Help - pijn bij het voeden!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door YellowButterfly, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Vannacht kwam ons mannetje elke 2uur - gevolg vermoeide mama en nu pijn in mn tepel links. Het is te omschrijven als naalden die erin gestoken worden/ vuur wat er doorheen gaat. Rechts is er niets aan de hand. Maar dat is nog niet het ergste, nu heb ik sinds vanmiddag links onderin mn borst een pijnlijke harde plek. Ik heb bij mn dochter 2x een ontsteking gehad aan die kant en ben als de dood dat ik nu weer die kant op ga. Ik heb vanmiddag die borst leeggekolfd en daarna ons mannetje laten drinken. Nu kwam hij net weer en heb weer dezelfde borst gegeven, maar ik heb nog steeds een pijnlijke harde plek. Gevoed in de rugby houding, zodat hij de pijnlijke plek bij zn kin heeft. Net nog even een koud compres erop maar dat helpt eigenlijk ook niet.

Ik weet even niet meer wat ik verder nog kan doen - ja vantevoren even warm douchen ga ik nog proberen en een warm compres erop voor/ tijdens het voeden. Ik word hier heel moedeloos van, waarom kan ik niet gewoon fijn voeden zonder pijn en ellende? Iemand die me kan helpen, zit er even doorheen...

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oei, heel veel sterkte. Het lijkt erop dat je alles al doet wat je kan doen. De eerste 3-4 weken vond ik het voeden ook best pijnlijk. Langzaam ging het steeds beter, zo'n beetje vanaf 2-3 weken. Ik heb ook een paar keer zo'n harde plek gehad. Inderdaad goed leeg laten drinken of kolven.
    Je kunt MotherMates proberen. Die kun je op je borst plakken. Ze zijn verzachtend. Online te koop of bij de thuiszorgwinkel. Dit is tegen kloofjes, niet voor die harde plek.

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Dank je wel voor je reactie.

Ik had ook een wit blaasje zag ik net. Die heb ik doorgeprikt en onder de douche kon ik hem voor een groot deel met de hand leegkolven!! De harde plek is nu voor een groot deel weer soepel, dat is me nog nooit eerder gelukt. Zal nu ons mannetje aanleggen en ik hoop dat hiermee de crisis bezworen is!! *duim*

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    hoihoi, je kan de pijnlijke plek ook masseren tijdens het voeden(zachte ronddraaiende bewegingen).

Deel Deze Pagina