Hey dat is balen dat je dan naar het ziekenhuis moet. Maar ja ik zou zowie zeggen dat je er last van hèb. Nu kan je wel door gestuurd worden! Dan zetten ze je aan een ctg denk. Houden ze in de gaten hoeveel harde buiken je krijg binnen bepaald tijdstippen. En kijken ze naar de hartslag van de kleine. Hoop dat het snel beter gaat en het niet ernstig is
Dat betekend dus dat je ongeveer weeen hebt om de 5 minuten. Waarom stuurt de vk je niet gelijk naar het ziekenhuis? Dan kunnen ze de lengte van je baarmoederhals meten en je aan het ctg leggen, indien nodig zullen ze ook gelijk de weeen remmen. Zo te zien heb je nu al bijna 2 uur weeen. Heb zelf van het ziekenhuis nog op mn kop gekregen dat ze het liefste hebben dat ik er zsm ben, want mocht er wel plots ontsluiting optreden, de weeenremmers hebben ook tijd nodig om in te werken en dan kan het dus te laat zijn...
Vervelend als je naar het zh moet, maarja, als het nodig is. Ze hebben mij altijd prima verzorgt en in de gaten gehouden. Wellicht ook een geruststelling als je daar te horen krijgt dat het niets in gang zet, dat hoop ik voor je en dat is het belangrijkste. Blijft natuurlijk vervelend. Ga voor je duimen dat het allemaal goed komt. Sterkte en blijf verder zoveel mogelijk liggen, probeer je te ontspannen. Knuffel
Ziekenhuis lijkt me de enige plek waar jij nu thuishoort hoor. Hopelijk kunnen ze remmen en longrijping geven, dat zou wel moeten , volgens het protocol. als ik het zo hoor. Ik snap niet dat je vk zo afwachtend is? Sterkte.
Sorry, niet lullig bedoeld hoor, ik weet ook dat jij het goed bedoeld, maar ik wil hier even op ingaan. Als de boel nog niet in werking wordt gezet door de harde buiken. Dan is het heel onverstandig om longrijping te geven. Het werkt maar tijdelijk. Daarnaast zijn de gevolgen op lange termijn niet helemaal duidelijk en brengt het ook risico's met zich mee. Dus nu maar vast geven en over twee weken bij wijze van weer, nee zo werkt het niet. Ze grijpen alleen in als de bevalling werkelijk lijkt te beginnen, en dat is maar goed ook. Neemt niet weg natuurlijk dat ctg en echo dat goed kunnen beoordelen en het zh niet zo'n gekke plek is om te zijn in deze situatie.
Fijn dat je geen ontsluiting hebt,daar hoef je je al geen zorgen om te maken. Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen en waar het dan wel vandaan komt! Sterkte en succes!!
Dit klopt niet.. Ik ben bevallen met 27 weken en 2 dagen... En ik moest toch echt wachten met persen tot de 10 cm. Een bevalling van een prematuur is tot aan het persen net zo als bij een op tijd geborene. Ik was ook ingeknipt... Net als bij mijn zoon die met 38 weken pas kwam. Ook de pij ed allemaal vergelijkbaar met elkaar. Alleen het persen niet want 1000 gr is wel makkelijker dan 3200 gram
Ik zou toch zeker op mijn strepen gaan staan nu als ik jou was. Nu naar het ZH en goed laten nakijken. Ik ben bevallen bij 27 weken en dat duurde ook een paar dagen omdat ik steeds van het kastje naar de muur werd gestuurd. En toen ze erachter kwamen was het te laat en konden ze niet meer remmen en geen longrijpers meer geven.... Beter 1000000 x om niks bellen dan 1x te laat..... Heel veel succes!!! En ik duim voor je dat je kindje nog lekker 10 weken mag blijven zitten!
Mijn vk was toen ook erg afwachtend omdat ze het niet verwachte bij 27 weken . Die verklaring kreeg ik naderhand
Fleur, wat ontzettend slecht van jouw vk dat ze je eigenlijk te lang heeft laten lopen! Kijk dat je het zelf niet verwacht met 27 weken vind ik nog wat anders... Dat je geen 10 cm ontsluiting nodig hebt bij een extreem premature geboorte zei een verpleegkundige tegen mij toen ik met 23.5 werd opgenomen, dus vandaar dat ik daar vanuit ging. Kan me wel voorstellen dat het persen makkelijker is, alhoewel ik daar bij mijn zoontje ook geen problemen mee had. Maar laten we hopen dat alle kindjes voorlopig nog blijven zitten waar ze horen, in de buik.
