Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden oud en krijgt borstvoeding. We hebben niet een heel vast ritme, maar dat begint steeds meer te komen. Ik denk dat hij, naast twee keer per dag een broodje, een keer fruit en warme hap, nog zeker 7 voedingen krijgt. Ik vind het op de een of andere manier de laatste tijd lastiger om zijn hongersignalen te herkennen en ik denk dat het ook meer op mijn verzoek is momenteel dan op zijn verzoek. Als hij echt niet wil dan protesteert hij wel dus dat geeft ie in ieder geval prima aan. Punt is dat ik sinds nu bijna twee maanden gedwongen met maar één borst voedt en ik bang ben dat hij daardoor te weinig krijgt. Als ik afga op de grootte van mijn borsten (een dikke twee tot drie cupmaten verschil) zit het met de productie wel goed. Hij dronk wel altijd al erg kort en kleinere hoeveelheden, blijkbaar vindt ie dat fijn en in de tijd dat we de productie nog wel eens moesten opvoeren (na ziekte e.d.) bleek ook wel dat grotere hoeveelheden hem niet bevallen, hij spuugt dan veel. In principe is er dus weinig veranderd. Plasluiers zijn ook goed dus vochttekort lijkt me ook niet direct een zorg. Maar... van de zeven voedingen die hij nog krijgt zijn er twee 's nachts en vaak wel vier. Na negen maanden merk ik dat dat me begint op te breken. Nu gaat mijn man er 's nachts ook wel eens uit om te proberen of hij met een slokje water of een slaapliedje en een knuffel weer gaat slapen. Dat werkt af en toe wel en we proberen nu aan te houden dat hij 's nachts minimaal 4 uren tussen de voedingen heeft zitten. Mede omdat ik maar met één borst kan voeden ben ik bang dat de voeding daardoor terugloopt. Is dat aannemelijk? Is het verstandig om bijvoorbeeld overdag vaker aan te leggen?
Kindjes gaan de wereld ontdekken. Leuk maar een tikje onhandig dat er dan soms overdag net niet genoeg gedronken word. Dus ja je kunt proberen of je hem overdag extra kunt aanleggen. Je zegt zelf al dat hij het goed aan geeft als hij niet wil Wie weet waarom hij snachts vaker komt. Soms zijn het ook fases. Maak het je zo makkelijk mogelijk. Als je snel slaapt door even te voeden gewoon doen. Anders kolven en je partner dat geven zodat je kan blijven liggen... snap wek dat je met 1 borst zorgen maakt. Maar ook dat kan prima. Misschien drinkt he kindje iets vaker kleine beetjes dan is ook normaal. Zeg maar alles mag/ kan. Ik denk niet dat je productie in deze situatie nog snel zou dalen hoor! Het kan gewoon tijdelijk zijn dat hij snachts wat 'schade' in haalt