vaginale eitjes: jeuken als hel, maar helpen wel!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muppet83, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    hoi,

moest dit ff kwijt. na een weekje van twijfel toch ff naar de HA gegaan, een beginnende schim. infectie.... 3 eitjes mee naar huis. afgelopen nacht was een hel, de jeuk werd echt 20 keer zo erg!!!voelde me echt hopeloos!! heb niet veel geslapen moet ik zeggen.
    maaaaaaar... vanochtend voelt alles gelijk een stuk beter en rustiger. hopelijk het ergste weer gehad.
    wist niet dat zo'n heftige bijwerking erbij hoorde zeg:cool:

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

O dat zijn inderdaad van die vervelende dingen, de bijwerking is zowat erger dan de kwaal.

Dat is ook 1 van de reden waarom ik die eieren het liefst niet gebruik, maar eerst een ander middel.
    Maar als het echt heel erg is, helpen die dingen beter en sneller als de andere middeltjes bij mij.

Hopen dat je vanavond geen last meer hebt van erge jeuk, al hoort het wel eerst erger te worden om te beteren met dit middel.
    Sterkte ermee en hopelijk ben je snel van je schimmel verlost.

3. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    inderdaad de bijwerking was zeker erger dan de kwaal. maar het voelt allemaal al een stuk rustiger, dus ik ga er vanuit dat ik vannacht minder last zal hebben.
    en nog een rotdetail, een gedeelte van de inhoud van dat ei lekte eruit, nou lekker als je naast je vent in bed ligt..... :)

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb ze 1 keer gehad vorig jaar,

met het 1ste eitje...midden in de nacht werd ik wakker en gillend gek van de jeuk en branden dat het deed!
    heb midden in de nacht de HAP gebeld moest direct stoppen en spoelen
    allergische reactie

volgende ochtend mn eigen HA gebeld en een ander middel gekregen soort pillen om vaginaal in te brengen, nergens last van gehad

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier hetzelfde als musty. Ik gebruik nu iedere 10 dagen fluconazol die ik gewoon oraal mag innemen.

6. dactarin gyno zeker??

Ik weet nog wel de eerste keer dat ik die had, compleet onvoorbereid op wat er 's nachts ging komen. Heb echt liggen janken van de pijn, zo brandde het. Tweede nacht was het al een stuk minder gelukkig...

Paar weken geleden had ik ze helaas weer nodig, maar deze keer wist ik wat ik kon verwachten... en vond het eigenlijk vergeleken met vorige keer wel meevallen gelukkig.

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ook ik heb 1x zo'n eitje gehad, nooit meer! Meteen mee gestopt, wat een jeuk, branden, geen oog dicht gedaan. Vreselijk.

Terug naar de huisarts, en hij gaf aan dat ik waarschijnlijk niet allergisch was voor de werkzame stof, maar voor de capsule (het eitje zelf dus). Daarom kreeg ik een alternatief: dezelfde stof maar nu in een soort pasta die je "binnen moest spuiten". Wel een gepruts, maar helemaal geen last meer. Veel prettiger :D

8. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hier ook eerste keer van die eitjes, nou nooooiiiiitttt meer, wat een hel!
    Nu krijg ik zalf met van die hulsjes om in te brengen en deze werken binnen een uurtje gelukkig al.

9. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hmm ik weet niet wat ik lees. Heb die eitjes ook gehad en nergens last van!! Vervelend zeg, dat het voor jullie zo'n helse nacht is geweest. Maargoed, voor iedereen die er nog aan zou moeten, het kan dus ook probleemloos verlopen :)

10. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Na de bevalling van mijn zoontje zo'n ei nodig gehad. Nooooooit meer! Branden dat het deed. Sliep ons mannetje eindelijk lag ik wakker van de pijn en jeuk. Nee, die eitjes komen er hier niet meer in ;)

11. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Heb ze ook wel eens gehad en idd tot huilens toe. Brrr.. Gelukkig onderdruk ik het nog met een zalfje. Maar als ik in bad ben geweest, sauna of heel gezellig heb gehad met manlief, speelt de jeuk weer op. Nu is het weer rustig.
    Weet iemand eigenlijk of het kwaad kan (voor het kindje) als het daaronder niet helemaal in balans is ten tijde van de bevalling?

12. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik herken helemaal niets van jullie! Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik 3 of 4 keer een schimmelinfectie gehad en eitjes moeten inbrengen. Deze zwangerschap 1 keer een schimmelinfectie gehad en een eitje gebruikt. Ik heb er echt nog nooit last van gehad. Bij mij is de jeuk juist over na een nachtje. Ook. Of nooit wakker geworden in de nacht van bijwerkingen ofzo...
    Ik miet zeggen dat ik wel steeds op tijd erbij ben. Alleen de eerste keer wat langer gewacht voor ik naar de dokter was geweest... Daarna bij de eerste symptomen de dokter ingeschakeld...

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De eerste paar x had ik ook geen last toen ik de eitjes gebruikte, zegt dus ook niet alles.

14. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi

hie inmiddels 16weken zwanger

en al 3x eitjes gehad maar dan wel in samenwerking met de zalf

en hier nergens geen last van

het kan dus ook zonder problemen gaan

de 1 zal gevoeliger zijn dan de ander

groetjes

15. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze horen niet te jeuken volgens mij, of je huid moet heel erg kapot zijn daarbinnen. Ik heb zo'n 2-3 keer per jaar een kuur, nooit last van. Er zijn ook orale tabletten te krijgen, die werken ook heel goed, duurt alleen iets langer.

16. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Hm, ik wil een dezer dagen ook naar de huisarts, want heb er dus ook last van. Maar hopelijk heb ik er dan niet zo'n last van als de verhalen hier!
    Kan nu soms ook al niet slapen van de jeuk, heel vervelend.

17. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Je kleintje kan er spruw van krijgen, dan zit de infectie in de mond en dat doet zeer, dochter heeft het ook gehad.
    Ik had toen een schimmelinfectie zonder de jeuk.....dus kwam er na de bevalling toen de kleine al spruw had pas achter.
    En geloof me, het is een heel gedoe om ze er van af te krijgen.
    Dus als je er last van hebt, doe er wat aan.

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb ooit zo'n pasta/crème gehad die ik heel diep moest inspuiten met zo'n soort spuitje die erbij zat.
    Het werkte heeeeel goed! Heb nog nooit van die eitjes gehoord ook

19. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Ik vond die eitjes ook echt hel. De crème werkt voor mij veel beter.

20. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    wow, ben niet de enige dus die het een aardige hel vond:D. mocht ik er weer last van krijgen dan ga ik ook voor die 'pasta inspuiten'.
    de jeuk is bij mij trouwens helemaal weg nu. wel voelt het nog branderig na de seks moet ik zeggen...

Deel Deze Pagina