help peuter slaapdrama... weet het niet meer!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door m038, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    mijn dochter van twee en een half heeft opeens een nieuw spelletje bedacht. zodra ik in bed lig wacht ik een paar minuten en dan begin ik te gillen. ze ging ook steeds de gang op dus wat voor de deur gezet om dat op te lossen. het nanny principe doen we... terugleggen en niet meer aankijken. tot zover gaat het ok... maar nu sleept ze alles wat ze te pakken kan krijgen haar bad in... speelgoed, boeken, schoenen, krukjes en zelfs haar tafeltje.... en ligt dat tot laat wakker met al dat spul. moet ik alles weghalen, laten gaan, campingbed.... ???wat ga ik daar aan doen... kent iemand dit....

ze slaapt in een peuterbed.. zit te denken om het campingbed tijdelijk te pakken.. maar misch klimt ze daar dan ook weer uit. wie kent dit en heeft er hele goede tips!!!! want ik ben er helmaal zat van...

groetjes

2. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ik herken het wel een beetje.
    Jill slaapt al een paar maanden in een peuterbed maar kwam er een week of 2/3 geleden pas achter dat ze er ook zelf uit kan komen nu.
    eerst smorgens, wat ik niet zo erg vind. maar is het ook gebeurd dat ze er dus savonds uitkomt als ze er net in ligt.
    tja, wij hebben haar die keren streng aangesproken en haar naar bed terug gestuurd. nu zeggen wel elke keer als ze naar bedje gaat dat ze niet meer uit bedje moet komen en dat papa en mama niet meer naar boven komen. na een paar keer had ze het toch wel door en zag ze de lol er niet meer van in om er uit te komen. zo heeft het hier wel aardig geholpen, het gaat al een paar avonden best goed. scheeld dat ze d'r hoop snel op geeft met dat soort dingen.

ik zou het, in jouw geval, net zo doen. ff boos worden zeggen wat je niet wilt en weer terug in bed. elke avond het zelfde... dan moet ze het toch wel door gaan krijgen? ik zou niet zo snel weer terug gaan naar een campingbedje want dan begin je straks weer. stug volhouden..

Deel Deze Pagina