hoi allemaal, Het haren uitspoelen van Erik is echt een drama! Heb al van alles geprobeerd maar niks werkt. Washandje voor de ogen, sproeikop, bakje met water, achterover liggen, zo'n speciaal opblaaspetje. Niks helpt. Hij word gewoon zo panisch als zijn haren moeten worden uitgespoeld Het nat maken en insoppen vind ie niet erg. Maar het spoelen is een ramp. We hebben ook al geprobeerd hem af te leiden en er een spelletje van te maken en dat ie het zelf mag doen. Allen werkte niet. Iemand de gouden tip?
poeh wat moeilijk lijkt me dat! Ik roep altijd " kijk naar mama's gezicht!!" en dan kijkt ze zo hoog dat het wel snel lukt. Veel succes ermee, ik hoop dat het snel over gaat.
Ik zag pasgeleden een 'ding' dat je op het hoofdje van je kindje kunt zetten zodat je makkelijk haren uit kunt spoelen, misschien is dit wat voor jou...? Het is alleen zo handig dat ik 1) niet meer weet waar ik dit nou zag en 2) geeeeeeeeen idee heb waar ik dit gezien heb Lekker handig he . Ik ga even zoeken voor je...
die van mij vind het idee alleen al erg haha.. toch moet het natuurlijk en dan met kopje spoel ik het uit en probeer het zo snel mogelijk te doen en direct handdoek erbij om haar gezicht te drogen
Hier wordt er ook zo hard gegilt, speenvarken is er niks bij. Hij roept / gilt dan zooo hard MAMA, alsof ik hem wat aandoe. Hij gilt net zo hard mama als papa het doet hoor. Onder de douche is al een crime, gelukkig hebben we een bad. Op vakantie zal hij straks wel moeten. Ik zet altijd gewoon even door, begin er wel mee en daarna heeft hij de grootste lol in bad...dus zoooo erg is het nou blijkbaar ook weer niet maar op het moment. Om je dood te schamen. Vind het vooral voor hem ontzettend sneu, mijn hart breekt echt als hij zo ontzettend boos wordt. Elmo
Hier ook zo'n drama, alsof ik hem mishandel. Ik ga altijd tellen, en roep dan als het klaar is heel hard klaaaaaaaar goed gedaan, maar hij vind mij dan geen lieve mama. Ik denk dat hij er even door heen moet
Hier ook al tijden een ramp, hij krijst het uit en dat vind ik dan weer zo erg. Ik hoop dat het snel overgaat, maar ben er bang voor. Hij roept zelf voor hij in bad gaat al: haartjes wassen, nee!
hier heeft tia dit zo'n 3tal weken gehad. ze werd al hysterisch als ze het bad nog maar zag en was zelfs zo erg dat ik mee met haar in bad ging zitten en ze wurgde me bijna als ik haar haar waste en spoelde en plots van de ene dag op de andere was het over. is echt een fase waar ze doorheen moeten vrees ik enja snel wassen dan maar en door de zure appel heen bijten
Giovanni had hier ook heel erg last van. Totdat het badje in de tuin opkwam, daar heeft hij met een vriendje lekker in zitten spelen, wat ook vaak uitbarste tot een watergevecht en sindsdien vind hij het niet erg meer om zijn haartjes te wassen. wij gingen vaak met hem mee onder de douche en dan lieten we hem onze haren wassen. Dat vond hij geweldig, daarna wilde hij dan ook zijn haartjes wassen. Want die waren vies!
Hier ook drama's.. Het beste werkt nog als ik zelf op de grond zit, mijn zoontje op schoot neem. En dan met 1 hand zijn hoofdje tegen me aanleg, iets achterover. En dan met de andere hand de douchekop er snel over. Dan is het in ieder geval snel gebeurd, met het minste drama.. Je had hem vanochtend eens moeten horen in het zwembad
hier "spoelen" we t uit met een washandje....gewoon met een natte washand over zijn bol "aaien" alle andere manieren, zijn echt een ramp, maar deze werkt wel...(als je hem niet als te nat maakt dan he)
Esmee gilt ook altijd alles bij elkaar al dr haren gewassen worden. we doen het altijd met zijn 2e, ik was esmee dr haren en spoel het uit en mijn man houd dr vast anders gaat ze steeds staan in bad om er snel uit te gaan. heb ook al van alles geprobeerd ,uitspoelen met een gieter, water straal van de douche kouder zetten , zelf laten doen. uitspoelen met een washand heeft geen zin ze heeft nog al een bos haar op dr hoofd. ze zal toch eens in de aantal dagen dr haren moeten wassen dus dan maar met zijn 2e
heb ik idd ook aangeschaft voor zulke situaties; alleen de kleine man vind dat niet lekker aan zijn billen zitten....
normaal gezien kan je elke antislipmat wel in bad leggen, hier ook ééntje liggen maar ook dochterlief zit er niet graag op dus staat ze recht een gaat dan juist op dat plekje staan waar de mat niet ligt een eigenwijs grietje en gelukkig dat één van de twee dat voorlopig maar doet ( hout vasthouden)
Hier was het ook altijd drama..tot een paar dagen geleden! Vanavond zonder protest ook weer zijn haren gewassen Zo heel veel is er niet gebeurd van de week..het enige is dat hij van de week bij mij onder de douche stond en ik zogenaamd de haren van zn badeendje ging wassen en uitspoelen en daarbij verteld dat het eendje toch ook niet gaat huilen, dat het eendje goed zijn oogjes heeft dichtgehouden. Nou dat vond hij wel wat hoor..Daarna wilde hij het zelf doen bij het eendje. Toen ben ik mijn haren gaan wassen en zag hij dat ik mijn ogen dicht hield tijdens het uitspoelen.. Na paar minuutjes stelde ik voor om zijn haren te gaan wassen en toen had hij hele verhalen dat ie zn ogen dicht moest houden want dat doen mama en het eendje ook, dat het dan niet gaat prikken enz. en ik heb voor het eerst zijn haren kunnen wassen zonder gegil en gekrijs Heel verhaal maar kon het niet korter vertellen hihi..hopelijk heeft iemand hier wat aan..het is het proberen waard toch
Offtopic; vanaf wanneer durfde jullie kindje onder de douche; dat is dus hier ook nog een ramp; ik krijg hem dus echt de douche niet in...heb al van alles geprobeerd om hem dr onder te lokken....
Hier idem, alleen vind ze het ook erg leuk om de nopjes los te trekken (maakt een leuk smakkend geluid he ) @ Tinkerbell; Misschien zou je kunnen proberen te oefenen met een klein gietertje? Zo hebben wij het in ieder geval gedaan en dat werkte echt heel goed (ze wilt niet meer onder de douche vandaan! )
hier gaat ie ook niet mee in de douche. Maar komt ook omdat ik dat niet zo fijn vind. We hebben geen apparte douche maar een douche in bad zeg maar en dus best een hoge instap die ik al bijna niet kan maken. Dus we wachten totdat we eindelijk een douche-cabine hebben Antislipmatje : nee vind Erik ook niks om op te zitten.