Hoi ladies, Hier even het volgende. Ons meisje gaat sinds 1 maand naar de basisschool. Alleen bij het wegbrengen is het nog al een probleem. Ze krijst echt moord en brand. MAMAAA NIET WEG GAAN!! IK MIS JE ZOOOO!! Als ik haar op haal heeft ze het heel leuk gehad en grote verhalen. Ook gaat ze als ze is regelmatig huilen, bijvoorbeeld bij wisselingen van buiten naar binnen, of van gym naar de klas enz. Ook geeft ze aan veel last ze hebben van de herrie "die kinderen houden nooit hun mond mam" Maar als ik haar dan vraag waarom ze moet huilen.. dan zegt ze LACHEND dan mag ik bij de juf op schoot, en naast de juf zitten. Ze weet zelf ook te vertellen dat we haar gewoon komen halen enz. En ze huilt ook niet als we van huis weg gaan. dan ze alles prima en gezellig. maar ik vindt het zo lastig! Ze vertelt ook blij als we uit school komen ik heb vandaag 4x gehuild!! Hebben julie tips??? adviezen? na de vakantie hebben we wel een gesprek op school om dit even door te spreken maar ben benieuwd of dit herkenbaar is. dank jullie wel! groetjes tanja
Lastige situatie is dit, zeg. Waarschijnlijk voelt ze toch wel aan dat het voor jou moeilijk is om haar zo achter te laten en wil ze uitproberen of er nog iets aan deze nieuwe situatie te doen is? Ik hoop voor je dat het een fase is waar ze wel overheen groeit met een paar weken en zolang ze er zelf vrij luchtig over doet, zal het toch wel meevallen hoe slecht ze zich werkelijk voelt? Wat ik gezien heb van stages PABO, is dat de kindjes die veel huilen met een paar weken toch echt wel bijdraaien. Nou ja, je hebt niet echt iets aan mij reactie...maar wil je toch veel sterkte wensen.