man geen intresse

Discussion in 'Zwangerschap' started by snoet, Feb 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Hi,

Ik weet het niet zo goed meer, onze relaties loopt op het moment niet zo heel erg lekker. Nadat ik gestopt ben met ad.

Ik heb het er net met hem over dat hij wel een beetje intresse kan tonen door boekjes lezen of verdiepen op internet. Maar dan heeft hij zoiets dat vertel jij me toch allemaal.

En dan krijg ik te horen dat het voor hem anders, dat snap ik wel. Maar ik zou het alleen fijn vinden als hij zich wat meer intresseerde.

En nu loopt hij weer kwaad weg terwijl ze hier aan het klussen zijn, de keuken wordt verbouwd.

En ik denk moet ik dan straks ook alleen naar cursus of de rest alleen doen.

Soms denk ik wel is dat we beter uit elkaar kunnen gaan.

groetjes :(

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

He meis, wat vervelend.
    Maar t is echt zo, mannen ervaren het toch anders. Geef hem tijd om te wennen, als je straks verder bent, en alles wordt zichtbaar, dan gaat het misschien wat meer leven. En bij sommige mannen gebeurt dat pas na de bevalling..

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Hee meid,

Je hoeft toch niet bij hem weg te gaan omdat hij geen boekjes wilt lezen? Voor mannen is het gewoon heel anders. Mijn man wilde ook geen boekjes lezen en pas toen mijn buik echt wat groter werd begon het voor hem een beetje te leven, maar hij is een super papa hoor!

4. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey Snoet,

Hier net zo'n soort man als jij hebt. Hij heeft nog nooit in zijn leven een heel boek gelezen, dus ik verwacht ook niet dat hij dat nou ineens wel doet. Hij weet wel altijd precies hoe ver ik ben en hij vraagt aan mij hoe groot de baby nu is en hoeveel hij/zij weegt. Ook op internet kijken naar dat soort dingetjes doet hij niet, maar ik vind dat niet heel erg. Hij gaat wel mee shoppen voor de beeb, maar ik ben bang dat hij ook niet mee wil naar zwangerschapscursus... Dat vind ik wel weer jammer, maar ook daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Verder zit het helemaal goed tussen ons. Misschien dat bovenstaande niet alleen het probleem is bij jullie of je ziet misschien door de hormomen alles wat somberder in?

Liefs, Suus

5. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Hier had de man ook geen intresse hoor.
    Pas sinds mijn buik groter wordt en ons meisje flink schopt..
    Nu pas wordt het voor hem echt..

In het begin deed het hem niet veel, hij was wel bezorg om mij enzo, maar dat hij zelf echt meeleefde met de zwangerschap was absoluut niet zo.

Ik moet toegeven dat ik het wel heel jammer vond, maar ja, voor hun is het ook zo anders..
    Ze merken niks van de zwangerschap, alleen de kwaaltjes van de moeder haha.

Probeer het je niet teveel aan te trekken, waarschijnlijk veranderd het als je buik echt groter word enzo.

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn man (ok vriend) heeft ook niets over zwangerschap, bevalling of wat dan ook gelezen hoor! Hij lijkt ook bijna niet geinteresseerd als ik hem iets vertel erover.

Maarrr.. interesse in de baby is er echt wel, al was dat ook pas na een tijdje. Hij ligt nu zelfs af en toe met z'n hoofd op mn buik de bewegingen en geluiden van de baby te volgens. Dat had ik dus nooit verwacht. Ook gaat hij bijna altijd mee naar de VK. Ok een zwangerschapscursus ging hem weer te ver, maar ok, hij is er verder wel steeds meer mee bezig.

Hij gaf ook wel toe dat hij eigenlijk nog niets 'voelde' of wat dan ook, hij vertelde het trots aan iedereen, maar pas de laatste 1-2 maanden is het echte besef gekomen.

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn man was er absoluut niet mee bezig toen ik nog geen buikje had en die begon rond een week of 15 pas te komen, nu hij haar kan voelen en ook mee is geweest naar de echo's is hij heel betrokken, boekjes lezen zal hij nog steeds niet doen, dat is ook meer mijn ding, dat geeft ook niks, hij kwam stroperig op gang maar nu gaat het goed, geef je vriend nog wat tijd en ruimte, vaak als je het gaat opdringen werkt het averechts ;)

8. xnancex1

xnancex1 Actief lid

Oct 20, 2008
    237
    0
    0
    tja mannen blijven andere wezens he ;) en vaak is het allemaal wennen in het begin. maar neem geen rare beslissingen want je hebt nu met heel veel hormonen te maken :confused: en mocht dit gevoel blijven, tja dan denk ik toch dat jullie er beter over moesten nadenken.je begint niet aan kinderen in een relatie wat al wankelt neem ik aan.

succes!

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn vriend had in het begin ook niet echt intresse. Niet dat hij het niet leuk vondt, maar voor hem was het allemaal nog een beetje onwerkelijk. Hij voelt natuurlijk niets van die kwaaltjes en mijn buik groeit ook nog niet.

Zich inlezen in boeken of internet doet hij ook niet. Maar dat verwacht ik ook niet van hem. Ik lees al genoeg en vertel de leuke dingen wel aan hem. Ben al heel blij dat hij mee gaat naar echo´s en naar de vlk.

Ik denk dat die interesse wel komt als je wat verder bent. Dan wordt het voor hem ook wat vatbaarder. Zeker als het kindje straks gaat bewegen.

Kzou idd geen beslissingen gaan nemen nu. Je hormonen gieren door je lijf en daardoor kun je dingen wat somberder in gaan zien (wil niet zeggen dat je niet serieus bent hoor)
    Kun je er niet met hem over praten?

Hoop voor je dat het allemaal goed komt.

