Help, pijnlijke harde buiken 27wk

Discussion in 'Zwangerschap' started by HooyoShimbir, Jul 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Haay,

Ik loop al een paar weken met menstruatiekrampen wat de verloskundige niet helemaal kan plaatsen.
    Heb in ieder geval geen ontsluiting of verweekte bmm.
    1 1/2 week geleden kreeg ik na werken pijnlijke harde buiken (geen regelmaat) na paar dagen weer langskomen en weederom geen ontsluiting. Strikte rust en leek beter te gaan.

Afgelopen zondag begonnen de menstruatiekrampen weer zo erg dat k echt niks kon doen verder.

Dit is blijven aanhouden alleen heb ik nu sinds vanmorgen weer kramp maar krijg dan ook een harde buik erbij (niet knoeihard maar voel hem wel samentrekken).

Ik weet niet zo goed wat k moet...ga t zo ff timen.
    Tijdens dit schrijven 2 krampen gehad, baby is ook heel druk!

Wil niet weer bellen dat alles strax gewoon nog dicht zit en ze zeggen verder alleen maar ga maar rusten...weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.

Iemand advies?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Meid,bellen hoor!!!
    Ze hebben liever dat je 1x te veel belt als 1x te weinig.
    Als het weeën zijn dan moeten ze er oprijd bij zijn.
    Maar je hebt ook niet toevallig te veel gedaan vandaag of gisteren waardoor de harde buiken ontstaan?

3. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Nee sinds zondag niks meer gedaan omdat k die mesntruatiepijn weer had...Zaterdag wel naar de markt geweest en leek goed te gaan maar neem aan dat je daar niet 3 dagen later nog last van hebt??

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Nee denk ik ook niet.
    Als je je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen.
    Ookal is het vals alarm maar dan ben je tenminste gerustgesteld!!
    Succes,en laat ff weten wat de vk zei.

5. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    T lijkt even minder te zijn geworden met paracetamol en warme douche maar de menstruatiepijn blijft komen en gaan alleen trekt nu niet elke keer me hele bm samen erbij. Zou ik nou alsnog bellen?

6. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    heb je je urine al een keer na laten kijken....misschien blaasontsteking?
    dat kan ook weeen opwekken! sterkte!

7. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ja al 5x en heeft ook op kweek gestaan. Niks uitgekomen

8. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ga zo ff met me man overleggen, heb nu the phantom of the opera (film) aangezet voor wat afleiding..!

Denk dat k toch beter kan bellen om hun ook even te informeren want t heeft vanmorgen wel 2 uur geduurd met behoorlijk regelmaat.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik zou ook bellen hoor!!

10. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,540
    14,063
    113
    Female
    Gewoon bellen! Hier met 24 weken aan de weeenremmers gelegen, gelukkig hadden de weeen niets gedaan. Nu afgelopen zondag weer opgenomen geweest met weeen die gelukkig na een paar uur vanzelf overgingen maar loop dit keer wel met ontsluiting.
    Op deze termijn heb je ook geen 10 cm ontsluiting nodig om te kunnen bevallen dus het is belangrijk dat ze je goed in de gaten houden!

Sterkte in elk geval!

11. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Heb verloskundige gesproken en ze geeft aan dat het toch wel een weeen al zijn omdat het duidelijk een piek had en elke 3/4 min kwam en een minuut bleef aanhouden. dat me buik een beetje iets doet wat niet mag. Vrijdag wil ze wel weer kijken of er niet ontsluiting is. En als ik weer zo kramp krijg als vanmorgen moet ik dus gelijk bellen.

12. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad

Hoe is het bij jou gegaan dan? Hier kijken ze naar ontsluiting en als ik dat nie heb mag ik weer naar huis. Vind dat wel is lastig...maar weet ook niet wat ze nog meer kunnen doen?
    Heb jij ook mesntruatiepijnen?

Hoop dat je kleintje nog lang bij je blijft zitten!

13. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,540
    14,063
    113
    Female
    Zodra je weer krampen krijgt inderdaad gelijk bellen!
    Ik loop al vanaf het begin bij de gyn ivm medicatiegebruik in de zwangerschap. Op het moment dat ik daar kom met weeen krijg ik gelijk een CTG om de baby in de gaten te houden en om de frequentie en ernst van de weeen in beeld te krijgen. Ze toucheren ivm ontsluiting zodra ik binnenkom en tussen door en een paar een nadat de weeen gestopt zijn weer. Daarnaast meten ze om de 10 dagen de lengte van mijn baarmoederhals op, en als ik met weeen binnenkom doen ze dat extra. Dat opmeten doen ze trouwens via een echo.

