Hee napoleon ja ik weet ook niet wanneer mijn eisprong plaats heeft gevonden maar voor mijn gevoel ben ik ook 29 a 30 weken dus 2 a 3 weken verder de verlos heeft me vandaag gebelt en gezegt dat ik een discussie geval ben omdat ze de termijn echo nooit bij me hebben kunnen doen omdat ik er te laat achter kwam.. ik wou sowieso graag in ziekenhuis bevallen want ik heb toen die tijd veel medicijnen geslikt daarom snap k niet waarom ze me niet eerder naar de gyn hebben gestuurd ik heb afval pillen geslikt klinkt dom maarja en 8 antibioticas per dag en dan ook nog om mn menstruatie op te wekken omdat ik toen niet ongesteld werd..ze gaan donderdag me weer bespreken en dan kijken wat ze gaan doen want ik heb zelf wel gevoel dat ik eind sep ga bevallen maar ik ben bang dat hij te lang blijft zitten en zo dan afwijkingen krijgt
heb je die dingetjes als roken ed ook besproken met de vk? alle beetjes kunnen ze helpen dit uit te zoeken voor je strax ineens weeen krijgt.. en hoe staat je ex hier tegen over? heb je nog wel de tijd om alles te regelen met ruimte ,kleertjes ed? er zal nu wel een hoop op je afkomen denk ik..succes iig!
Innesteling kan wel tot 2 weken duren, dus dat zou dan eind december plaats hebben kunnen vinden. Als je dan ook nog eens rekent dat die 15-12 sex kan hebben plaatsgevonden voor de eisprong, en die zou dan max 2-3 dagen later geweest kunnen zijn, dus zeg de 18e. Daar 2 weken bij optellen voor de innesteling, dan kom je op 1-2 januari uit.... Dus die meting zal wel kloppen hoor Wat ik zou doen, om jezelf geruster erover te voelen, is gewoon bespreken met VK of gyn of je op het eind wat extra in de gaten gehouden kunt worden wat betreft grootte van de baby en hoeveelheid vruchtwater, omdat er wat onduidelijkheid is over de preciese start van je zwangerschap Groeiecho's dus....
ja het roken weten ze wel maar ik ben ze helemaal vergeten te vertellen dat ik dus toen afvalpillen slikte en ook afval thee en alle troep wat je maar kunt gebruiken.. ja het was wel een shock duurde ook heel lang voordat ik t besefte vk dacht dat het daar aan lag dat de baby niet zo groot is omdat ik het nog niet accepteerde en besefte ja mn ex zie ik niet hij weet het wel maarja bij een man is het natuurlijk wat moeilijker die voelt niks etc die wordt in 1 dag vader gelukkig heb ik alles al mensen die alles voor me hebbe geregeld want k was nog steeds in shock wie had dat ooit gedacht ik en nu al een kindje,, alleen ik moet wachten op een grotere woonruimte
heee rozemarijke ja ze hebbe bij me een groei echo gedaan maar ben ik ook niet veel wijzer van geworden de verloskundige zegt me a de echopraktijk b dus nu gaan ze het bespreken want ik word hier een beetje raar van van al dat onduidelijkheid.. enige wat ik krijg te horen bij de echo is ag je krijgt een kleintje en geen dikkertje maarja jij bent ook niet erg groot:/ naaaaa kan ze wel afmaken daar haha want ik snap er ook niks van hoe dat allemaal werkt ben er ook totaal niet mee bezig geweest ik weet wel hoe je kinderen krijgt maar hoe dat allemaal gaat en hoelang dat duurt
Ik had dat dus bij Thirza ook: innesteling pas 12 dagen na mijn eisprong.... Werden we in eerste instantie 2,5 week teruggezet. Bij hele vroege echo's is meten ook lastig, dus later nog eens een termijnecho gehad en die kwam op 1,5 week verschil met onze cyclusdatum. Dus kan allemaal Ik wist mijn ei heel zeker, en kon dus ook niet later zwanger zijn geraakt, dacht ik, maar bij de vorige echo vertelde onze echoscopist ons dat innesteling dus zo lang kan duren. En zoals hierboven ook iemand zegt: heel soms blijft sperma ook veel langer dan dat gemiddelde van 2-3 dagen in leven...