Hallo, Ik lig inmiddels in het zkh, wacht nu op de arts voor de echo. Ctg van uur is gemaakt en daar waren duidelijk heel veel harde buiken op te zien. Verpleging zei dat ik er wel rekening mee kan houden vannacht te moeten blijven maar het is wachten op wat de echo laat zien van de bmh.... Ze zijn wel heel lief hier gelukkig.
Wat goed dat ze het nu eens goed bekijken!! Hopelijk blijft je kindje nog heerlijk 10 weken ronddobberen in je buik! Succes!
Ja was ook heel erg slecht van haar. Ze wilde me niet eens zien. Terwijl ik pijn had en bloedverlies. Maar ik ben ook op de HApost geeest en op de SEH en daar hadden ze het ook gemist....Er was gelukkig overleg geweest met een gyn ivm pijn medicatie die ik op recept mee naar huis kreeg. Zij bedacht op het laatste moment dat ik nog op de SEH was en een l*lverhaal moest aanhoren over acceptatie van pijn, dat ze toch een echo wilde maken. Toen 3 dagen later en te laat konden niks meer remmen. Het verschil in persen was dat ik bij L 3min heb geperst en toen was ze er al. En bij mijn zoon duurde dat toch wel langer. Met 23 weken is het misschien anders met de ontsluiting. Bij 27 weken moest alles ook zo ruim mogelijk om het hoofdje te beschermen. Gelukkig heeft mijn dochter het overleefd. En natuurlijk duimen we super hard dat alle kinderen lekker bij de mamas blijven tot minimaal 37 weken!! Gewoon goed naar je lichaam en gevoel luisteren! Ook op je strepen gaan staan als je dat zo voelt. Ook als er niks aan de hand blijkt te zijn. Gewoon blijven bellen en erop staan om gecontroleerd te worden wanneer je gevoel dat ingeeft. We betalen tenslotte toch ook genoeg voor de zorg?! en Je kindje is het meest waardevolle bezit wat je heb.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gelukkig weer thuis!! Geen ontsluiting en bmh was 3.8 dus lang genoeg. Ctg liet erg veel harde buiken zien en ik mocht dus ook pas weg als ze geen pijn meer deden. Maar ze hebben niet voor ontsluiting gezorgd dus daar ben ik super blij mee. Ook s er gekeken of de placenta niet aan t loslaten want daar waren ze ook beetje wbng voor omdat me buik zo gespannen bleef aanvoelen. Nu bij weer erge kramp of/en met veel regelmaat gelijk blen naar vk en word kndoorgestuurd....hoop niet dat dit tot 40wk zo blijft. Strikte rust voor nu.
Fijn, dat is goed nieuws zeg! Alhoewel het best nog wel even pittig voor je zal zijn. Heel veel sterkte en laat je maar lekker verzorgen. ik hoop voor je dat de harde buiken snel overgaan. Anders moet je maar proberen om het jezelf zo comfortabel mogelijk te maken. Alles om de beeb nog even te laten zitten. Sterkte!
Fijn dat je nu wel iets meer zekerheid hebt. Hopelijk blijft dit inderdaad niet tot de 40ste week,zou geen pretje zijn. Sterkte en laat ff weten hoe het met je gaat zo nu en dan.
Nou ik doe niks en vind het vreselijk om stil te zitten en afhankelijk te zijn van andere. Maargoed heb alles voor t kleintje over!! Vanmorgen alweer veel harde buiken en onder de douche moest ik ze weer wegzuchten en nu blijven ze ook weer pijnlijk. Ben blij dat ik vrijdag weer langs de vk kan. Hoop zo dat de baby blijft zitten!! Maar wordt helemaal gek van de pijn. Was echt helemaal op ervan gisteravond terwijl ik de hele dag op de bank had gelegen.
Fijn dat je weer thuis bent! Bank- en bedrust is inderdaad erg vervelend en dodelijk saai. Daarnaast wil denk niemand afhankelijk zijn van anderen, maar inderdaad alles voor de kleine! Hier willen de harde buiken wel eens afzakken door een warme kruik op de buik of even lekker in bad te gaan. Denk dat douchen momenteel nog iets te veel is, of je moet lekker op een krukje gaan zitten. Hier kon ik na 3.5 week langzaam ietsje meer zoals lekker douchen. Sterkte in elk geval!
Denk idd dat douchen te veel is want elke keer als ik douche word het erger. Kruik gaat me moeder zo kopen voor me en helaas geen bad Wat fijn dat t bij jou uiteindelijk weer afzakte na 3.5 weken! Kon je daarna ook weer wat ondernemen?