Fotoboeken organiseren

Discussion in 'Mama en gezin' started by Pippa02, Jun 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Hoe houden jullie de fotoboeken van de kinderen bij?

Per jaar (vanaf jan bijv) of per jaar van je kind (0-1; 1-2 etc)
    Of hebben jullie algemene gezinsfotoboeken waar iedereen in voorkomt en die je gewoon per kind laat afdrukken voor later.

Ik loop schandalig achter (oudste is 5 en heb van hem maar 1 boek van de geboorte :oops:) verder niet meer opgepakt.

Nu ik hoog zwanger ben en fysiek niet meer zoveel kan vind ik dit wel een leuk project om op te pakken, maar ben geen organisatietalent en zie door de bomen het bos niet meer.

Dus ben heel benieuwd hoe andere moeders dit klusje doen en eventueel bijhouden!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb voor elk kind een boek van de zwangerschap, bevalling en kraamweek/ziekenhuisperiode. En verder van elk levensjaar, dus 0-1, 1-2 etc.

Van de vakanties maak ik een album. Hoe ze dat later verdelen weet ik niet, want daar laat ik er maar een van afdrukken haha.

Ik ga er elke maand 1-2 avonden voor zitten en dan werk ik de vier fotoalbums bij.

DastyQueen likes this.
  3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben gestopt bij van 0 tot 1 voor ieder. Daarna zijn het verder algemene fotoboeken. Als ik nu zie hoeveel interesse mijn broers hebben voor de fotoboeken (weinig tot geen- niet om te hebben in elk geval) . Mogen ze lekker bij ons komen kijken later en als wij er niet zijn, verdelen ze het maar.

Sela~ likes this.
  4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik ben jaloers op je. Ik loop al 8 jaar achter met foto boeken van de kids en vakanties :cry:

Boommm likes this.
  5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb maar 1 kind dus misschien makkelijker bij houden... Ik maak voor ieder jaar 1 boek. Dus van verjaardag tot verjaardag. Ik bewaar het hele jaar door de foto's in een map en na de verjaardag maak ik een boek bij albelli. Kost me ongeveer 1 week.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,901
    5,155
    113
    Hier een boek per levensjaar. En een apart boek van de zwangerschap + geboorte.

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,779
    3,907
    113
    Mijn ambitie is om voor elk kind een 0-1 boek te maken en daarna jaarboeken. Met Sinterklaas e.d. zie ik niet het nut om dezelfde foto's in twee verschillende boeken te stoppen. Voorlopig ben ik blijven hangen bij mijn oudste 9 maanden :(.

8. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Zo doe ik het ook! Regelmatig ook even voor zitten. Dan is het ook zo weer gedaan.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Ik heb van beide kinderen een boek van zwangerschap tot geboorte en vervolgens per levensjaar een boek (van de oudste twee boeken van het eerste jaar: een van 0-6 maanden en 6-12 maanden). Achteraf had ik per kalenderjaar toch handiger gevonden, omdat ik dan de basis voor beide boeken hetzelfde had kunnen houden en op termijn waarschijnlijk gewoon twee keer hetzelfde boek had besteld... Maar vind nu overstappen niet zo leuk...

Moet binnenkort weer even flink aan de slag, want loop bij de jongste 1,5 jaar achter en bij de oudste ruim een jaar...

10. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik heb van de oudste een boek van z'n eerste half jaar (geboorte en kraamtijd) en dat doe ik van nummer 2 ook.

Verder maak ik na elke vakantie direct een boek

Masr verder..m'n zoon is nu 2,5 en ik weet inderdaad niet wat ik met al die foto's moet. Boeken maken per jaar? Ik denk eerder dat ik het leuker vindt en makkelijker om eens van 1-5 te maken ofzo...

11. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik loop zo ver achter dat ik ze ter zijnde tijd wel gewoon het wachtwoord van mijn instagram pagina geef ofzo :roflmao:

jeshh, Sela~, Jedine and 3 others like this.
  12. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik maak sinds het jaar dat ik mijn vriend ken jaarboeken. Ik ben nu ook bezig met een boek over de zwangerschap en wil een apart boek van het eerste levensjaar. Daarna houd ik het denk ik gewoon weer bij jaarboeken. Een eventuele tweede kindje krijgt dan ook zwangerschap en eerste levensjaar en daarna jaarboeken.

Overigens maak ik naast de jaarboeken ook nog wel eens boeken van grote gebeurtenissen zoals een mooie reis bijvoorbeeld. Maar dat is maar net hoe het uit komt. Als iets 1/3 van het jaarboek gaat beslaan dan denk ik dat verdient een eigen boek ;).

13. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,126
    405
    83
    Voor beide heb ik een kraamtijdboek en daarna per levensjaar. En een algemeen boek met alle uitjes en vakanties voor onszelf. Die druk ik maar 1 keer af.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben er momenteel mee bezig.

Ze krijgen sowieso beide een ingeplakt boek van het eerste jaar en daarbij maak ik er nog 1 bij albelli waar ik wat meer fotos in plak.
    Daarna denk in per 1 a 2 jaar.

Die van N is up to date
    Die van C niet maar daar ben ik nog alle fotos van aan het uitzoeken aangezien ze door elkaar staan op de pc.

15. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik maak jaarboeken van januari tot en met december. Daar staat alles van ons gezin in, vakanties, verjaardagen, bijzondere gebeurtenissen. Die laat ik meerdere keren afdrukken. Voor ons en voor de kinderen. Zodat de kinderen ook ieder hun eigen jaarboek hebben.

16. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Totdat de kinderen 4 jaar oud zijn, maak ik elk jaar een fotoalbum voor ze (dus van 0-1/1-2/2-3 en 3-4). Dit loopt dan gelijk met de Pauline Oud boekjes, die ik tot hun 4e levensjaar heb bijgehouden. Vanaf dat moment worden het jaaralbums, zoals Micera omschrijft hierboven :).

17. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,258
    1,165
    113
    Van mijn zoon heb ik nog een boek 0-6 mnd en 6-12 mnd, maar van de andere 2 alleen zwangerschap tot 2 mnd na bevalling.
    Daarnaast heb ik gewoon algemene fotoboeken per kalenderjaar. Vaak wel verdeeld in een deel 1 en deel 2.
    Zomervakantie is altijd een apart boek, die ik ook eigenlijk wel binnen een paar weken na thuiskomst klaar heb.

Ik loop nu een beetje achter, ik ben bijna klaar met 2014. En moet dan heel 2015 en 2016 nog. Maar ja. :cool:

18. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik heb van de oudste:
    Zwangerschap+bevalling
    Van baby tot dreumes
    Van dreumes tot peuter
    En ben nu bezig van peuter tot kleuter (dat wordt dus 2 jaar in 1 boek) en ze Is nu 5 dus ik loop ook achter haha

Van de jongste ben ik nu bezig in het boek, weinig foto's van de zwangerschap dus die krijgt 1 boek van zwangerschap tot 1 jaar. En dan een boek van dreumes tot peuter. Hij Is nu 2.

Helaas heeft mn laptop het nu begeven dus kan ik niet verder.
    Ik doe ook wel een hele avond over 2 pagina's hoor dus het schiet ook niet echt op haha

19. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Ik doe nog aan ouderwetse inplak albums, en elk kind apart. Foto's upload ik direct op de computer en zoek dan alvast de foto's per kind uit. 2x per jaar bestel ik de foto's en dan ga ik een paar avonden inplakken.
    Tot nu toe hebben ze elk ongeveer 1 boek per jaar.

20. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,572
    1,870
    113
    Female
    Ja ik loop hier ook ontzettend achter :| Daar moet ik echt eens voor gaan zitten

Share This Page