X Suzie

10. Bonniex

Bonniex Lid

Dec 28, 2008
    46
    0
    0
    labmedeweker
    beverwijk
    same here .
    mijn mannetje is wel heel blij maar ik moet alles lezen en regelen .
    ik zie het soms ook somber in maar hoop dat het met de tyd veranderd.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hallo snoet,

Nee joh.. je hoefte cht niet bij hem weg te gaan hoor en voor jou lijkt het natuurlijk allemaal veeel erger want tsjah je hormonen spelen ook een rol hierin. Het liefst had je natuurlijk gewild dat je man alle internet websites afging opzoek naar info en al maaaarrr hoe rot het mischien ook klinkt..dat gaat niet gebeurn. en neem het hem ook niet kwalijk hij ervaart het idd heel anders. jij voelt van alles gebeuren voor jou is het veel dichterbij dan voor hem. Hij voelt niks hij ziet mischien ook nog niks dus voor hem is het allemaal nog zo onwerkelijk.

verplaats jezelf maar in zijn situatie..dat jij degene bent die er niks van merkt,ziet voelt... eerlijk is eerlijk maar als ik een man was zou ik ook overkomen als ongeinttreseerd.

Mijn vriend was er ook niet echt mee bezig hoor, nu heb ik een buikje en geeft ie die zelfs een kusje..zegt wel eens goedemorgen tegen de baby..zegt ik hou van je jongetje. geef het wat tijd want de momenten dat je man zich erbij betrokken gaat voelen zijn zooo mooi! je voelt je dan echt supergelukkig.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi Meis,

ZOOO herkenbaar! Wij hebben er een afspraak over gemaakt (die ook heel handig blijkt als het kindje er eenmaal is!)... Ik lees alles wat los en vast zit en hij luistert extra goed wanneer ik er over vertel (zodat ik het maar één keer hoef te vertellen). Indien nodig schrijf ik het ook nog voor hem op. Ik verwacht dus niet meer dat hij zich in die dingen verdiept maar ik verwacht wel dat hij doet alsof hij geïnteresseerd is wanneer ik er over vertel ;)
    Oja en ik heb de boeken "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" (Kluun) en Babymanagement (geen idee) voor manlief gekocht. Die vond hij wel leuk

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

owww dat boekk..ja dat had ik ook voor em gekocht maar ik ging het als eerst lezen want hij had op dat moment geen tijd (MANNEN HE!) maar ik vond het niet leuk..(was toen ook in een rotbui) dus hij mocht het ook niet lezen hihihiiiihh. achteraf gezien was het eingelijk wel een grappig boekje maar ik haatte die kluun op dat moment. hij was te eerlijk in mijn ogen. voor mannen is het absoluut een leuk boekje hoor

14. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Mijn vriend is ook geen boeken lezer, maar toen ik hem het boekje van Kluun cadeau gaf, heeft hij deze toch helemaal uitgelezen. Hij vond het ook echt leuk!

Verder is hij wel heel betrokken, dus daar heb ik verder geen tips over, maar het Kluun boekje is dus echt een aanrader.

15. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Ook hier was het boekje van Kluun een succes, vond 'm zelf ook erg leuk :D
    En tijdens mijn zwangerschappen is mijn man ook niet van de handjes opleggen, alleen als ik het vraag doet hij dat.
    Wel gaat hij mee naar vk en echo, plan het altijd zo dat hij mee kan. ;)
    Tja herken het wel dat je je af en toe alleen voelt, het is ook heel anders als het in je lichaam groeit of dat je er van een "afstandje" naar kijkt.
    Gelukkig is hij er wel op de momenten die balngrijk zijn. (De bevalling)
    Het belangrijkste blijft, hoe is je man/vriend als vader.
    Tja en dan heb ik toch wel de liefste! Sinds het moment dat onze zoon geboren was, was hij vader!
    Hij zegt nu ook; "ik heb nou eenmaal niet zoveel met zwangerschap"
    En als ik dat accepteer, is het voor mij ook weer gemakkelijker.
    Want ik weet, dat als dit kindje geboren wordt, het kindje de beste vader heeft die het zich zal wensen!

16. kaatje24

kaatje24 Actief lid

Sep 17, 2008
    132
    0
    0
    mannen en boeken lezen
    ?
    nou die van mij ook niet hoor hahahaha
    was al heeeeeeeeeeeel erg verbaasd dat hij zomaar eens een babyboek had ingekeken LOL

maar ja dat was ook maar 1 keer volgens mij
    zie hem echt nooit meer er in kijken

het is voor mannen gewoon anders
    nu mijn buik echt dik is merk ik pas echt aan me mannetje dat ie wat dromeriger word als ie erover heen aait.
    haha dat gaat nog wat worden

en cursus hahaha nee dan gaat ie heeeeel hard de andere kant op rennen ( ach tja ik zou misschien zelfs meerennen hahahaah)
    bevalling is ie ook niet bij, want hij kan dus helemaal niet tegen bloed enzo..........tja ik plaag um er mee......als ie me pest dan zeg ik pas op hoor anders bind ik je op een stoel en dan zet ik je zo neer dat je tijdens de bevalling alles kan zien...............
    hahahahaha :evil:
    maar hij is een schat van een papa
    merk het aldoor meer zeker nu onze meid wat ouder is en ook steeds meer aan papa gaat hangen............zo leuk..........en hij zegt zelf ook hoe leuk hij het vind dat het niet aldoor meer mamamamamama is bij haar.

dus komt vast helemaal goed meid
    mannen zijn gewoon anders met gevoelsmatige dingen
    dat is gewoon een feit
    en dat verander je toch niet.
    je zal zien dat ie een superpapa is die de hele tijd trots de wagen wil duwen!

Share This Page