HELP! Pindakaas slecht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door inkidinkidoe, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    Ik heb één verslaving deze zwangerschap... Dat is boterhammen met pindakaas en hagelslag... En nu lees ik dat dat slecht is! Nu durf ik dus geen hap pindakaas meer te nemen en zoek ik wel een andere verslaving, maar ik maak me hartstikke druk nu! Heb ik schade aangericht aan mijn kindje?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Huh? Waar lees je dat pindakaas slecht is dan? En waarom zou het slecht zijn?

Neem aan van niet, ik ben verslaafd aan broodje pindakaas met pure hagelslag en heb dat tijdens mijn zwangerschap ongeveer iedere dag gegeten!

3. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    Ik hoorde dat van iemand op het werk, geloofde er vrij weinig van, maar toen typte ik op google de woorden pindakaas en zwanger en toen kwamen er vrij veel resultaten. Sommige eng, anderen echt flauwekul...

Ik eet ook dagelijks pindakaas met hagelslag... Maar vond het heel eng net!

4. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

6 dec 2008
    103
    0
    0
    Door pinda's te eten tijdens de zwangerschap vergroot je de kans dat je kindje een pinda-allergie krijgt.
    Het is denk ik niet gevaarlijk als je af en toe eens pindakaas eet.

5. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Ik heb het ook nog niet eerder gehoord, anders even op de site van het voedingscentrum kijken, daar staat de meest recente info. Goede zwangerschap!

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou kan me niet voorstellen dat het slecht is.

Heb even de pot (calve) pindakaas erbij gepakt.

Er zit in: Pinda's, plantaardige olie, plantaardige vet en zout.

Niets waarvan ik zoiets heb, goh dat is echt slecht.
    Ja misschien als je bloeddruk al hoog is, dat dat zout niet echt goed voor je is, want dat verhoogd ook de bloeddruk.

Wel lekker he?Pindakaas met hagelslag hihi, ik zie er geen gevaar in.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

](*,) OMFG wat is er nu weer slecht. Zuurstof is slecht, daar krijg je rimpels van enzo en als je een fiets of een containerschip bent ga je er van roesten.

Als je iets gaat onderzoeken met in je achterhoofd de conclusie die je eraan wil verbinden kan je alles slecht laten zijn. Ik heb ook lekker pindakaas gegeten zo nu en dan en Lena is bijna een jaar oud en heeft toch wel 1 keer een snotneus gehad. Wat een gemekker. Als je nu zelf een pinda allergie zou hebben zou ik oppassen maar anders?

Nee je richt geen schade aan aan je kindje! Pinda's zitten vol goede vetten en vitaminen, je doet hem of haar er eerder een plezier mee. En ook jezelf, ze zijn goed voor je huid en haren. Met dit soort onderzoeken tellen altijd nog 233456 andere dingen mee, maar er wordt 1 resultaat uitgehaald, uit zijn verband gerukt en verspreid als 'feit'. Als jij gezond eet en alles met mate, is er helemaal niks aan de hand!

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

You go girl hihih ;)

Ik vroeg me al af, waar dat roest tussen mn tenen vandaan kwam :)

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

In je vorige leven was je een piraat! HARHARHAR!

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Volgens mijn zwarte ooglapje, ijzeren haak in plaats van mijn verloren hand, rood-witgestreepje broek en zwart lang haar ben ik dat nu, whaha.

Doe mij het volgende leven maar een poes, lekker op schoot liggen en vreten altijd klaar :D

11. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

http://www.vmce.nl/content/view/325/172/

Ik schrok ook indd enorm toen ik zo iets hoorde over d pindakaas & pinda's.. Na wat googlen kwam ik dit tegen.. ik kan egt niet zonder mijn pindakaas, want ik ben egt een drama wat de dagelijkse bruine broodjes met beleg betreft.. Heb ze het liefst met pindakaas!

12. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    mmmmmm pindakaaaaas.... goed idee. ik ga het van de week ook eens eten jummie!

13. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    had het toen gevraagt aan de verloskundige
    en die wist er helemaal niets van en mocht het gewoon eten
    en heb dat vier jaar gelden ook gewoon gedaan
    een voordeel me zoontje is helemaal gek van pindakaas

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn hele zwangerschap ontbeten met pindakaas en hagelslag ( lekker he ) en heb een heel gezond jongetje op de wereld gezet dus gewoon lekker blijven eten> heb nog nooit gehoord dat pindakaas slecht voor je zou zijn

15. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Heeeeeeeeeeerlijk pindakaas! Ik eet het ook hoor, het maakt niets uit! ;)

16. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    En straks kan je helemaal niks meer eten... lekker genieten van dat broodje pindakaas hoor!

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ze zeggen dat brood ook slecht voor je is. Dus probleem opgelost, je mag ze allebei niet :)

18. BeppieW

BeppieW Lid

6 mei 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
  19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik heb astma en huisstofmijt allergie (en pollen)

en ik wil niet dat onze baby dat ook krijgt omdat ik gelezen had dat pindakaas het risico vergroot voor astma.
    dus ik eet iets minder pindakaas dan dat ik deed.
    maar ik was er ook verslaafd aan jammie jammie

20. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Jullie hebben mij op het idee gezet om brood met pindakaas en hagelslag te eten haha!
    Heerlijk...

Al eet ik het bijna nooit!

Deel Deze Pagina