Bij 24 weken had ik plots weeen om de 2-3 min die en minuut aanhielden, erg regelmatig, maar heb pas na 3 uur gebeld omdat ik het zelf niet (wilde?) weten. Afgelopen zondag heb ik eerst een warme kruik geprobeerd om de weeen af te laten zwakken, uiteindelijk toch na 1.5 uur maar weer naar het ziekenhuis gebeld, moest gelijk komen. De weeen kwamen toen rond de 4 minuten en hielden ongeveer een minuutje aan. Heb nooit echt last van menstruatie krampen gehad, maar het voelt alsof je hele buik plots samen geknepen wordt op een gemene pijnlijke manier, moest de weeen ook echt wegpuffen.

Hoop dat jouw kleine voorlopig ook nog blijft zitten. En schaam je niet om je vk te bellen hoor! Vind het ergens ook raar dat je niet naar de gyn moet om ook even alles te checken. Zodra je weer klachten krijgt zou ik dat wel eisen als ik jou was. Maar hopelijk blijven de weeen nog 10 weken weg!

14. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Thanks voor je verhaal, vandaag had ik echt kramp waarbij mn hele baarmoeder samentrok met een duidelijk hoogtepunt en moest ook licht wegzuchten. Herkende het als weeen zoals bij mn dochter aant begin van de bevalling. Dat heb ik ook bij ze aangegeven.
    Omdat t nu gestopt was (zo goed als, heb nog 3 per uur ofso) hoef ik niet langs te komen.

Kon ze ook timen, was elke 2/3 min en duurde een goede minuut.
    Uiteindelijk heeft t zo ruim 3 uur geduurd.
    Waarvan 1 1/2 uur heel scherp.

Hool zondat t nu wegblijft, voor jou ook natuurlijk!
    Ga idd maar gelijk bellen als t terug komt kunnen ze misschien een ctg maken...

15. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Heel rustig aan doen en bij twijfel altijd bellen! Hier met 23 wkn weeën gehad. Daardoor bm mond verweekt en verkort maar daar is het gelukkig bij gebleven. Tot vlak voor het einde vd zwangerschap heel veel pijnlijke harde buiken gehad. Bij de minste beweging werd het in gang gezet maar ook vaak uit het niets. Ik heb de rest vd zwangerschap ongeveer stilgezeten. Behalve de laatste 2 weken, toen kon ik gelukkig weer hele kleine beetjes doen. De gyn heeft ons goed in de gaten gehouden.
    Uiteindelijk met 36 na een nacht niet pijnlijke harde buiken, waarvan ik dus dacht dat het niets voor kon stellen, vliezen gebroken en mannetje geboren.
    Ik wil je heel veel succes wensen en houd je rustig!

16. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Hey meis,

Ik had precies hetzelfde van 't weekend, zondag urine ingeleverd, was schoon, maar gisteravond ben ik opgenomen omdat ik in half uur tijd 4x harde buiken had, menstruatieachtige pijn, krampen etc.
    's Nachts ook heel veel harde buiken gehad in het zkh. Heb inwendige echo gehad maar bmm is nog lang genoeg, maar moet wel heel rustig aan doen.
    Nu nog afwachten want mn urine staat nu op kweek, net als wat andere kweekjes.

Dus ik zou ff bellen! Succes!

17. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    "fijn" dat er meiden zijn met herkenning.
    Helaas begint het weer te rommelen sinds een half uurtje met ju in een kwartier 2 hele pijnlijke harde buiken. Kijk het nog even aan mn man komt zo thuis en als het strax nog is ga ik maar weer bellen.

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik zou er gewoon opstaan dat ze vandaag nog langs komt!!
    Vrijdag??? Dan moet je nog 3dg zo lopen.
    Succes!

19. Elise1989

Elise1989 Lid

Jul 31, 2012
    19
    0
    0
    Kapster
    Breda
    Hey melanie,
    Misschien neem je toch wel teveel hooi op je vork en moet je het rustiger aan gaan doen. Ik ben zelf 29 weken, en heb van af mij 24 weken ongeveer weeën. Bij de verloskundige zijden ze dat ik me rust op tijd moest nemen, zelfs dat hel te niet. Nu ben ik gestopt met werken, neem op tijd mijn rust. En moet zeggen. Heb nog wel eens harde buiken maar niet zo veel meer als toen. Misschien voor jou ook minder doen. Is wel balen en moeilijk, maar alles voor het kind! En bellen moet je altijd doen, daar zitten ze voor! Groetjes Elise en succes

20. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Toch weer gebeld, liep krom van de pijn en had er daar 5 van in een half uur.

Geen ontsluitig ze kon wel duidelijk voelen dat de bm heel gespannen aanvoelde. Nog een uur aankijken en als ik dan nog krampen heb gaan ze me insturen naar zkh, ter observatie...
    Balen!!

Share This Page