Help, pijnlijke harde buiken 27wk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HooyoShimbir, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.540
    14.063
    113
    Vrouw
    Ja erna kon ik zowaar mn eigen drinken pakken of een broodje smeren, klinkt heel stom maar ik was dolblij haha.
    Vorige week woensdag kreeg ik te horen dat ik langzaam 1 activiteit per dag mocht gaan doen, bijv even naar de speeltuin hier in de straat met mn zoontje, wat heerlijk was dat! Het ging ook gelijk goed. Maar zondag, juist de dag waarop ik niets had gedaan ging het toch weer fout dus nu terug bij af.

Misschien kan je bij de thuiszorgwinkel een douchestoel lenen? Op de manier kan je toch lekker douchen maar kost het minder inspanning en daarnaast wil je toch ook schoon blijven. ;)

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ohh maar dan doe je wel een stuk rustiger aan dan mij! Ik weet ook niet zo goed hoe k strikte rust het best kan interperteren. Loop gewoon rond in huis, heb klein afwasje gedaan en pak me eten en drinken.
    Ik doe geen lichamelijke arbeid als stofzuigen of strijken en ook niet boodschappen enzo...
    Me collega zei het ook al dat ik wel even moet navragen wat ze bedoelen met strikte rust.

Nu pas sinds een uurtje is het wat rustiger in mn buik! Joepieee wat een verademing. Heb wel weer vanaf 10 uur vanmorgen tot een uur terug met pijnlijke harde buiken gezeten en had zeker elke 5 min een harde buik. Hoefde ze niet weg te zuchten maar kon ook geen houding vinden om in te zitten...
    Moet nu wel uitkijken want heb gelijk t idee dat k weer van alles kan doen nu t dus rustig is.

3. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    En bedankt voor de tip van de stoel onder de douche. Ga zo s ff zoeken! Zou daar zelf nooit op gekomen zijn! Haha

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik heb gewoon een plastic tuinstoeltje gebruikt onder de douche, paste net..

5. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ik zou echt een stuk rustiger aan doen. Zeker niet afwassen. Liggen en naar de wc. Verder hooguit wat te eten of te drinken pakken als niemand anders dat kan doen. Pas als je geen harde buiken meer hebt en ze ook niet krijgt van dingen doen, kan je rustig aan weer wat proberen.
    Het is heel lastig om ineens zo afhankelijk te zijn. Ik hoop voor je dat je lieve mensen om je heen hebt die kunnen bijspringen. Hulp accepteren is erg lastig, maar de reden is echt heel goed, zet je erover heen.
    Sterkte!

6. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Met strike bedrust word waarschijnlijk bedoeld niets doen... Liggen, liggen, liggen.. Hooguit douchen maar dat idd ook zittend doen. Ik had ook een krukje onder de douch. Het liefst ook maar 3x lopen voor je eten als niemand anders dit kan pakken. Tussendoortjes fles drinken ed alvast naast je neerleggen wanneer je eten gaat pakken. Zeker geen huishoudelijk werk ook niet afwassen ed. En inderdaad wat al gezegd is pas wanneer je ook geen harde buiken meer krijgt bij even opstaan om iets te pakken of om te douchen dan voorzichtig aan wat meer proberen. Hulp accepteren is idd heel moeilijk. Daarin spreek ik uit ervaring maar wel het beste. Ik had zelf een bed in de woonkamer voor overdag dat vond ik veel prettiger. Scheelt ook weel trap op en af... Is natuurlijk ook weer inspanning. Heel veel succes!! Ohja en als je nog meer tips zou willen (zeker tegen de verveling) in het premature gedeelte van ZP zijn veel vrouwen die niks mogen doen van de gyn. Vooral bij onderwerp preventieve cerclage. Misschien hebben die meiden nog een tip als je dat zou willen.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.540
    14.063
    113
    Vrouw
    Ik had inderdaad ook strikte bank/bedrust, mocht alleen naar de wc lopen en douchen, meer niet.
    Wij hebben het geluk dat we een louchebank hebben in de woonkamer dus daar kan ik overdag lekker op zitten/liggen.
    Het is inderdaad vervelend dat je niets mag en hulp moet accepteren maar alles voor de kleine!
    Mijn dagen zijn vooral gevuld met, internet (ZP ;) ), lezen, puzzelen op de tablet en af en toe tv kijken. Bezoek is best leuk maar soms al te zwaar. Laat trouwens wel al het bezoek hun eigen eten/drinken pakken, niemand die het erg vindt!
    Mijn man komt altijd thuis lunchen dus die kan dan ook gelijk voor mij een lunch maken, mijn ontbijt zette hij altijd alvast kant en klaar voor mij in de koelkast. Fles of kan water of iets anders drinken naast je neer zetten en je kan weer even vooruit.

Fleur bedankt voor de tip van het andere forum! Ga daar ook eens rondneuzen wie weet zit er nog wel wat bij.

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Fleur ik ga ook even kijken in dat gedeelte van zp! Verveel me nu al, zp is wel een goede afleiding maar nog iets erbij zou erg fijn zijn!!

Er is trouwens geen strikte bedrust voorgeschreven maar strikte rust.
    Zit daar dan nog een verschil in?

Het rommelt hier weer lekker met krampen en trekt weer wat door naar mn rug.

Ga zo naar bed want ben savonds wel doodop van de pijn (en dat terwijl k de hele dag op de bank zit)

Vind het heel lastig om in te schatten wanneer k nu weer contact met vk moet opnemen. Hb zijn pijnlijk en heb er heel veel van maar zakt vaak na een paar uur weer af. Normaal moet je bij pijnlijke harde buiken bellen maargoed we weten nu dat ik ze heb en dat ze (waarschijnlijk) niet echt wat doen.
    Wanneer moet je dan wel weer bellen?

Sorry voor de vragen, vind het zo moeilijk en verwarrend. Mensen om me heen hebben het ook niet meegemaakt dus kunnen me ook geen antwoord geven. Ik hoop jullie wel!! Thanks

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dat kan k idd ook nog wel even proberen, heb wel ruime douche dus dat scheeld.

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoe is het bij jullie?

Hier vandaag goed! Wel heel veel harde buiken maar deden geen pijn. Nu sinds een uurtje is het wel weer pijnlijk. Hoop dat t zo weer wegtrekt!

Deel Deze Pagina