Peuterleidster schreeuwt tegen kindje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Boordevol, Sep 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken en wil het meer van me afschrijven dan dat ik echt meningen vraag. Maar gister liep ik met mijn zoontje buiten toen ik een kindje hard hoorde huilen en een moeder dacht te horen die flink aan het schreeuwen was.'in eerste instantie zag ik niemand op straat en verstond ik niet wat er gezegd werd. Terwijl ik liep probeerde ik te kijken waar het geluid vandaan kwam. En ineens zie ik dat het achter een hek vandaan kwam. Van een PSZ. En ik zie de leidster een meisje oppakken, op de bank zetten en keihard schreeuwen 'en nu houd je op met huilen'. Dit een paar keer.

Ik kreeg er zo een vervelend gevoel bij. Ik weet verder niet wat er aan vooraf is gegaan en sterker nog, ik heb mijn zoontje ingeschreven op die psz. Maar ik heb zo een nare bijsmaak terwijl ik best snap dat de leidsters ook weleens boos zullen zijn op de kindjes weet ik toch niet wat ik hiervvan moet denken. Het gebeurde dus op het pleintje van de psZ en ik dacht echt een boze moeder te horen maar dat was dus niet zo .

2. sara1988

sara1988 Bekend lid

Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik zou als je duidelijk gezien hebt hoe die vrouw eruit zag, toch wel even contact opnemen met die ps, al is het maar even om te melden.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik zou het melden bij de psz. Ik ben van mening dat je als moeder misschien wel eens schreeuwt tegen je kind maar als leidster echt nooit. Je bent een professional en zo pak je de dingen gewoon niet aan. Ik had dit in ieder geval echt niet hoeven flikken toen ik nog op een kdv werkte (en zou het ook nooit in mijn hoofd gehaald hebben).

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zou het ook melden, dit vind ik niet kunnen en erg zielig. Zou het niet boos of veroordelend melden maar alleen je observatie.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Ik zag een tweede leidster die ook op het plein stond en zich verder gewoon met de andere kindjes bezig hield. Ik zou als moeder absoluut niet willen dat iemand zo tegen mijn kindje zou schreeuwen (ongeacht wat er aan vooraf is gegaan), en aan de andere kant weet ik dat kinderen je eht het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen. Maar inderdaad als professional mag je jezelf toch niet zo laten kennen.

Om een melding te doen vind ik ook weer zo.. Ik weet het echt niet. Ik zit nu wel na te denken of ik hem toch niet op een andere psz, ook in de buurt, zal inschrijven (die hebben sowieso geen wachtlijst) maar misschien is dat weer wat overdreven. Weet het eigenlijk niet.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Als.moeder kan je dit best een keer gebeuren, maar als leidster dien je altijd professioneel te zijn.

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik snap juist nooit dat leidsters nooit schreeuwen tegen die kinderen, ik zou echt gek worden met allemaal peuters om me heen:D
    Maar goed, ze is idd wel een professional dus dit kan niet.
    Misschien hebben de ouders wel gezegd dat dit dé manier was om hem te laten stoppen met huilen.. Maar dan nog eigenlijk he, dat is ook zorgelijk.

Ik weet niet wat je het beste kan doen. Dit melden bij de psz is misschien wat te ver en je kindje er niet heen laten gaan ook. Misschien was het wel een stagiaire die over twee weken weer weg is. Hoewel dit geen beleid mag zijn natuurlijk.

Je zou het kunnen melden bij de aanmelding? Dat het je niet helemaal lekker zit en toch even wilt melden, dat je dan vertelt wat je hebt gezien.
    Misschien kunnen ze je zorgen wegnemen.

8. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,239
    11,819
    113
    Waarom zou je het niet melden?
    Je kunt toch gewoon de manager opbellen en dit aankaarten.
    Dit is een duidelijke observatie door een buitenstaander.
    Als dit soort signalen niet bij de manager terecht komen, kan die er niks mee doen. En zal het niet veranderen.
    En dat is wel wat nodig is en wat je zelf ook wil toch. Anders zou je niet er over denken om je kind bij een andere PSZ in te schrijven.
    Stel je voor dat het jouw kindje was geweest en een andere ouder had dit gezien. Dan had jij zelf toch ook gewild dat het was gemeld.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou je idd bedenken...wat zou jij willen als jouw kindje daar zat wat iemand zou doen die voorbij loopt en dat hoort.

10. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Ik zou het wel melden. En afhankelijk van de reactie daarop kijken of ik mijn kind daar dan wel of niet zal plaatsen. Moet er niet aan denken dat iemand tegen mijn kind schreeuwt.:S

11. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ik heb om die reden onze dochter bij de aanmelding op de basisschool in een andere klas laten plaatsen dan bij een juf die een kleuter ten overstaan van de hele klas te kijk zette. Weet nog dat mensen hier dat een tikje overdreven vonden, maar ik ben van mening dat dit geen professioneel gedrag is, punt uit. Niet te tolereren of goed te praten. Een beroepschauffeur wordt het ook zwaarder aangerekend als hij een fout maakt in het verkeer en zo vind ik dat hier ook gelden. Er schort iets aan de professionele houding van deze leidster en ik vind dat je dit gewoon mag melden en vragen wat het beleid van de psz in dezen is.

12. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Ook ik heb op kdv's gewerkt en daar mocht echt nooit geschreeuwd worden tegen kinderen, ook geen stemverheffing.

Nu werk ik bij een instelling met zeer moeilijke opvoedbare jongeren( de meeste hebben ODD) en ook hier schreeuwen wij niet. Ik kan zeggen dat deze jongeren zeer zeker het bloed onder je nagels vandaan halen! Maar je blijft ten alle tijden een professional.

En ik vind zeker dat er bij zulke kleintjes al helemaal op de manier van praten en de toon gelet moet worden.

Ik weet dat je geen meningen wilt maar ik zou er nog eens over nadenken of je hier zeker geen melding van wil doen.

13. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    zou mijn kinderen daar dan niet plaatsen. je kan wel met de leidinggevende gaan praten of melding maken maar de persoon in kwestie zal het de keer erop dan wellicht niet doen maar daarna wel weer. denk dat het in je karakter moet zitten wel je zo op je werk schreeuwen tegen een kindje.
    maarja wat is schreeuwen, echt schreeuwen schreeuwen of flink de stem verheffen, of vermanend toespreken?
    als het echt schreeuwen schreeuwen is dan zou ik de spz overslaan daar.

14. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was er persoonlijk denk ik meteen zelf heen gelopen. Maar zou er zeker melding van maken! Zeker als je eigen kind er ook heen gaat..

Zelf ook op kinderopvang en buitenschoolse opvang gewerkt en met ruim 50 kinderen tegelijk gewerkt waaronder moeilijke kinderen...
    Nog never nooit in mij opgekomen om te schreeuwen...

Vind het zelfs niet kunnen tegen mijn eigen kind...en doe het dan ook niet....
    Vorm van onmacht....

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Het was wel echt schreeuwen omdat ik het dus hoorde maar nog niets kon zien. Dat harde huilen van het kindje en die harde stem erbovenuit wekte mijn aandacht. Er stond een flinke boom in de weg dus toen zag ik nog niets, eenmaal verder gelopen zag ik dus oas dat het daarvandaan kwam. Ik stopte met lopen en bleef even kijken en die leidster zag mij op dat moment ook. We keken elkaar even aan. Daarna moest ik eht doorlopen want was al te laat om de oudste opt ehalen en de jongste had ik mee zonder wagen dus we moesten doorlopen. Maar het geschreeuw was ook gelijk over. Misschien omdat ze doorhad dat ik (een buitenstaander) het zag?

Ik ga er nog even over nadenken. Jullie hebben helemaal gelijk met dat ik ook zou willen dat iemand zou handelen als mijn kindje zo wordt aangesproken. Aan de andere kant als ik mijn kindje daar wel naartoe zou brengen zou er toch een sfeertje hangen, van dat is die moeder die een melding over mij heeft gedaan. Aan de andere kant mag dat niet een reden zijn om me tegen te laten houden. Maar ook wil ik niet voor problemen zorgen voor een medewerkster als dit een incident was en niet hoe ze dagelijks te werk gaat. Pff.

16. Thunder

Thunder Bekend lid

Apr 30, 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dat het een leidster was?

Kan het de moeder zijn die het kind ophaalde/bracht/een dagje meeliep?

17. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou er zeker wat van zeggen, jouw gevoel uitspreken.

Als iedereen zoiets 'maar laat gaan' dan komt er nooit verbetering.

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ze heeft duidelijk een verkeerde carrière keus gemaakt.
    Dat zou voor mij zeker een reden zijn om mijn kind daar niet in te schrijven, ik zou ook contact opnemen om het te melden

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Nou het kost amper tijd om te zeggen of ze van de pot gerukt is en dat ze zelf dit incident mag aangeven bij de leiding of dat jij het doet!!!

Verdorie waarom lopen mensen altijd door en nemen ze nooit actie!
    Nu is een ander kind de klos!

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Ik loop er wel vaker langs. Ik ga kijken of ik haar vaker zie, was een vrouw van de in dertig denk ik. Het was sowieso nog geen tijd om opgehaald te worden (wel bijna maar de andere kindjes speelden nog) en de andere leidster die erbij stond heb ik wel vaker gezien maar lijkt me sterk dat dit een moeder betrof. Het heeft ook op mij danig indruk gemaakt dat ik dus inderdaad twijfel of ik mijn kind wel op zo een ps zou willen hebben. Misschien dat ik straks inderdaad even bel alleen om te melden wat/hoe ik (het) ervaarde. Maar jogmaals wil niet onnodig problemen veroorzaken.

Share This Page