Help!! Pijn bij drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door An79, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Hallo,

Onze dochter van 6 weken heeft zo'n pijn tijdens het drinken. Hierdoor drinkt zo nog amper 60 tot 80 cc per fles. Nu de laatste nog maar 40 cc. 2 weken geleden al bij de kinderarts geweest ivm vermoeden reflux. Ze krijgt nu Nutriton en maagzuurremmers. Ging even wat beter, maar zo langzamerhand weer steeds wat minder. Ze drinkt maar 5 kleine flesjes. Kan nooit genoeg zijn. En het doet me zo'n verdriet haar zoveel pijn zien te lijden. Ze is ook erg onrustig, maar ze zal ook gewoon honger hebben, maar krijgt het niet weg.
    Had vandaag een belafspraak met de ka en afgesproken dat ik het nog even aan zou kijken, maar ga morgen denk gelijk maar weer bellen. Het wordt nl erger en erger.
    Herkent iemand dit?

Groetjes An

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een kindje met reflux gehad. Medicijnen werkten hier helaas niet en toen ze een virus opliep is ze gestopt met drinken en heeft een sonde gekregen. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Hou je haar na elke voeding omhoog en ligt ze schuin? Zo zijn er nog wel wat meer leefregels bij reflux. Hier hielp het allemaal niet helaas. Ik gaf dan wel borstvoeding maar ze ging steeds vaker weigeren en moeilijker drinken.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heb je de medicatie al geprobeerd zonder nutriton aan de fles toe te voegen.
    Vermoedelijk spuugt ze dan wel weer wat meer, maar dat zou geen pijn meer mogen doen als ze medicatie gebruikt.
    Ik lees hier vaak dat de combinatie van nutriton en medicatie wordt afgeraden. Hoe en wat precies weet ik niet, maar er zijn vast andere meiden die je daarmee kunnen helpen.

Nutriton kan werken, maar het kan ook juist tegen werken.

Kan er geen sprake zijn van koemelkallergie?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Van jbpm is de werking nooit medisch bewezen. Ja sommige kindjes lijken het hier wel goed op te doen, maar minstens net zoveel kindjes hebben er geen baat bij of zelfs last van. Zeker als men nutriton gebruikt.

Maagzuurremmers en jbpm gaan niet samen omdat ze de werking tegenwerken. Om deze reden adviseren veel artsen dan ook of de jbpm of de medicatie, maar niet samen te gebruiken. Dus stop met jbpm.

Volg je alle leefregels op?
    Dat is namelijk altijd stap 1.

Welke medicatie heb je en hoeveel?
    De ene soort werkt beter bij het ene kindje en de andere bij een ander kindje. En sommige kindjes hebben echt de max nodig.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Laat je haar op dr rug slapen?
    Onze dochter heeft forse verborgen reflux en had ook veel pijn met name na het drinken. Wij hebben dr op een gegeven moment alleen nog maar op dr zij en buik te slapen gelegd ( nog steeds teouwens) zodat het zuur minder terug zou stromen.
    Het is een compleet ander kind sindsdien...

6. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Bedankt voor jullie reacties!

Bij toeval ging het gisteren een stuk beter en vanochtend ook. Misschien dat de medicatie eindelijk aan gaat slaan.
    We gaan het afwachten.

Onze dochter heeft trouwens ook koemelkallergie, net als onze andere twee dochters. Ze krijgt dus al Nutramigen.

Deel Deze Pagina