geen ritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door tamtam78, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hoe kan ik een ritme krijgen met borstvoeding geven?
    In de kraam week voedde ik om de 3 uur, maar vooral 's middags dronk hij slecht als hij geslapen had, omdat we hem vaak moesten wakker maken, dus toen hebben we om de 4 uur geprobeerd.
    Toen de kraam week voorbij was zij de kraamverzorgster dat ik om de 4 uur moest proberen aan te houden.
    Dat lukt eigenlijk bijna niet.
    Gisteren is het bijna de hele dag wel gelukt en soms lukt het 's nachts om langer er tussen te houden, maar als hij wakker is dan komt hij cker om de 3 uur en soms wel eerder, maar dan probeer ik het te rekken.
    De een zegt dat dat goed is de ander zegt dat je moet voeden op verzoek, maar dat is soms dus al om de 2 uur.
    Hij drinkt ook soms maar 10 minuten, omdat hij dan heel druk gaat doen, misschien omdat het te snel loopt en hij snel vol is dat hij daarom al eerder komt?
    Soms dan valt hij in slaap en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer wakker.
    Als hij slaapt dan houdt hij het wel goed vol.
    Ben bang dat hij soms te weinig voeding krijgt, maar zijn plas luiers zijn wel goed.
    Mijn zoontje is bijna 4 weken oud.

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Je kunt er echt van uitgaan dat hij zelf heel goed weet wanneer hij hoeveel nodig heeft. Het is echt onnodig om tijd te rekken tussen voedingen.
    Kijk wanneer hij aangeeft aan de borst te willen.
    Als je dit een aantal dagen doet kan het zijn dat je iets van een ritme ontdekt.
    Meestal zie je dat baby's in de ochtend langer tussen voedingen kunnen laten zitten en dat zo tegen het eide van de middag de duur tussen de voedingen verkort. In de avond willen baby's meestal vaker aan de borst. Dit is allemaal prima.

Ook het slapen kun je hem zelf laten bepalen.
    Wat vrouwen wel vaak doen is bijvoorbeeld als ze zelf naar bed gaan in de avond kijken of hun baby nog even willen drinken. Zo kun je voorkomen dat je net in je diepe slaap zit en wakker moet worden omdat je baby aan de borst wil. Dit zelfde geldt natuurlijk ook voor boodschappen doen enzo.
    Vergeet niet dat "op verzoek voeden" ook op jouw verzoek kan zijn.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina