Tjah, ik lees wel eens vaker topics over wie er ook zo netjes of hygienisch is en daar kan ik absoluut niet in mee praten. Ik ben nmnlk best wel een sloddervos, tot mijn grote ergenis. Ik laat altijd overal alles slingeren (lees; schoenen, kleren, dingen die ik gebruik in de keuken, kleren en spullen van de baby.) Ik ruim het op een gegeven moment ook wel weer op, maar dit kan rustig een paar uur, een halve dag, of een dag duren tot grote ergenis van mijn man. Ik doe ook bijna nooit onmiddeijk de afwas na het eten, vaak staat het tot de volgende dag. Nu de kleine begint te kruipen word ik wat consequenter in vegen/stofzuigen/dwijlen, maar ook dat schoot er voorheen wel eens bij in. Badkamer maak ik vaak af en toe oppervlakkig schoon, maar het echte hoekjes poetswerk doe ik denk ik maar 1 keer in de twee weken. Afstoffen moet ik ook veeel vaker doen eigenlijk. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben mezelf echt heel hard aan het trainen om gewoon aan het eind van de dag of altijd tussendoor even snel alles op te ruimen zodat het huis savonds een beetje aan kant is, maar vind het heel erg lastig om mezelf daar in te disiplineren. Het is ook vaak een onderwerp voor discussie/ruzie met mijn vriend, het stoort hem enorm dat hij altijd alles achter mijn kont moet opruimen. (ja, meestal zijn de rollen omgedraait). Zijn er nog meer sloddervossen hier? Of ben ik echt een abnormale uitzondering?
Ik ben echt absoluut geen sloddervos. Ruim alles achter mijn kont op en verwacht dat ook van mijn man. Hou er niet van als het een rommeltje in huis is en overal ligt wat te slingeren..
Ik ben ook niet zo clean. Als ik eten kookt, dan gebruik ik ook het hele aanrecht. Echt spik en span is het hier nooit. Zou het wel willen, maar lukt gewoon niet.
hier ook hoor.. zou willen dat ik wat meer een poetsmiep was! vind het nog vaak, eens in de 2 weken de badkamer grondig reinigen! ramen wassen 2 x per jaar uhm, wanneer heb ik voor het laatst de koelkast schoongemaakt?
Ik heb nu net het hele huis gedaan (dat van die nesteldrang, dat heeft dus definitief niks met hormonen te maken!), maar normaal kom ik ook niet vaker dan 1 keer per 2 weken aan de badkamer toe. De ramen....de laatste keer hiervoor was toen we onze gezamelijke verjaardagen vierden....in november 2008 Er ligt hier altijd zooi, omdat niemand het echt gelijk opruimt. De wc, die doe ik wel vaak, om de dag of zo (of is dat eigenlijk ook te weinig??), maar da's ook lekker snel klaar. De kamers van die meiden zijn compleet ontploft, dus ja, zuigen of dweilen daar, zou eigenlijk ook vaker dan eens in de 4 weken moeten. Het huis ziet er nu compleet anders uit, nu het volledig gepoetst is en er 7 vuilniszakken vol zooi (ja, ik heb het echt zwaar te pakken en mijn vrouw heeft nergens last van, die ligt heerlijk in bed babytijdschriften te lezen!) zijn verwijderd. Nu maar hopen dat die baby vlug komt en het niet alweer een puinhoop is....
Ja, zo eentje ben ik er dus ook. Gelukkig dat er nog meer sloddervossen rondlopen, ik voelde me al zo slecht...
Ha, ik ben blij dat ik niet de enige ben! Als ik kook gebruik ik ook het hele aanrecht en de afwas wordt hier bijna nooit meteen na het eten gedaan. Ik wil een vaatwasser maar die kan ik nergens kwijt. Ik maak pas schoon als ik zoiets heb van ja... nu moet ik toch echt eens iets gaan doen. Meestal werk ik 1 keer in de week, soms 1 keer in de 2 weken het hele huis door. Het enige wat ik echt regelmatig doe is stofzuigen ivm kattenharen. En dat van die koelkast is ook heel herkenbaar, ja.
ik ben ook een behoorlijke slordevos. wij hebben best een grote eettafel maar we kunnen vaak maar de helft gebruiken omdat ik daar altijd "even" wat neerleg. op het aanrecht staat ook altijd wel wat en stoffen zou ik ook echt wat vaker moeten doen. stofzuigen doe ik wel bijna om de dag, maar dat is meer omdat je werkelijk alles ziet op de vloer die we hebben en ik het wel een beetje toonbaar wil hebben als er iemand binnen komt. de wc doe ik bijna elke dag wel even met chloor en een doekje over de bril. het echte poetswerk doe ik ook veel te weinig. zo loop ik al maanden te roepen dat de gordijnen gewassen moeten worden en dat de ramen aan de buitenkant gezeemd moeten worden. je bent dus niet de enige. ik zou willen dat ik wat netter was in sommige opzichten. liefs doris
hier nog 1tje! laat veel liggen, tot idd ergernis van mn vent. zorg wel dat aanrecht vrij is van afwas, gelukkig hebben we een vaatwasser. maar wb schoonmaken ben ik ook niet stipt in, zie wel vuil liggen, dus zuig min 2x pw. maar badkamer en wc doe ik als ik zin heb en zie dat het moet gebeuren. we bouwen hier iig wel weerstand op, we zijn eigenlijk nooit ziek.
ik vind dat ik netjes genoeg ben , kan niet tegen rommel dus altijd alles netjes opgeruimd afwassen moet meteen na eten ,anders zit ik echt hele tijd tegenop dus meteen doen dweilen elke dag ,kasjes enzo ook vaak met doekje over heen maar echt hele badkamer schoon poetsen doe ik ook niet elke week hoor , ik was het na dat ik zelf gedoucht hebt , beetje water en sponsje overheen , we hebben nieuwe huis dus zo vies wordt hij ook niet snel ramen doe ik in winter echt eens in 3 maanden , dus hele winter niet zeg maar , maar in de zomer kan ik elke week ramen schoon maken ,mooie weer meer energie lekker zonnetje dus heb meer zin dan in winter boven eens in week met dweil 4 kamers ,badkamer, gang bedden eens in week wc 2 keer per week , een keer makkelijk andere keer alle tegels met spons koelkast ligt eraan ,meestal als zelf denk dat het niet schoon genoeg is hih maar ik ben dus elke dag 2 uur bezig met standaard dingetjes als dweilen, keuken ,bedden opmaken,opruimen enzo krijg ook vaak te horen dat hier altijd netjes is ,maar wat ik zei ,niet alles is super schoon ,ramen bijvoorbeeld heb ik echt geen zin in ,heb ook rommelkasje waar je alles instopt zeg maar van batterij tot lipstift en speelgoed maar goed in mij omgeving doen meeste mensen niet veel , overal rommel van speelgoed boeken,kranten enzo ,iedereen heeft eigen stijl van leven tochze zeggen bijvoorbeeld dat ze de tijd liever in iets leuks steken dan schoonmaken haha ,ze hebben wel ene punt denk ik dan
Nou ik heb ook een tijdje gehad dat ik een sloddervos was. Maar sinds ik samenwoon wil ik alles netjes hebben. Ik merk dat als je alles meteen opruimt dat je veel minder werk hebt. Na het eten ruim ik alles op.
pfff ik zou willen dat mijn hui sspik en span is... Ruim wel veel op, maar ben zoooo slecht in overbodige spullen weggooien dat het soms net een pakhuis is hier... Word er helemaal gek van.. De laatste tijd gaat het gelukkig wat beter en probeer ik iig geval mijn was netjes bij te houden en beneden alles netjes te hebben. De afwas laat ik wel vaak staan tot de volgende dag, zou ook graag een vaatwasser hebben maar daar hebben we echt geen ruimte voor. Stofzuigen doe ik minimaal om de dag en dweilen 3 x per week. De wc doe ik wel iedere dag, de tegeltjes als ik denk dat dat nodig is. Bedden verschoon ik ook elke week.
de basisdingen hou ik goed bij, aanrecht schoon, was schoon en gevouwen, wc´s schoon en om de dag stofzuigen en dan verder wat me opvalt, zie ik stof, dan stof ik af, zie ik het niet dan doe ik het ook niet, geen onwil, ik zie het soms gewoon echt niet.
Ik zou zelf ook wel eens wat "schoner" en opgeruimder willen zijn, maar het schiet er gewoon bij in! Door de weeks, uit je werk, moe, eten, op de bank hangen....en geen zin hebben in stofzuigen, strijken, stoffen! Bah! Ik heb altijd van die vlagen: Soms ruim ik weken achter elkaar alles netjes op en stofzuig ik om de dag enz, en nu heb ik zo'n periode dat ik denk: Ja dag, morgen weer een dag hoor...dat is dus ook wel te zien in huis nu.... Dan voel ik me echt LUI! Iedere dag wacht ik op de kaboutertjes die het wel even voor me doen, maar die komen maar niet! Maarja, ik ga maar weer even verder bankhangen