan ons nieuwe gezin. Alles zal behoorlijk heftig worden met 2 baby's erbij, maar ook denkend aan onze dochter. Vooral 's avonds is het druk in huis met eten, in bad, even lekker voorlezen voor het slapen gaan enz. Dan wil ik alle tijd voor mn dochter hebben en niet snel snel huis aan kant omdat er visite komt. Maar jullie moeten doen waar je je goed bij voelt!
wij hadden er alleen op staan dat ze moeten bellen voor een afspraak. bewust geen tijden erop gezet, als je een afspraak met ze maakt kun je tijd afspreken. en als je het s avonds beu bent en graag naar bed wilt ruim je gewoon de glazen op jullie zullen er tenslotte nog een paar keer in de nacht uit moeten voor te voeden, het bezoek slaapt lekker door! als vrienden op bezoek komen vonden wij dat het s avonds wel wat later mocht worden, vinden we tenslotte zelf ook gezellig maar sommige (verplichte) familie bezoeken waren we na een uurtje of 2 wel klaar mee
Geen tijden, gewoon bellen voor een kraambezoekje....zo kan je op het moment zelf beslissen wat je een mooie tijd vindt.
Ik dacht van 12-15 of 13-15 en na 20 uur.. Sommige zeggen is dit niet wat vroeg maar ik wil ook nog even tijd samen met mijn man en kinderen! Meestal gaan onze kinderen 20.30 naar bed dus ik vind 20 uur een mooie tijd
Wij hadden bij de eerste rusttijden vermeld. Tussen 12.00 en 15.00 en na 21.00. Bleek ook wel nodig want schoonmoeder stond eerste dagen stipt om 12.15 op de stoep (had ze lunchpauze) om de baby te bewonderen. Toen ze niet binnen mocht van de kraam werd ze boos,maar die refereerde naar het kaartje. Daarna belde sm boos haar zoon op. Die zei ook mam je kan toch lezen. Rusttijd is rusttijd geen oma visite tijd. Ook visite die s avonds kwam ging uit zichzelf altijd netjes rond 21.00 uur weg. Hielden ze rekening mee. Toen ik wat meer op de been was en als t hechte vrienden waren zeiden wij af en toe joh doen nog een drankje. Nu bij de tweede ga ik de tijden er weer opzetten. Alleen da al vanaf 20.30 rust zodat oudste in een rustig huis kan slapen. We twijfelen nog of we niet voor kennissen en collega's deze keer een kraamfeest doen. Zijn dan nl ook net verhuist dus vermoed dat er extra veel mensen nieuwsgierig zijn. Zit deze keer ook niet te wachten om 4 maanden na de bevalling nog visite te ontvangen. Is t raar om 2 soorten kaarten te doen? Met en zonder kraamfeest uitnodiging?
Wij hebben er geen rusttijden op gezet. Merkte dat de mensen toch eerst belden om een afspraak te maken om langs te komen. En vaak als mensen belden, dan belden ze al 's ochtends of eind van de middag. En hielden ze al rekening ermee dat ik misschien aan het rusten kon zijn. Of ze vroegen er zelf naar als ze langs wilden komen. Ik denk dat het over het algemeen wel los zal lopen.
wij hebbe er ook niets opgezet. Mensen bellen wel. Nooit iemand onverwacht op de stoep gestaan. Scheelt wij zijn vrij makkelijk. Succes!
Wij hebben geen rusttijden op het kaartje gezet, ook omdat je het ritme van het kindje nog niet weet. Wel gevraagd om even een afspraak te maken, dan voorkom je ook dat je veel mensen op 1dag ontvangt.
Wij zetten geen rusttijden op de kaart maar wel dat ze eventjes moet bellen als ze teentjes willen komen tellen Aangezien we totaal niet weten hoe alles gaat lopen vonden we dat het gemakkelijkste.
Wij hebben losse kaartjes in de kaarten gedaan voor een kraamfeest.. Gewoon visite kaartjes laten drukken.