zou dan wel even een lijstje maken met alle middelen wat je gebruikt hebt over de zwangerschap tot nu toe en dit dan bij je vk te brengen..hopelijk geeft het hun meer duidelijkheid en krijg je meer testen om te kijken of alles goed is.. meer echo's en miss een vlokkentest oid? heb er geen verstand van maar ze kunnen een hoop deze dagen. voor een gezond iemand zijn de afslankpillen vaak al erg chemies dus dat zou ook te maken kunnen hebben met de grootte van je kindje.. gelukkig ben je met de rest al een heel eind! wil je weten wat het word of weet je het al? ben wel benieuwd naar een echo eigelijk miss als je wil kan je er 1 hier zetten of in je profiel? mooi gezicht altijd
Jah mij leggen ze me dit niet allemaal uit ik heb hun paar keer mijn verhaal verteld maar er word niet naar mij geluisterd ik heb 15e voor het laatst gemeenschap gehad en daarvoor altijd en hun komen met Januari week 2 en dan vraag ik om uitleg hoe dat kan? want dna klopt het kindje tog ook niet met de groei? dan loopt hij tog paar weken achter? ze hebbe me wel verteld dat ik dus de echo rond de 20 weken had toen ik erachter kwam en dat het dan al moeilijk is om het precies te meten en kan het 10 dagen verschillen
hee jaa ze hebbe me wel alles nagekeken enzo op de echo lijkt alles gezond haha en het word een jongen.. alleen die andere testen heb ik nooit gehad ja hun weten alles al wat ik heb geslikt alleen mn afval pillen niet dat was ik ff vergeten ja er komt dan zoveel op je af nja ik ben er nu wel erg blij mee alleen ik zit nog met die onzekerheid ja ik zal een foto van de baby op mn profiel zetten want ja hoe ga je je ex uitleggen dat het van hem is terwijl hun een datum op papier zetten wanneer wij al uitelkaar waren
Daar heb je DNA-testen voor Maar het kan allemaal hoor! Je hebt dan een late innesteling gehad, en daarmee verschuift je zwangerschapstermijn dus ook, omdat je gemiddeld genomen 38 weken zwanger bent vanaf de innesteling. Zoals ik al zei: als je je toch zorgen blijft maken, vraag dan om echo's op het eind, zodat je weet dat je zoontje het goed maakt, voldoende vruchtwater heeft, niet te groot wordt, enz. Dan hoef je echt niet perse ingeleid te worden, sommige kids willen gewoon wat langer zitten en dat is prima, zolang de condities daarbinnen goed zijn Bij Thirza hebben we dus ook een late innesteling gehad en werden we dus eerst 2,5 ween en daarna -bij de echte termijnecho- 1,5 week teruggezet. OP basis van mijn cyclus waren we 30 oktober uitgerekend. De echo kwam uit op 17 november, in eerste instantie, en de tweede echo dus op 10 november, en uiteindelijk is de dame pas op 23 november dus geboren..... Dus die heeft lang daarbinnen rondgezwommen, want ik had dus rond 7 februari m'n ei gehad Bespreek gewoon je zorgen met je VK, en van het roken, de alcohol en de pillen, en laat het dan verder ook rusten: je verandert er verder niets meer mee en het enige zinnige wat je nog kunt doen, is zien dat je op het eind gewoon nog eens even een controle-echo krijgt
He rozemarijke, ja dit stelt me al een beetje gerust dankje wel want ik zat me al echt af te vragen hoe kan dat toch allemaal. want 1e wat ik tegen hun zei was KAN NIET ik had in januari mn benen bij elkaar.. maar vind raar dat hun dit me niet hebben uitgelegd dus ja het kan want hun wouden mij niet geloven maar ik hoor donderdag meer want ze gaan me bespreken. dus sperma kan ook nog paar dagen rond zwemmen en de eisprong duurt ook nog paar dagen? en de innesteling ook? haa ik had beter op moete letten met bio
