Angel, Jack en Scarlett Zo lief die kittens! Mamapoes doet mij overigens een beetje aan mijn wijlen lapjespoes denken....Mowgli.... (Kan overigens ook nog: Angel, Jack en Mowgli)
Ja echt hé! Zo lief..! Scarlet vind ik wel een leuke stoere naam straks eens vragen wat de rest vindt
Mijn man vroeg net of ik nog wist hoe we onze 3de zouden noemen als het een meisje werd. Dat wist ik natuurlijk nog wel, maar het werd een jongen Het wordt dus AngelJack&Nova. Had er nooit bij stil gestaan en vind het idd leuk samen.
Na het achter je rug gedonder met je schoonzus zou ik ze alle 3 zelf houden. Als het mannetje inderdaad iets minder pittig is als het meisje dan word de energie verdeeld met de moederpoes. Grote kans dat het dus juist goed blijft gaan. Wat zijn het een ongelofelijke dotjes!
Wat zijn het toch leukerds! Op een gegeven moment gaat mama ze steeds minder laten drinken en laten zien hoe ze de bak moeten gebruiken en hoe ze normaal eten kunnen eten. Dat komt echt allemaal vanzelf
Jaaaah dat zal toch wel idd? Ik probeerde vandaag weer wat op een schoteltje, maar nee hoor..het boeit ze echt niet Ze hebben alleen maar oog voor mama dr borst Ik heb een kleine bak gekocht voor ze zonder deksel, maar dat heeft nu nog geen nut denk ik? Volgens mij gaan ze pas echt poepen als ze ook echt eten. Nu maakt mama ze nog schoon. Ga hem er vd week eens inzetten, kunnen ze iig leuk graven
Goeiemorgen dames ik kom net beneden en zie dat Nova haar ene oogje er anders uitziet. Het zit niet dicht ofzo, je ziet dat het heel licht geïrriteerd is. Er komt geen rotzooi uit ofzo. Ik ben direct geneigd om naar de dierenarts te gaan. Mijn man zegt joh ze speelt goed, ze stoeien ze gedraagt zich net als anders, laten we ( mocht het niet weg zijn) morgen naar onze eigen dierenarts gaan. Als we nu halsoverkop naar een dierenarts gaan, brengt dat weer onrust met zich mee omdat het "vreemd" is. En het is weekend. Misschien heeft ze zich gewoon bezeerd tijdens het stoeien en heeft ze daarom een iets ander oogje. Ik kan natuurlijk altijd even bellen om het te vragen. Ook wilde we vandaag de kittens even buiten laten omdat het mooi weer wordt, gewoon doen of beter nu niet? Wat is jullie idee?
goeiemorgen siriel, misschien met wat afgekookt water proberen oogje wat schoon te maken,dit helpt ook bij ontstoken oogjes.
Bedankt voor je reactie! Vergeten er hij te vermelden, dat hebben we gedaan net Ja misschien ben ik ook te paniekerig direct, ze stoeien zo enorm hard, misschien heeft ze een nageltje in haar oogje gehad en lijkt het daarom wat vurig. Mijn man zei al, we zijn de hele dag thuis, we zien continu hoe ze zich gedraagt, ff goed in de gaten houden we kunnen altijd nog vandaag gaan wordt het onverwacht erger. Misschien is het morgen ook wel gewoon over/minder. Even deppen met afgekoeld en gekookt water gaan we zeker een aantal keren doen!
bij kittens gebeurt het inderdaad wel vaker vieze oogjes schoonmaken met afgekoeld gekookt water of afgekoelde kamille thee, en dan van binnen naar buiten schoonmaken, voor elk oog een ander gaasje oid en ze zijn echt om te vreten die kittens, zo schattig!
Kijk het inderdaad even aan, die kleintjes herstellen snel. Anders doe je mama poes misschien wel een hoop stress aan voor niks. Kittens en mama kunnen best even naar buiten vandaag lekker in het gras. PS vergeet je camera niet erbij te houden als je ze neerzet, gegarandeerd de meest schattige plaatjes!
Ja precies dat is zeker zo, we kijken het gewoon even aan, goed in de gaten houden! We hebben helaas geen gras, dat zou idd heerlijk voor ze zijn. Maar we gaan ze even mee naar buiten nemen vandaag, kijken wat ze daar van vinden
Nou ze zijn buiten geweest hoor wat een spul.. we hebben eerst mama buiten gezet en toen de kittens erbij gezet. Nova ging direct op onderzoek uit, en rende door het hele buitenverblijf heen, en maakte gekke sprongen. Moederpoes bleef op de drempel liggen en hield alles haarscherp in de gaten. Jack liep 1 x heen en weer, en begon toen om z'n moeder te piepen, en zo hard heb ik hem echt nog nooit horen piepen! Ze kwam bij hem en snuffelde even aan hem, toen was hij stil, Angel ging weer terug naar de drempel en Jack begon weer hartverscheurend te piepen, echt zo zielig. Hij dacht duidelijk "waar hebben ze me nu heengebracht' We hebben ze weer terug gezet. Angel blijft echt aan onze voeten lopen als we met één van haar jongen lopen om het terug te zetten, waarbij ze continu een mauwtje geeft, ze is een echte goede poezenmoeder De kittens kunnen zich trouwens heel lang maken en het duurt hooguit nog een paar dagen voordat ze ook over de tweede rand heen kunnen. We gaan het afwachten, maar anders halen we het afgezette stuk weg en kunnen ze gewoon de hele woonkeuken door en een klein lang halletje/inloopkast waar de kattenbak staat. Daar zit zo'n schuimen ding op zodat de deur niet dicht kan klappen. Misschien zijn ze er over een paar dagen aan toe om samen met mama de ruimte te gaan ontdekken, en als zij naar buiten gaat, zullen ze denk ik automatisch mee gaan. Ik zei al tegen mijn man dat gaat nog wat worden met die twee als ze straks alles gaan ontdekken
Heb je geen plekken waar de kittens vast kunnen komen te zitten zoals onder het aanrecht/wasmachine/vaatwasser, of achter het aanrecht door een heel klein gaatje? Jullie zouden niet de eerste zijn die de halve keuken moet afbreken omdat er een kitten vast zit.
Nou mamapoes lag net lekker buiten de playground en de beide kittens zaten piepend over de rand te gluren.. nou..toen heb ik ze er maar uit gezet niets een paar dagen dus Dat vinden ze dus echt prachtig, ze krossen hier mooi rond