Ben je overgestapt vanwege het gewicht of omdat de luier niet goed meer paste? Ik zou niet al te veel op die gewichtsaanduidingen op de verpakking letten (vaak klopt dat niet), maar meer naar je kindje, of de luier nog goed past of niet. Wordt de luier te klein, dan pas overstappen. Misschien kun je dus terug gaan naar de vorige maat?
Hij maakt nu de luiers in maat 1 op maar merk dat ze wat krapjes beginnen te worden dus maat 2 mag hij echt wel hebben. Maat 1 luiers zijn bijna op, denk nog een dag of 2 maar voor de nacht zijn die sowieso echt te krap aangezien hij dan toch wel 8 uurtjes met een luier moet kunnen doen. Dus dan draagt hij Pampers Baby Dry maat 2 en dat gaat nu al 3 nachten heel erg goed. Ik kijk ook niet zozeer naar de gewichtsaanduidingen want dan zou hij al maat 3 (4-9 kg) mogen dragen maar die zijn hem veel te groot en vallen van zijn kontje
Ik kijk ook nooit naar de gewichtaanduidingen. En wij zijn fan van Babydry. Voor ons geen andere nachtluier. Overdag doen de andere merken het prima, maar 's nachts niet. Hij is nog nooit doorgelekt met Babydry. Wij verschoonden trouwens ook na de voeding voordat we hem in bed leggen. In bed = slapen, maar als je beneden op de bank voedt kan je daarna best snel zijn luier doen.
De nachten krijgt hij ook alleen maar Pampers Baby Dry om maar 3 nachten geleden is hij er toch ook in doorgelekt, dat was de eerste keer Nou na de fles wacht ik toch liever eventjes 30 minuten voordat ik hem doe verschonen anders komt er echt wat melk terug en dat is niet fijn voor hem. Ik vind na de fles verschonen echt veel fijner want je ziet gewoon dat hij dan altijd poept en het meeste doet plassen, dan ligt hij niet uren in een vieze luier en krijgt hij ook niet snel last van luieruitslag.
ik zou gewoon eens een ander merk proberen. bijvoorbeeld kruidvat eigen merk. pampers zijn echt niet altijd geweldig hoor. en een kind pas het ene merk luiers beter dan het andere merk. hier ooit eens een pak gekregen en ik vond ze waardeloos. lekte snel door, vooral snachts. bij beide kids. voor de rest heb ik alleen maar kruidvat luiers. een stuk goedkoper en lekken zelden of nooit door.
Ik heb Kruidvat luiers, Bumbley luiers, Pampers luiers, Etos Luiers en supermarktluiers geprobeerd al. Overdag valt het wel mee, lekt hij zelden door maar de nachten lekte hij steeds door, Pampers Baby Dry zijn het beste, daarin is hij pas 1 keer doorgelekt.
Hier ook baby dry voor de nacht hoor werkt perfect. Lekt nooit door!! En inderdaad niet naar gewicht maar naar kindje en luier zelf kijken. Mijn zoontje 8 maanden draagt maat 3 , en is nu net wel/ net niet 8 kilo. Hij is heel smal en fijntjes. Dacht haal maat 4 toen de luiers op waren , want dat is vanaf 7 kilo. Maar die zijn veel te groot en daar lekt die overdags zelfs van door. Dus toch maar maat 3 ook gehaald. Terwijl mijn neefje 4 maanden heel klein qua cm maar wel een klein bolletje (te licht geboren en in lengte groeit die niet zo snel wel in gewicht) nu maat 3 aan heb en gewoon krap wordt. Terwijl mijn neefje natuurlijk lichter is als mijn zoontje.