Nou, niet alle VK's, gyns en echoscopisten weten dit, dus vandaar dat je dit vaak niet te horen krijgt. Wij kregen deze uitleg dus ook pas toen wij bij de vorige zwangerschap voor de echo gingen en ik dit dus vooraf dropte, omdat ik dacht: dat gebeurt me niet nog een keer, dat ze me zomaar achteruit zetten.... Maar even op een rijtje: *sperma blijft gemiddeld genomen 2-3 dagen goed in jouw lijf, waardoor je dus vanaf die 2-3 dagen voor je eisprong vruchtbaar bent. Maar er zijn ook gevallen bekand waarin sperma nog veel langer overleefde. Kan dus bij jou gebeurd zijn. *innesteling varieert van 3 dagen tot wel 2 weken. 5-7 dagen is gemiddeld, maar het kan dus uitlopen tot wel 2 weken. Kan dus ook het geval zijn geweest bij jou De eisprong zelf duurt niet echt een paar dagen: zodra je ei springt, heb je nog een uur of 12 (tot soms uitschieters naar 24 uur) om het eitje te bevruchten. In jouw geval zal dat wel niet gebeurd zijn, bevruchting NA de eisprong, dus jij hebt eerder te maken met zaad dat dus lang goed gebleven is, (heeft te maken met de kwaliteit van sperma, de zuurtegraad in jouw vagina, (bij een bepaalde zuurtegraad blijft sperma ook weer langer goed), enz. Kan dus goed zijn dat de termijn van de echo precies klopt. Er IS ook wel een kans dat je kindje achterloopt in groei, dus is het wel belangrijk om te blijven hameren op die 15-12, en je middelengebruik, want dan kun je gewoon wat vaker controles en echo's krijgen en kunnen ze op die manier in de gaten houden of alles goed loopt. Maar uiteindelijk worden de meeste kids gewoon geboren als ze eraan toe zijn. Stel nou dat jij toch eigenlijk eerder uitgerekend bent dan de echo zegt, dan zou je dus met een latere uitgerekende datum spreken van een vroeggeboorte, (stel je datum is nu 1 november, en jij denkt 14 oktober. Als jij dan 1 oktober gaat liggen bevallen, is dat bij een uitgerekende datum van 14 oktober geen punt, maar ten opzichte van die 1 november zou er dan sprake zijn van een vroeggeboorte en moet je in het ziekenhuis bevallen. In dat geval is er niet zoveel aan de hand, wordt je kindje medisch direct goed gecheckt en komt alles sowieso wel goed. Het grootste risico zit 'm eerder in overtijd lopen: als jouw uitgerekende datum ECHT 1 oktober is, maar VK of gyn gaan uit van 1 november, dan gaan ze normaal gesproken pas actie ondernemen als jij op die 1 november overtijd gaat lopen, (soms al bij 41 weken, soms pas bij 42 weken). De twee grootste risico's die je dan hebt, is dat een kind te weinig vruchtwater nog heeft of gaat poepen in hetg vruchtwater. En je hebt dan wat meer kans op een groter kindje.' Die risico's kun je goed in de gaten houden met echo's op het einde, dus zorg gewoon dat je die krijgt, omdat in jouw geval gewoon niet vast staat welk scenario je mee te maken hebt, (groeiachterstand of echt enkel een late innesteling). In ons geval is het gewoon echt een late innesteling geweest en was er achteraf dus niets om ons zorgen te maken met betrekking tot overtijd lopen enzo
Hej Rozemarijke.. ja ik weet alleen dat ik met oud en nieuw al beroerd was en later in januari last kreeg van de rug en dat ik al zat te zeuren over overtijd zijn etc.. maar mn testen waren ook steeds negatief tot 20 mei haha.. maar ik hoor t wel wat ze zegge.. wat hun hebben overlegt ja want ik sprak vandaag ook een vriendin en bij een vriendin van haar hebbe ze de baby te lang in dr buik gehouden waardooor hij met complecaties is geboren dus daaar ben ik echt bang voor.. maarja kan best ook zijn dat ik late innesteling heb ik weet ook niet wanneer ik mn eisprong heb gehad ben daar nooit mee bezig geweest en ik heb ook nog eens PCO dus alles klopt al niet maar vind fijn dat je hierop reageert