Hoe je borst bedekken tijdens het voeden?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Nonnos, Jun 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nonnos

Nonnos Lid

Mar 22, 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Graag hoor ik van jullie tips hoe ik discreet kan voeden in het openbaar.
    Zelf doe ik de punt van een h. luier onder mijn bh bandje, en de laat de luier dan over mijn dochter en de borst vallen. Maar dan kan ik mijn dochter niet zien en dat vind ik niet prettig.
    Ik wil er geen dure dingen voor aan gaan schaffen.
    Ik hoop op goede tips van de moeders hier! Misschien zelfs met foto..?

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb altijd een hempje onder m'n truitje aan. Truitje omhoog en hempje naar beneden, dan is er weinig te zien (tegenwoordig iets meer, omdat dochter graag in de rondte kijkt ;)). Als je op een stoel voor de spiegel gaat zitten kan je het heel goed zien hoe het eruit ziet. Sommige gaan met doeken in de weer, dat heb ik eigenlijk nooit gedaan.

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Dan gluur je toch af en toe onder de doek om haar te zien?

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik doe het net als Linnie1985... Hempje onder je t-shirt, t-shirt omhoog en hempje omlaag. Dan is er alleen maar een héél klein stukje borst bloot, en daar ligt je kindje voor. Heeft niemand iets te zien... Ik zoek even wat foto's voor je...

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
  6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Of een tshirtje met een v-hals, en daar nog een hempje onder.. Iets bloter, maar naar mijn mening nog steeds acceptabel. Dit was op een vol terras, met m'n rug naar de mensen toe....

Ik vraag op terrasjes/in restaurants overigens wel altijd even eerst aan iemand van de bediening of ze er geen bezwaar tegen hebben. Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat er bezwaar is, maar dan zit ik in ieder geval rustig...

7. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik meestal twee lagen kleding....dus een tuniekje en een truitje. Het truitje doe ik dan omhoog en het tuniekje wat opzij. Op die manier heb ik maar een klein stukje borst bloot endaar zit mijn kleine voor...hopelijk een beetje begrijpelijk uitgelegd? heb zo niet een duidelijke foto voor je...

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zag in de Ouders van Nu van deze maand een soort hoed die je je kind op kan zetten, met een hele brede rand eraan. Zo is je borst voor de buitenwereld bedekt, maar kun jij je kindje nog goed aankijken! Of het handig is, weet ik uiteraard niet, maar wie weet vind je het wat

Zal eens even googelen...

EDIT: Smartmama | MoBoleez

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Haha ik acht de kans op succes met mijn zoontje en die hoed niet groot.
    Ik heb ook twee lagen kleding en vaak een hydrofiel om over zijn koppie te doen (maar wel zo dat ik hem nog aan kan kijken). Oefening baart kunst ;)

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Het lijkt mij juist dat je helemaal de aandacht trekt met zo'n hoed. "Kijk mij eens vooral niet opvallen." :p

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik klemde een hydrofiele luier onder mijn arm (de arm waar haar hoofdje lag) en drappeerde hem dan over haar heen, losjes. Zag haar altijd gewoon nog hoor! Heb er jammer genoeg geen foto's van.

12. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

Nov 7, 2009
    110
    0
    0
    Maar hoe doen jullie het dan met aanleggen? Ok, mijn zoon is nog geen 2 weken oud, dus ik ben nog niet echt handig in het aanleggen, vaak heb ik wel een paar pogingen nodig. Maar dan is al die tijd toch mijn borst en tepel zichtbaar? In het openbaar voeden zou ik nu echt nog niet durven...

13. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

Jun 10, 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    Die bv t shirts zijn ook wel handig. Dan kun je enkel het stukje borst bloot maken dat de kleine nodig heeft. Kosten geloof ik 20 euro bij prenatal. Aanleggen is idd wel het lastigste. Hier pakt ze hem zelf dus dat is alleen bloot maken en hebbes. (vanaf twee mnd)

Succes!

14. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Ik heb een voedingsschort van Minimonkey gebruikt. Echt ideaal!! Je kunt je kindje zien bij het aanleggen en hebt bewegingsvrijheid en hoeft niks ergens onder te klemmen en zo.
    Daarnaast kun je het ook makkelijk gebruiken om de wandelwagen zonvrij te maken ipv parasol.
    Ik zelf heb gekozen voor de witte omdat die het minst warm is midden in de zomer.
    Kostte 22 euro meen ik mij te herinneren op draagdoek baby draagzak minimonkey inbakerdoeken baby slaapzakje voedingsschort - minimonkey

15. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    De eerste keer dat ik mijn zoontje in het openbaar moest voeden. (hij kwam natuurlijk ineens 1,5 uur eerder terwijl hij gegeten had voor we weg gingen) was dat een ramp. Hij was net 10 dgn oud. Ik ben in een hoek gaan zitten en mijn zus hield een doek op. Als ik er nu weer aan denk moet ik er heel hard om lachen. Wat een gestuntel. Maar zo had ik wel mijn handen vrij omdat ik toen nog met 1 hand mijn borst naar zijn mond moest begeleiden zeg maar. Het deed toen ook nog zeer.

Als je een hydrofiel onder je bh bandje stopt en een punt van de doek in je mond neemt kun je met je ander hand helpen met aanleggen maar zit je toch nog beschut.
    Voeden in het openbaar is gewoon een kweste van doen en dan word je er van zelf heel handig in. *het zweet stond op mijn rug die eerste keer, nu voed ik overal!*

Ik gebruikte dus ook gewoon ee hydrofiel. Nu ook nog weleens maar ons mannetje is nu zo beweegelijk en eigenwijs dat hij dat niet meer pikt. Hij maait het ding telkens tegen de grond! :D

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,017
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het wordt gewoon steeds makkelijker. Zowel jij als je baby worden er steeds handiger in. Ik draag ook een hemdje + shirt. Ik hoe nu lang niet meer zoveel borst te ontbloten als in het begin.
    Zodra je kindje goed ligt, is er niks meer te zien. Bij het aanhapoen en loslaten misschien wel even. Daarom zit i bij voorkeur met mijn rug naar "de menigte" ;)

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En dan wordt het na verloop van tijd weer steeds genanter, als ze in je shirt gaan grijpen en aan je bh trekken, en tijdens het drinken gaan loslaten, rondkijken, in je borst knijpen, dan weer happen en smakken en slokjes nemen (en dat al die tijd met een blote borst, haha). Maar als je zo lang doorvoedt ben je er misschien zelf makkelijker in geworden :). Ik hou tegenwoordig gewoon mijn hand voor mijn borst als ze zo raar gaat liggen doen.

(En als ze nog groter worden gaan ze er natuurlijk ook met woorden om vragen, lijkt me ook erg leuk!)

Maar ik snap wel dat je het nu moeilijk vindt hoor. Ik vond het zelf alleen met een hulpmiddel nog lastiger in het begin, omdat dat dan ook nog eens in de weg zit (sjaal/doek). Maar ik had wel een dunne brede sjaal, die ik erover legde als ze eenmaal dronk. Ook wel fijn is het om je kindje een capuchonnetje op te doen, neem nog iets meer het zicht weg.

18. allanieew

allanieew Actief lid

Jan 5, 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    die schort van mini monkey heb ik zonder het te weten voor mezelf gecreerd door twee bretelclips aan een elastiek te bevestigen. Ik kan alleen iedere doek die voorhanden is gebruiken, i.p.v. dat ik een speciaal schort nodig heb.
    als mijn zoontje eraan trekt blijven de clips goed zitten, maar door het elastiek trekt hij weer geen echte striemen in mijn nek (ik heb een nogal onrustige drinker alles beweegt, hij laat iedere minuut los en blijft me aan het meppen)
    ik vind dit zelf een vrij goedkope oplossing :) al is zo'n schort ook niet duur.

heeft iemand trouwens ervaring met die mammae voedingsbeha die heeft extra flapje zodat alleen de tepel zichtbaar is tijdens het voeden. Ik ben benieuwd of dat een beetje werkt?

19. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

Jul 20, 2008
    1,338
    0
    0
    Lelystad
    Die mammae ga ik uitproberen bij wijze van test (voor babyproduct van het jaar), ik krijg hem een deze dagen voor een maand dus vraag het me over twee weken nog eens dan kan ik je vertellen wat ik vind ;)

20. Nonnos

Nonnos Lid

Mar 22, 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! ik denk inderdaad dat ik er vanzelf handiger in ga worden. Fijn om te lezen hoe jullie het gedaan hebben!
    Thanks!!

Share This Page