help! pijnlijke symptonen bekkeninstabiliteit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by wendyd, Oct 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

Oct 5, 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo allemaal,
    vandaag ben ik 33 weken zwanger van de 2e en heb sinds 3 dagen erge rugpijn aan de linkerkant kan me niet omdraaien in bed en als ik wat wil pakken verga ik van de rugpijn. verder hbe ik regelmatig last van een drukken zeurend gevoel op mijn schaambeen dat soms doorloopt naar mijn bil. herkent iemand dit? en was het na de bevalling over. ik hoop dat die rugpijn snel over is wordt er gek van. groetjes wendy.

2. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    hi ook ik heb met beide zwangerschappen b.i. gehad en ben nu net zwanger maar krijg de verschijnselen alweer bij de eerste was het na de bevalling gelijk over na de tweede nog tijdje last gehad en ben benieuwd wat het deze zwangerschap zal brengen

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik weet niet of ik het heb. Ga het eerst vragen volgende week. sinds vrijdag kan ik bijna niet meer op of af. als ik ga staan dan staan de tranen in me ogen kan niet zonder pijn me draaien in bed en als ik lang loop ga ik steeds meer wachelen in de hoop het minder word.

4. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    o nou dan kan het zo eens zijn dat je het wel hebt ik had die dingen ook allemaal en kon wel janken inderdaad ook..heb fisiotherapie gehad om het te verlichten en een bekkenband

5. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb ook heel veel pijn in mijn bekken.
    Alleen volgens mensendieck ( en ze heeft gelijk ook) is het geen bekken instabiliteit, maar de aanhechtingen van je spieren in het si gewricht.
    Dit is pijn die je mag voelen, en tijdens mensendiek leer je ook wat daar allemaal bij hoort kwa pijn.

Ik kan moeilijk omdraaien, maar ook moeilijk liggen zonder steun , traplopen met het gevoel dat je door je benen heen zakt enz.
    Nu weet ik dat het niks met de zwangerschap te maken heeft, ja het word natuurlijk wel verergerd door slappere spieren en het week worden van het bekken, maar meer heeft het er niet mee te maken.

Omdat ik een bekkenscheefstand heb loop ik altijd met deze pijn te kampen, alleen heb ik het normaal redelijk onder controle, maar nu tijdens de zwangerschap dus niet meer.

Vaak word het op bi gegooid, maar dat hoeft dus helemaal niet het geval te zijn.
    En ik hoop ook voor je dat dat het niet is, beter bekken pijn dan bekken instabiliteit, want dan kan je op den duur helemaal niks meer en dan heb je ook geen fijne zwangerschap meer op het eind.

Groetjes

6. wendyd

wendyd Actief lid

Oct 5, 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    donderdag moet ik toch naar de verloskundige dan zal ik het gelijk vragen.
    die rugpijn is het ergst kan ook maar kleine stukjes lopen en dan krijg ik meteen last. verder heb ik nog een zoontje van 2.5 jaar rondlopen, maar die hoef ik gelukkig niet meer op te tillen die kan zelf de trap op en af. dan loop ik natuurlijk wel voor hem. en mijn man helpt heel goed mee dat scheelt. de ergste pijn heb ik als ik uit bed kom tot een half uur erna. daarna iets minder, maar wel heeeel pijnlijk. groetjes wendy.

Share This Page