koorts

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by ramoontjuh82, Feb 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Onze zoon is ziek. Hij had vanmorgen 39graden koorts en vanavond 40 graden. Nu heeft hij gisteren gespuugd en vanacht ook een keer. Hij lag vanavond bij mij te slapen en toen schrok hij wakker en was hij even de "klut" kwijt. Is dit normaal als een kindje koorts heeft.

Ik maak me daar wel weer zorgen om.

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

Aug 2, 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ook een kindje met flinke koorts sinds gisteren. Hij is vannacht twee keer wakker geworden en net ook. Lijkt wel of ie aan het ijlen is. Hij is dan totaal z'n oriëntatie kwijt en praat onverstaanbaar. Geen idee waar hij het over heeft. Zweten en trillen tegelijk. Ik denk dat het echt van de koorts komt. Heb hem al een sinasprilletje gegeven, dus echt meer kan ik nu niet doen. Hier helpt het om hem stevig vast te pakken en sssssst te fluisteren. Daar werd hij rustig van. Hopelijk is het gauw weer over! Beterschap daar!

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Hier is dat warrig doen ook normaal als er geen koorts is. Als je zelf ineens wakker wordt dan heb je dat zelf ook wel eens. Je lichaam moet dan nog even "wakker" worden. Zo lang je kindje niet suf is en na het ontwaken wel gewoon aanspreekbaar is zou ik me er niet te druk om maken.

Maar de belangrijkste tip die ik je kan geven is dat je goed moet luisteren naar jezelf. Als jij denkt/voelt dat er echt iets mis is dan meteen aan de bel trekken. Onderschat nooit het moedergevoel en ik kan het weten, want als ik er niet naar had geluisterd (maar wel had geluisterd naar de intake mevrouw van het consultatieburo) dan was mijn zoontje er nu niet meer geweest.

Maar op zich kan het dus geen kwaad, lekker bij jullie in bed laten slapen zodat je hem goed in de gaten kunt houden als je dat zelf prettig vind. En hopenlijk is hij snel weer beter.

4. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Oh lin80 wat had je zoontje dan?
    Vanochtend toen hij even bij ons op bed zat toen riep ik hem toen reageerde hij niet. Even later wel weer. ik hou het nog wel even in de gaten en anders bel ik straks de huisarts wel even.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Hij had het RS virus en was pas 2 weken oud. Ik heb 's avonds de huisartsenpost gebeld en verteld dat mijn gevoel zei dat het foute boel was, ik kon toen meteen komen. Ze hebben hem toen meteen opgenomen en diezelfde nacht lag hij nog aan de zuurstof omdat zijn saturatie schrikbarend laag was. Hij heeft toen nog een dikke week 100% zuurstof nodig gehad voordat hij het zelf weer hoog genoeg kreeg. Daarom raad ik ook altijd aan om naar je gevoel te luisteren, het CB gaf namelijk aan om maar een ui naast zijn bed te doen en niet te vaak naar hem toe te gaan zodat hij kon gaan slapen. Hadden we die raad opgevolgd, dan was hij waarschijnlijk nooit meer wakker geworden. (ik heb ze daar achteraf ook nog op aangesproken, want dat mag nooit weer als advies gegeven worden natuurlijk)

Ik zou het idd even aankijken en als je het niet vertrouwd toch even de huisarts bellen, die kleintjes kunnen zelf nog niet veel aangeven, dus jij bent er om allert te zijn. Liever een keer voor niks dan 1x te laat.;)

6. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Oh lin80dat is idd schrikken. Onze zoon is vorig jaar weggevallen en toen dachten de ka dat hij een tumor had omdat hij na het wegvallen begon te spugen. Dus dat was ook wel heel erg schrikken. Nu begon hij dus weer te spugen en dan denk je er direct weer aan he.

Hij heeft vandaag maar 200cc gedronken en dat is echt weinig voor hem.
    Zouden jullie bellen.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Heeft hij maar 200cc gedronken over de hele dag? Heeft hij ook nog iets gegeten verder?

8. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Hij heeft vandaag en gisteren misschien 2 a 3 lepeltjes appelmoes gehad. Hij heeft denk ik vandaag ook maar 200 cc gedronken.
    Vanmiddag had hij dus 40.2 en hij had geen plasluier gehad. Mijn schoonmoeder was aan het oppassen en heeft de ha gebeld. Ik kon daar aan het einde van de middag terecht. Hij heeft dus een middenoorontsteking en een lichte vorm van bronchitus. Hij heeft nu een ab kuur gekregen amoxilline in pilvorm maar dit wilde hij natuurlijk niet, dus die heeft hij nu ook niet gehad. Ik ga morgen maar weer terug naar de apotheek om een drankje te halen. Ik ben benieuwd of hij dat wel wil.

Vorige x dat hij een drankje had is hij nog opgenomen geweest omdat hij dat dus niet wilde hebben.

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Je bent dus al bij de huisarts geweest, dat is super, nu weet je wat er aan de hand is.
    Ik kreeg hier bij de apotheek een supergoede tip om een drankje aan een kind te geven. Vraag of ze er 2 spuitjes bij doen, dan doe je in de ene het drankje en de andere vul je met drinken wat hij lekker vind. Ze vinden het vaak erg interesant om uit een spuitje te mogen drinken en krijgen dan daarna nog een spuitje met lekker drinken om de vieze smaak weg te spoelen. Op die manier hebben wij hier ook de antibiotica binnen gekregen bij mijn dochtertje. Het is in iedergeval het proberen waard.;)

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Meiden, wat geven jullie je kind te drinken bij ziek zijn? Onze dochter geeft sinds drie dagen, met gisteren een overgeefloze dag, over en haar buik rommelt enorm. Ze giert het soms uit als haar buik zo rommelt. Ze heeft ook al drie dagen alleen maar vocht, knijpfruit en vla gehad. Koorts is gelukkig vrijwel weg. Wie heeft tips?

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik geef hier eigenlijk altijd wat ze zelf wil drinken op dat moment. Ik vind het namelijk vooral belangrijk dat ze vocht binnen krijgt en dat werkt het beste als ze zelf mag kiezen. Maar als ze ook echt niks meer eten zorg ik er iig voor dat ze zo nu en dan een glaasje ranja drinkt zodat ze wat suikers binnen krijgt, zodat haar lichaam iets heeft om te verbranden. Gelukkig is dat hier nog maar 1x aan de orde geweest.

12. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik heb net de HAP gebeld om advies. Ze adviseert om kleine slokjes aan te bieden en geen melkproducten. Uitdroging voorkomen is het belangrijkste. Zielig, zo'n klein hoopje mens.

13. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Ons mannetje wil dus zijn kuurtje niet. Ik ga morgen maar naar de apotheek om het drankje te halen. Ik hoop dat hij die wel wil hebben.

Vanavond deden we het pilletje door een beetje drinken en daar nog weer suiker door zodat het wat zoet smaakt, hij heeft zelf nog het suiker doorgeroerd en toen het doorgeroerd was zei hij klaar papa:) en zette het weg.

@mol81 drinkt je dochtertje al weer. WEl blijven zorgen dat ze blijft drinken. Beterschap met je dochter

14. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Ik ben vanavond weer met mijn zoon naar de hap geweest omdat hij zijn drankje niet wil en mij helemaal heeft ondergespuugd nadat hij zijn drankje had gehad nog geen 2 sec daarna. Nu heb ik weer een ander drankje en die wil hij dus ook niet.

Nu eet hij ook nog steeds niet dus hij kan ook niet aansterken.
    Wij lopen al bij de kinderarts.
    Zouden jullie de kinderarts bellen.

Hij heeft vanacht weer gespuugd en dus vanmiddag ook.

Share This Page