in een ander topic kregen we t hierover,is lactacyd,chilly en de huismerken van intieme hygiene nou wel of niet goed,en kan t invloed hebben op je zwangerschap Ik persoonlijk vind t wel zo hygienisch om zoiets te gebruiken,je mag t alleen uitwendig dus kan t naar mijn idee geen invloed hebben op zwangerschap in de zin dat t je slijm aantast hoe denken jullie hierover
Ik denk dat het ook van je gebruik afhangt. Gebruik je alleen de wasemulsie en/of de vaginale douche. En gebruik je het af en toe of dagelijks? Ik denk dat daar al een groot verschil in zit. Feit blijft wel dat je zuurgraad verandert. Ook heb ik al vaak gelezen dat het van invloed kan zijn op het zwanger worden. Ik zou gewoon voor de zekerheid het in je vruchtbare periode niet gebruiken. Al is maar gewoon voor de zekerheid.
Absoluut niet gebruiken!!! Ik gebruikte het zelf ook altijd. Ook omdat ik het lekker fris vond. Maar vorig jaar kreeg ik ineens last van een bacteriële infectie. Dat kwam volgens de gynaecoloog door intieme hygiène. Je hebt die bacteriën nodig om daar beneden gezond te blijven. Volgens mijn gynaecoloog wordt het voldoende schoon door gewoon te douchen...
Beide werden hier 2 jaar geleden afgeraden door de fertiliteitsarts. Gewoon de boel aan de buitenkant schoon spoelen met water, de binnenkant regelt je lichaam zelf. Kan wel degelijk invloed hebben op het zwanger worden.
Ik heb hetzelfde gehad als Decca 1980! Ik gebruikte ook Lactacyd en had opeens een bacteriele infectie in mn baarmoeder!!! Dus ik gebruik die rommel nooit meer...
Hè meiden, Hoe zit dat eigenlijk, ik gebruik gewoon fa om me te douchen niet inwendig maar was me eigen er wel mee..is dit ook slecht? X
Zeep, dus ook fa tast je zuurgraad aan. Je moet het gebied rond je vagina, de lippen ed., alleen spoelen met water. Heb je overmatige geur of iets dergelijks dan kan dat duiden op een schimmeltje en moet je even de huisarts om advies vragen. Overmatige vloed kan bijv. je vruchtbare periode zijn.
dus de conclusie is stoppen,dan moet dat maar,vond altijd wel een fris idee en er staat op dat t juist niet aantast,maar jullie zeggen dat je t van gyn en huisarts heb die zullen t wel weten,bedankt in ieder geval.ik gebruik t zelf al jaren en heb nog nooit ergens last van gehad,gebruikte wel alleen uitwendig en vaginaal douche heb ik nog nooit gedaan succes iedereen
Hoi Sem, nog een vraagje. Heb je het zelf al aan je huisarts gevraagd? Wij denken het beste aan je mee te geven, maar zijn wellicht leken. Misschien kan uitwendig geen kwaad en als jij je er prettig bij voelt. Ik zou het zelf niet gebruiken, omdat ik die behoefte niet heb. Maar als je het echt fijn vind, zou ik het vragen aan iemand die er zeker verstand van heeft. Succes
Vind het zelf ook fris hoor, dan voel ik me echt schoon. Nu ik het niet gebruik voelt het toch niet helemaal, tja hoe zeg je dat, compleet/fris, hihi.
heb er nog nooit met de huisarts over gehad,omdat ik er nooit over gedacht heb en nergens last van heb gehad kwam dit onderwerp tegen in een andere topic vandaar dat ik t maar geopend heb,had ook nog nooit gehoord dat mensen er schimmel van opliepen,ma nou is dit natuurlijk ook niet iets wat je zomaar bespreekt denk ik,als ik binnenkort een keer bij de huisarts moet zijn ga ik wel vragen,want ik heb net als flowerpower50 het gevoel als je t wel gebruikt dat alles lekker fris en schoon is
ik snap niet zo goed waarom iedereen het fris vindt. Want dit soort intieme hygiene zooi verstoort de zuurgraad van je vagina (ook al zeggen ze van niet). Hierdoor hebben bacterien juist meer kans om zich te ontwikkelen. Ik ben gevoelig voor schimmelinfecties en kan dit echt niet gebruiken. Heb er met de huisarts over gehad en hij zegt dat het echt rommel is.
Ik gebruik gewoon een washandje met water. Ook ik heb het advies van mijn huisarts gekregen om geen zeep of lactacyd of iets dergelijks te gebruiken.
Ik gebruik altijd (met mate) Lactacyd. Bij te veel gebruik kan je zuurgraad uit balans raken en kan je òf een bacteriele infectie krijgen òf een schimmelinfectie. Ik ben dit ook gewoon blijven gebruiken toen ik zwanger wilde worden.
Als je zwanger wilt worden raden artsen het idd af, heb het aan mijn ha eens gevraagd. Hij zei ook dat het je zuurtjegraad verstoord en sowieso nuet goed is.
Grappig. Jaren geleden had ik vaak last van schimmelinfecties en de gyn van toen raadde het mij juist aan om Lactacyd te gebruiken!! Ik gebruik het al jaren en heb nergens last meer van.
Die ervaring van Fleur heb ik idd ook... mijn zusje had hetzelfde... op aanraden van huisarts gaan gebruiken n.a.v. schimmelinfectie...