Afgelopen dinsdag ijn wij met ons meisje naar de hap geweest omdat ze naar ons inzien erg veellast heeft van haar navelbreuk. Maar volgens de huisarts die dienst had, heeft ze waarschijnlijk koemelkallergie, en verder konden we weer gaan, en werdt er weinig gezegd dan dat we acuut op de hypo allergeen moesten overstappen, dat hebben we nu gedaan, ik heb op een site gekeken over koemelkallergie en ze heeft 5 symptonenne daarvan, nu moet ik woensdag naar de kinderarts, en ga ik het met haar hier over hebben, maar als eer koemelk wordt geconstateerd wat dan?
Dan krijgt/geef je je meisje ha voeding. Nutramigen krijgen de meesten vergoedt via de verzekering. Maar dan moet t wel zeker zijn dat t n koemelkallergie is.
Hey! wat raar eigenlijk dat jullie over moesten stappen anar hypoallergene melk, wij moesten nl overstappen naar de pepti voeding (nutrilon), deze wordt ook vergoedt mits de allergie is aangetoond door een provocatietest. Maar goed, je kunt idd ook via de kinderarts de nutramigen voorgeschreven krijgen. Om vast te stellen of je kindje het heeft moet je eerst een periode de nieuwe voeding geven (minimaal 4 weken), kijken of er veranderingen optreden in het gedrag van je kindje (mijn zoontje had bijvoorbeeld geen enorme krampaanvallen meer die hij eerder wel had). Na de afgesproken tijd van het proberen van de nieuwe voedig moet je beginnen met provoceren. Dit houdt in dat je de oude voeding in heel kleine mate gaat geven aan je kindje, dit is een opbouwned schema (dus de hoeveelheid wordt steeds meer). weer moet je dan kijken hoe je kindje reageert. dus als de klachten terugkomen, dan stop je direct met provoceren en geef je weer volledig de pepti of nutramigen voeding. Zo is het bij ons gegaan. mijn zoontje begon na de 2e fles met 1/3 oude voeding dezelfde klachten te vertonen en zijn daarom weer gestopt.. Sinds dien krijgen we de voeding vergoedt. Succes iig!
Hier koemelk eiwit allergie. Bij xander is dan geen provocatietest gedaan, xander kreeg al pepti en die werkte niet en hierna kreeg hij neogate, (erger qua voeding kan niet, hier zit niks in waar een kind op kan reageren) en dit werkte wel dus willen ze xander het niet aan doen om terug te gaan. voor de pepti hebben nog 2 ander soorten voeding geprobeerd op aanraden van de ka, en dit werkte allemaal niet en neogate wel.(xander had alle symtonen, en huilen de hele dag) Dit krijgen wij gelukkig helemaal vergoed, het kost 67,50 per blik en xander heeft er 3 per week nodig. Ze hebben tegen ons gezegd dat het beter is te wachten tot een half jaar met bijvoeden, xander krijgt nu alleen smorgens en savonds een papfles extra. En als hij straks aan de potjes begint moeten we kijken hoe hij erop reageerd omdat hij er nog over heen kan groeien en dat is dus afwachten. groetjes miranda
We zitten nu een tijdje op de ha en het gaat heel goed eigenlijk de klachten verminderen en ze poept nu dagelijks soms wel 5x zonder laxeermiddel wat ze eerst wel nodig had