Hoeveel inch fiets?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by sneeuw, Sep 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is jullie ervaring?Zoon is 1 meter precies en gaat prima op z'n loopfiets. Ik wil er graag eentje van mp kopen nl.

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    12,5 inch. Dan kan hij lekker vrij leren fietsen en op die manier mogelijk snel zonder zijwieltjes.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier een 12 inch. Twee tientjes van mp.

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    we hadden een 12 inch maar dat was veel kleiner dan wat we nu hebben.dat is ook 12inch.maar op de laagste staand toch n stukken hoger.zoontje kon bij de eerste voetjes makkelijk op de grond, met deze alleen maar een beetje aan kunnen raken.
    deze fietst hij veel makkelijker. een vriendin van zoontje hft ook n 12inch.ze gebruikt het hoger dan de laagste stand maar zij vond deze wel heel lastig om mee te fietsen. het maakt volgens mij enorm uit wat vr een fiets het is. zeker 12 inch, maar daarin heb je zoveel verschillen.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik zeg ook 12 inch, behalve als het een echt stoer jongetje is waarvan je verwacht dat hij zo weg racet. Ik zou ook rekening houden met de winter. Ga je veel met hem fietsen ook in slecht weer of wordt het dan meer gebruikt in het voorjaar?

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    zoontje is 107cm ongeveer. fietst dus op 12inch

7. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 sneeuw, Sep 16, 2013
    Last edited: Sep 16, 2013
    Dan denk ik dat ik inderdaad maar even voor een 12 inch ga speuren. Maar zal 12 veel schelen met 12,5? Ik snap op zich wel dat het per fiets anders is natuurlijk en dat passen het beste is, maar wil es even op MP kijken nu. Bedankt!

8. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Hier`16 inch dochter is 104. Op de 12 inch kreeg ze zere benen en ze vertelde ons dat ze op een 16 inch sneller leert fietsen zonder zijwieltjes omdat hij stabieler is. En inderdaad ze fietste zo weg met soms nog wat hulp.

Zeker nu het slechter weer wordt zou ik voor een 16 inch gaan omdat je hoogstwaarschijnlijk pas weer veel gaat fietsen in het voorjaar en hij dan zn 12 inch fiets ontgroeid is.

9. adi

adi Niet meer actief

Hier dezelfde ervaring. Dochter is met 105cm overgegaan op 16inch en fietst veel krachtiger.
    zoon is 103cm en heeft nu nog een 12,5inch, maar dat gaat echt nog net. Zijn knieƫn komen zowat tegen de stuur.

10. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    hier op 12 inch fiets leren fietsen (net boven een meter). Op zich fietste hij zo weg, maar het was in die fase toch nog wel even prettig dat het op en af stappen makkelijk ging. Ook kunnen zo minder hard dan op een 16 inch, dan kun je het rennend nog net een beetje bijhouden.

Vervolgens was het wel een kwestie van weken dat hij deze ontgroeid was. Nu fietst hij op een 16 inch. Het heeft wel even wat moeite gekost met het op en af stappen, maar dat had hij zo onder de knie.

Ik zou er in ieder geval niet te veel geld aan uitgeven. Als het dan goed gaat kun je altijd nog een grotere fiets kopen. Houd er dan wel rekening mee dat ze eens stuk harder gaan. Ik moet nu zelf op de fiets mee of hij moet steeds heel lang wachten tot ik er ben. In beide gevallen is het in ieder heeeel belangrijk dat je kind goed luistert.

Share This Page